VW Jetta '05 1,9TDI silnik BKC.
W piątek jechałem na autostradzie i nagle na krótko przerwał silnik i zapaliła się kontrolka świec żarowych i silnika.
Samochód osłabł, powyżej 3000obr przerywa, a na wolnych obrotach trzęsie silnikiem. Zaczął również ciężko palić zarówno na zimnym jak i ciepły silniku. Po podpięciu VCDS'a blędy:
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
Oznaczenie elementu: 03G 906 016 JK HW: 028 101 261 4
Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC G000SG 7000
Kodowanie: 0000071
Kod serwisu: WSC 00066 000 00000
VCID: 75EBC89B1CDA78B6B81-8020
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
16706 - Czujnik obrotów silnika (G28)
P0322 - 000 - brak sygnału - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3486 /min
Moment obrotowy: 168.0 Nm
Prędkość: 150.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 14.52 V
Bity binarnie: 01101000
Stab.b.jałowego: 0.0*KW
Obroty silnika: 1722 /min
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P3007 - 000 - brak sygnału - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 378 /min
Moment obrotowy: 106.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.69 V
Bity binarnie: 00001100
Stab.b.jałowego: 0.0*KW
(bez jednostek): 16.0
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
Udało się skasować błąd 19463 i już nie powrócił, natomiast 16706 cały czas jest.
W niedzielę podczas odpalania kontrolka świec zgasła i samochód odpalił normalnie. Skasowałem błąd i pojechałem.
Niestety po 2km znowu kontrolka się zapaliła i wszystkie objawy powróciły.
Oddać do wymiany czujnika czy może to być coś innego?
Czujnik obrotów silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik obrotów silnika
Bardziej skłaniałbym się do sprawdzenia wtyczek i wiązki zarówno od G40 jak i G28. Mało pradopodobne by same czujniki stwarzały problemy. Jak chcesz jednak i masz możliwość podmianki G28 to w ten prosty sposób wykluczysz lub potwierdzisz jego usterkę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 186 gości