MK III Jaka różnica między silnikiem 1Z a AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

siemens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 28, 2006 22:10
Lokalizacja: podkarpacie

MK III Jaka różnica między silnikiem 1Z a AFN

Post autor: siemens » pt lis 17, 2006 20:55

Mam w swoim MK III silnik 1Z po przejściach a trafia mi się fajny AFN czy jest możliwa zamiana ?



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt lis 17, 2006 21:07

siemens pisze:czy jest możliwa zamiana ?
Tak, ale potrzebujesz sterownik itd ;)
rużnice są takie ze 1Z ma 90koni a AFN ma 110 ;) ogólnie AFN jest lepszy od 1Z ....



siemens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 28, 2006 22:10
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: siemens » pt lis 17, 2006 21:20

O jakie sterowniki chodzi i czy jest to duży koszt



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt lis 17, 2006 21:27

chodzi o komputer silnika tak zwany ECU... reszta powinna pasować musisz zmienić też przepływomierz na ten od AFN'a i reszte gratów z pod maski tj silnik z osprzętem turbiną itd.. ale to mechanik co ci to będzie robił będzie wiedział... największy koszt to zakup dobrego silnika .. ale takie rzeczy jak rozrusznik skrzynia czy alternator powinny pasować te co maż ale za to głowy nie dam..



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt lis 17, 2006 21:30

Gobo90 pisze:chodzi o komputer silnika tak zwany ECU... reszta powinna pasować musisz zmienić też przepływomierz na ten od AFN'a
W AFN sa dwa typy przeplywek: Pieburg (taki sam model jest tez w 1Z) i Bosh (ten jest tanszy ale czesciej pada)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » sob lis 18, 2006 19:24

załatw sobie dobry silnik, z znalezieniem komputera raczej nie bedzie problemu wiec myśle że powino byc ok :)



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob lis 18, 2006 19:54

AFN ma jeszcze inne sterowanie turbosprezarka, wiec graty do tego tez musza byc, zaworki itp...



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn lis 20, 2006 02:00

inek01 pisze:AFN ma jeszcze inne sterowanie turbosprezarka, wiec graty do tego tez musza byc, zaworki itp...
dokładnie - glówne różnice - ECU - w zależności od rocznika AFN'a ECU ma wtyczkę pojedynczą lub podwójną - do tego oczywiście turbina sterowana PODCIŚNIENIEM a nie nadciśnieniem - do turbiny potrzebny jest komplet zaworków kierunkowych i kilkanaściwe metrów wężyków do podciśnien - elektrozaworki (2 duże ) - w 1Z jest mały i duży - aqmulator podciśnienia który jest najczęściej umieszczany w błotniq ...
oprócz tego - będą różnice w pinoucie ECU - czyli bez schematu nie podchodź ... elektryk będzie na pewno pomocny ...

BTW - przepływomierz może zostać z 1Z z tym większych problemów nie będzie ...



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn lis 20, 2006 03:20

Generalnie sam silnik AFN bez osprzętu jest to identyczna budowa jak 1Z (korby, tłoki itp.) W golfie 3 różnicą jest sam osprzęt silnika. Jeśli twój 1Z jest ok niema sensu zmieniac samego motorka, no chyba ze chcesz zmienic osprzęt wtedy jak najbardziej na tak. W golfie 3 z 1Z, ECU z AFN zabangla napewno jedynie trzeba zmienić pin od kontrolki świec żarowych i zrobić porządek z IMMO oraz odpiąć czujnik ciśnienia - w starszych MK3 1Z który znajduje sie pod kierwnicą (nowsze ECU mają wbudowane je wewnątrz). Reszta tak jak koledzy pisali inna turbosprężarka oraz jej instalacja pneumatyczna, inne wtryskiwacze, inna pompa wtryskowa, w przeniesieniu napędu sprzęgło dwumasowe, Kolektor ssący i wydechowy tez są inne. To takie najwazniejsze różnice między 1Z i AFN.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

crazzydaniel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt wrz 23, 2014 19:19

MK III Jaka różnica między silnikiem 1Z a AFN

Post autor: crazzydaniel » czw paź 02, 2014 08:52

Witam czyli sam słupek 1z i afn sa te same?



crazzydaniel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt wrz 23, 2014 19:19

MK III Jaka różnica między silnikiem 1Z a AFN

Post autor: crazzydaniel » czw paź 02, 2014 08:52

Witam czyli sam słupek 1z i afn sa te same?



crazzydaniel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt wrz 23, 2014 19:19

MK III Jaka różnica między silnikiem 1Z a AFN

Post autor: crazzydaniel » czw paź 02, 2014 08:52

Witam czyli sam słupek 1z i afn sa te same?



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

MK III Jaka różnica między silnikiem 1Z a AFN

Post autor: VW_seller » ndz paź 05, 2014 19:34

aw69, a poco immo ogarniać ? chyba ze starsze 1z nie miały immo to fakt trzeba ale jak jest immo to wystarczy adaptacja vagiem ,nic nie trzeba odpinać ,nowe ecu z afn jedynie adaptacja immo lub jego usuniecie ( jak sa stare kompy przed 94r ) przekładka gratów z afn czyli pompa wtryski turbo zaworki wezyki itd i działa.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości