Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: Maszan » czw paź 16, 2014 12:29

black raven pisze:To znaczy co wyklucza co? Olej był mierzony na równym terenie po nocy po 1 uruchomieniu auta , wyjechaniu z garażu i postoju 30 minutowym po zgaszeniu silnika.
I myśle tu jest błąd pomiaru bo silnik nie rozgrzany zassal gesty olej i ten olej nie zciekl do misy spowrotem.albo sprawdzasz po nocy bez odpalania albo po jeździe i 5 min postoju.wtedy to moze być miarodajne.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: black raven » czw paź 16, 2014 12:35

Sztomel mechanik uznał, że EGR nadaje się tylko do wymiany z racji tego że jest uwalony olejem patrząc na niego z zewnątrz ( z komory silnika ) i jego uszczelnienie aby olej nie leciał jest niemożliwe. Dlatego EGR został wymieniony. Dziś natomiast sprawdziłem ponownie poziom oleju przejeżdżając od założenia tego tematu ok 10 ( dziesięć ) km. Na bagnecie ubyło kolejny 1,5 mm oleju.

Gdzie więc może leżeć przyczyna problemu? Na forsie nie leżę, a obawiam się że usterka może być poważna, czyli kosztowna w usunięciu.

Maszan błąd pomiarowy wykluczam. Dziś wyprowadziłem auto z garażu pokonując dosłownie 5 metrów. Po czym zgasiłem pojazd ustawiając go na równym terenie. Sprawdziłem po tym poziom oleju po upływie godziny od zgaszenia silnika i brakowało ok 1,5 mm od poprzedniego pomiaru ( czytaj zdanie wyżej ).



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: Sztomel » czw paź 16, 2014 20:40

Jeśli wykluczysz wszelkie możliwe zewnętrzne wycieki oleju z silnika i jego osprzętu (zajrzyj od spodu pod silnik po zdemontowaniu jego plastikowej dolnej osłony - doprowadzenie i odpływ oleju z turbo, chłodnica oleju i obudowa wkładu filtra oleju, prowadnica bagnetu, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka pompy tandem) to w grę wchodzą tylko opcje, które podał Ci kolega munior. Innej możliwości nie ma.


Obrazek

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: black raven » czw paź 16, 2014 21:26

Oj mam złe przeczucia znając moje szczęście :-( Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Mam nadzieję że usterka będzie mało kosztowna w co wątpie. Najgorsze jest to że stało się to nagle.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: Maszan » czw paź 16, 2014 23:27

black raven pisze:Sztomel mechanik uznał, że EGR nadaje się tylko do wymiany z racji tego że jest uwalony olejem patrząc na niego z zewnątrz ( z komory silnika ) i jego uszczelnienie aby olej nie leciał jest niemożliwe. Dlatego EGR został wymieniony. Dziś natomiast sprawdziłem ponownie poziom oleju przejeżdżając od założenia tego tematu ok 10 ( dziesięć ) km. Na bagnecie ubyło kolejny 1,5 mm oleju.

Gdzie więc może leżeć przyczyna problemu? Na forsie nie leżę, a obawiam się że usterka może być poważna, czyli kosztowna w usunięciu.

Maszan błąd pomiarowy wykluczam. Dziś wyprowadziłem auto z garażu pokonując dosłownie 5 metrów. Po czym zgasiłem pojazd ustawiając go na równym terenie. Sprawdziłem po tym poziom oleju po upływie godziny od zgaszenia silnika i brakowało ok 1,5 mm od poprzedniego pomiaru ( czytaj zdanie wyżej ).
No i takie sprawdzenie moim zdaniem jest do bani z przyczyn które podjąłem wcześniej- sam razu pewnego tak sprawdziłem i nipotrzebnie dolalem oleju.zimny silnik odpalony na chwile,potem po jakimś czasie sprawdzenie bagnetu i brak 2mm na miarce.ale szukaj dalej.czemu ni sprawdziłes stanu bez odpalania silnika?


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: black raven » czw paź 16, 2014 23:40

Zawsze sprawdzam w bardzo podobnych okolicznościach i do tej pory zdawało to egzamin. Teraz ewidentnie widać że coś się dzieje i to poważnego - ubytki są potężne.



orel11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz wrz 15, 2013 21:09
Lokalizacja: WLKP

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: orel11 » pt paź 17, 2014 08:17

Poziom oleju powinno sie sprawdzac np po nocy,bo po godzinie nie spłynie Ci wszystko do miski,tym bardziej na zimnym oleju.



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: black raven » pt paź 17, 2014 14:33

Skoro pomiar zawsze był dokonywany w bardzo podobnych warunkach to chyba nie ma znaczenia kiedy był on dokonywany - wynik powinien być powtarzalny. Zobaczymy czego się dowiem w przyszłym tygodniu kiedy to jestem umówiony na gruntowny przegląd i diagnozę silnika.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: J.B.S. » ndz paź 19, 2014 17:17

1,5 mm brakowało na bagnecie? przeciez to jest nie zauważalneZrób moze wiecej kilometrów i zobaczysz jak wygladaja ubytki.
Sprawdzanie po 10 km oleju,mija sie z celem



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: black raven » wt paź 21, 2014 08:11

Więc sprawa ma się tak po 100 km ubyło na miarce 3 mm ( sprawdzenie po całonocnym postoju ). Wycieków brak od dołu i od góry. Samochód pali od kopa, czy zimny czy ciepły.



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: MD2 » wt paź 21, 2014 14:10

i rozepnij jeszcze rure przy IC i sprawdz czy zbiera sie tam olej



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: black raven » wt paź 21, 2014 18:58

Sucho jak pieprz.



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: MD2 » wt paź 21, 2014 19:44

Jesteś tego pewien ze w najniższym punkcie układu doładowania, przy IC nie wyciekła ani jedna kropla oleju?
to odepnij odme i wetknij ją w butelke PET i jedz w trase.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Drastyczne zwiększone zużycie oleju po wymianie EGR

Post autor: pironet » wt paź 21, 2014 20:13

jesli na intercoolerze jest sucho to skąd wcześniej w egr był olej?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 78 gości