świece nie grzeją
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
świece nie grzeją
witam mam problem w moim golfie 3 1.9d świece raz grzeją a raz nie (oczywiście chodzi mi o zimny silnik) miał ktoś może podobny problem? pomóżcie bo szlak mnie trafia i nowy aku też podczas rannego chechłania
świece nie grzeją
posłuchaj czy przekaźnik Ci cyka bo może to po prostu jego wina masz ori czy zamiennik bo zamienniki lubią się psuć.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
świece nie grzeją
Moim zdaniem albo przekaźnik albo coś z czujnikiem temperatury (bo jednak przekaźnik od niego bierze info czy i na ile włączyć podgrzewanie świec żarowych). Tylko pytanie po czym autor twierdzi że mu świece nie grzeją.
świece nie grzeją
wiem po tym że kontrolka wtedy się nie pali i muszę go kręcić bardzo długo żeby zapalił.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Re: świece nie grzeją
Masz miernik uniwersalny ? Jak tak to warto sprawdzić czujnik temperatury (2 piny chyba idą do świec a dwa do licznika, ale nie jestem pewny) albo znajdź kogoś z takim silnikiem i zamień na chwile przekaźnik świec, zobacz czy to zadziała. Być może też się spalił bezpiecznik na ścianie grodziowej ale to wtedy by w ogóle świece nie działały (nie wiem jak z kontrolka)
świece nie grzeją
czujnik do wymian
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
świece nie grzeją
podpinam się pod temat.
Mam 1Z i też na 99% świece nie grzeją. Auto odpala ale towarzyszą temu kłęby dymu i jeden cylinder jak by "wskakuje" po sekundzie pracy. Dodam że żarzy mi się cały czas kontrolka grzania świec i w VAGu wywala błąd świec (nie pamiętam teraz dokładnie jaki to błąd). Kontrolka żarzy się od czasu zmiany kompa na 16 bit z programem. Kompa kupiłem u forumowego kolegi i u niego jak twierdzi nie było tego problemu. Nie wiem czy świece grzały wcześniej bo kupiłem auto w kwietniu jak było ciepło. Wiem natomiast że nie wyskakiwał ten błąd na oryginalnym kompie. Auto to passat 95r 1Z. Sprawdzę ten bezpiecznik na ścianie grodziowej jak pisaliście poprzednikowi. Co ewentualnie może być poza nim? Czy da się sprawdzić działanie świec żarowych bez ich wyjmowania?
Mam 1Z i też na 99% świece nie grzeją. Auto odpala ale towarzyszą temu kłęby dymu i jeden cylinder jak by "wskakuje" po sekundzie pracy. Dodam że żarzy mi się cały czas kontrolka grzania świec i w VAGu wywala błąd świec (nie pamiętam teraz dokładnie jaki to błąd). Kontrolka żarzy się od czasu zmiany kompa na 16 bit z programem. Kompa kupiłem u forumowego kolegi i u niego jak twierdzi nie było tego problemu. Nie wiem czy świece grzały wcześniej bo kupiłem auto w kwietniu jak było ciepło. Wiem natomiast że nie wyskakiwał ten błąd na oryginalnym kompie. Auto to passat 95r 1Z. Sprawdzę ten bezpiecznik na ścianie grodziowej jak pisaliście poprzednikowi. Co ewentualnie może być poza nim? Czy da się sprawdzić działanie świec żarowych bez ich wyjmowania?
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
świece nie grzeją
godles, cytat z viewtopic.php?f=35&t=369183" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale.. 1z jest na bezpośrednim wtrysku, dla brata w ASV przy -20 stopniach odpalił, chociaż już rzucało silnikiem, jak się okazało wszystkie świece padnęte były.. Teraz jeszcze nie jest tak strasznie zimon. Może kąt wtrysku sobie sprawdź vagiem, ale na pierwszym miejscu sprawdź dokładniej jaki to błąd, może po prostu obwód jest otwarty po drodze.
Można jeszcze sprawdzić miernikiem uniwersalnym, sprawdzając oporność, ale już nawet dokładnie nie pamiętam jak.. Chyba listwę do tego zabiegu też trzeba zdjąć, świeczek nie. Chociaż to żę działą to nie koniecznie znaczy że grzeje tak jak powinna.No cóż, trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Zacznijmy od skonstruowania sobie prostej próbówki, z kawałka kabelka i żarówki.
Siadamy do auta i obserwujemy kontrolkę świec żarowych. Jeśli jest mróz powinna zapalić się i po pewnym czasie zgasnąć, (zależne od tego czy mamy tdi czy diesla z komorami wirowymi) Jeżeli w ogóle się nie zapala to mamy do czynienia z uszkodzeniem przekaźnika świec żarowych. W przypadku TDI jest to popularna usterka N109, trzeba go rozebrać i przelutować wszystkie połączenia. Jeżeli kontrolka świec żarowych miga najczęściej oznacza to przerwę w obwodzie grzania świec, czyli upalony bezpiecznik. W starszych autach typu golf 2 znajduje się on na podszybiu w okolicy zbiorniczka płynu chłodzącego (taka blaszka) W nowszych jest to standardowy bezpiecznik typu MAXI 50A znajdujący się nad skrzynką bezpieczników. Następnie sprawdzamy, czy do świec dochodzi napięcie, jeśli tak to sprawdzamy świece. Trzeba odkręcić od nich listwę/przewody zasilające i sprawdzamy każdą świecę z osobna czy ma przejście – podpinamy naszą próbówkę pod plus wYłączamy zapłon i dotykamy końcówek gwintów poszczególnych świec, jeżeli na którejś lampka się nie zaświeci to znaczy, że świeca nie grzeje i należy wymienić komplet.
Ale.. 1z jest na bezpośrednim wtrysku, dla brata w ASV przy -20 stopniach odpalił, chociaż już rzucało silnikiem, jak się okazało wszystkie świece padnęte były.. Teraz jeszcze nie jest tak strasznie zimon. Może kąt wtrysku sobie sprawdź vagiem, ale na pierwszym miejscu sprawdź dokładniej jaki to błąd, może po prostu obwód jest otwarty po drodze.
świece nie grzeją
jesli grzeją swiece bardzo długo to najprawdopodobniej czujnik temp. jest uwalony,dla tego ciężko może palić.godles pisze:Co ewentualnie może być poza nim? Czy da się sprawdzić działanie świec żarowych bez ich wyjmowania?
świece mozna sprawdzić w sposób taki że zdejmujesz fajki i bierzesz długo drut,jedną stroną do plusa na aku a druga do czubka świecy,jak zaiskrzy swieca powinna być ok,jak słabo iskrzy albo wcale to świeca padnieta
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
świece nie grzeją
więc tak kontrolka zachowuje się normalnie. Zapala się i gaśnie czas jaki jest zapalona jest standardowy powiedzmy 5 sekund (tak na oko). Nie sprawdzałem jeszcze czy iskrzy (taki sam sposób zaproponował mój ojciec)
Kąt wtrysku ustawiany po wymianie rozrządu jest 51...
Mam kabel do VAG-a ale szlak mi trafił program a te które zasysam nie działają :/ tak więc chwilowo jestem bez VAGa
Tak więc jak by ktoś miał sprawdzonego VAGa to chętnie przygarnę link. Ten ze "sklepu" chomikowego nie działają :/
Kąt wtrysku ustawiany po wymianie rozrządu jest 51...
Mam kabel do VAG-a ale szlak mi trafił program a te które zasysam nie działają :/ tak więc chwilowo jestem bez VAGa
Tak więc jak by ktoś miał sprawdzonego VAGa to chętnie przygarnę link. Ten ze "sklepu" chomikowego nie działają :/
świece nie grzeją
Witam, podpytam w tym temacie. Wczoraj przy -5 samochód odpalił ale trochę zakopcił. Zainteresowałem się tematem. Przy -5 musiałem grzać świece około 1minuty. Zweryfikowałem na szybko: 1 świeca - po podłączeniu do + iskrzy jak nowa, 2 - trochę gorzej ale też można powiedzieć że iskrzy w normie, 3 i 4 wcale.
I teraz pytanie: kupować komplet nowych i wymieniać czy tylko 2 niedziałające ?
Jaka firmę polecacie BERU, NGK, BOSCH?
Do 1.9 tdi ALH 90konni idą świece 92mm czy 97mm?
I teraz pytanie: kupować komplet nowych i wymieniać czy tylko 2 niedziałające ?
Jaka firmę polecacie BERU, NGK, BOSCH?
Do 1.9 tdi ALH 90konni idą świece 92mm czy 97mm?
świece nie grzeją
ile wymienisz to zależy wyłącznie od twojej decyzji ale proponuję wszystkie a sprawne zostawić na zapas,może mnie skrytykujecie ale uważam że bosch to totalne juz badziewie,beru ngk jak najbardziej cena podobna ok 25 zeta
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości