Pompa po regeneracji, ustawienia.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » śr wrz 24, 2014 20:07

Oddałem samochód do warsztatu do uszczelnienia pompy. Ogólnie wszystko było ok, tyle że z pompy już kapało - stare uszczelki nie trzymały. Odebrałem samochód, pompa czysta, sucha, jak nowa. Niby wszystko jest ok, ale wydaje mi się (i może tylko wydaje), że silnik jakby miał max moment nieco wyżej, jakby nieco gorzej przyśpieszał na niskich obrotach a nieco szybciej przy wyższych - takie lekkie przesunięcie do góry (o 200-300 obr/min). Druga sprawa - chyba więcej pali na jałowym. Kiedy włączę komputer na spalanie chwilowe, to kiedyś, na jałowych obrotach miałem 0.4 - 0.6 (chyba l/h). Po włączeniu np. klimy wzrastało do ok. 0.8 - 1.0. Teraz bez klimy pokazuje 0.8. Wiem że poza kątem wtrysku ustawiali chyba także dawki. Co mogli przestawić że jest taki efekt i jak wrócić do parametrów fabrycznych - lub raczej jakie są wielkości fabryczne, bo jak ustawić to wiem.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: munior » śr wrz 24, 2014 20:36

Skoro po uszczelnieniu pompy ,auto zbiera się gorzej niż przed ,to ewidentnie dawka jest mniejsza niż była przed tą robotą ...moze ustawili ori ,a wcześniej miałeś większą ? :chytry: można tak sobie gdybać ...podaj konkretne wartości ,to będzie można coś powiedzieć na temat dawki paliwa ...to samo tyczy się kąta wtrysku :hmm: albo jedz do tych macherów i powiedz że jedzie słabiej niż wczesniej i niech ci pokażą co tam poustawiali ...kasę wzięli ,to łaski nie robią żeby powiedzieć ,czy pokazać ,jaką dawkę i kąt wtrysku ustawili...widziałem taką pompę po uszczelnieniu ,gdzie dawka wynosiła ponad 6 mg ...całe 2 mg mniej niż ustawia fabryka,auto zamulone ....ale do zapćkania farbą wszystkich możliwych śrubek się przyłożyli ,ŻENADA :panna: ...takich mamy " macherów" niestety :-( także nigdy nie wierz macherom co ustawili ,puki sam nie sprawdzisz


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » śr wrz 24, 2014 21:53

Wszystkie ustawienia były fabryczne, więc mógłbym sam do nich wrócić, jeżeli wiedziałbym jakie powinny być wartości. Auto raczej nie muli, jak pisałem - zbiera się jakby ciut później, ale też ma spory moment jakby nieco dłużej - np. poprzednio max ciśnienie doładowania było w zakresie obrotów 1800 - 2600, teraz jest 2000 - 2800 - nieco przesunięte. Ale to nie najważniejsze. Chodzi mi o zmniejszenie dawki wolnych obrotów - to chyba w kanale 01? Bo w 05 jest dawka rozruchowa. Jakie typowe wartości fabryczne są kanału 01 i 05? Kąt chyba jest ok - na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach w polu 2 jest 48-51.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » czw wrz 25, 2014 12:38

Jeszcze zauważyłem, że komputer pokazuje większe zużycie paliwa niż poprzednio. Przedtem po mieście pokazywał średnio 6,5 - 6,7l/100km, teraz pokazuje ok. 9.5. Tak samo na trasie oszczędnie jadąc 90km/h miałem 4.5 - 4.8, teraz jest ponad 5.5 (5.5 - 6.0). Które ustawienia mogą zwiększyć zużycie paliwa?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » czw wrz 25, 2014 15:02

Czy wszystkie kanały adaptacyjne mają wartość farbyczną 32768 ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: munior » czw wrz 25, 2014 18:29

dziechu pisze: Które ustawienia mogą zwiększyć zużycie paliwa?
Mówię od początku ,że dawka paliwa :hmm: wartość fabrycznych adaptacji w kompie 16 bit to 32768 ...tyle że po ruszeniu nastawnika ,nie zawsze to odpowiada dawce fabrycznej :chytry: :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Re: Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » czw wrz 25, 2014 18:51

munior pisze:
dziechu pisze: Które ustawienia mogą zwiększyć zużycie paliwa?
Mówię od początku ,że dawka paliwa :hmm: wartość fabrycznych adaptacji w kompie 16 bit to 32768 ...tyle że po ruszeniu nastawnika ,nie zawsze to odpowiada dawce fabrycznej :chytry: :chytry:
Ok, a który to kanał adaptacyjny? 01 ? Zwiększyłem go do max, nie pamiętam ile to jest, jakieś 32784 chyba, czyli dawka powinna się zmniejszyć i chyba tak jest - chwilowe na jałowym było 0.8, teraz jest na przemian 0.6 - 0.8 (chyba wyświetla co 0.2, bo nigdy nie widziałem 0.7 albo 0.9). Ale to mało, więcej zmienić się nie da. A jak to się ma do kąta? W polu 2 ustawień podstawowych (basic) mam 47-51.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: VW_seller » sob wrz 27, 2014 12:28

0.8 to za mało nie gaśnie ci ?


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » ndz wrz 28, 2014 22:24

Miałem 0.4 - 0.6 i nie gasł, równe 903 obr./min. także po włączeniu świateł, klimy, po 2-3sek. wyrównywał do 903.
Na razie obserwuję wskazania komputera, niedługo będę miał dane o faktycznym spalaniu. Jak się ma ustawienie nastawnika do danych jakie otrzymuje komputer? Poprzednio wskazania trochę zaniżał, np. pokazywał po przejechaniu baku średnie spalanie 6.5 l/100km, a faktyczne było 7.5 l/100km. Może teraz po nowym ustawieniu nastawnika spala tyle samo co przedtem, tylko komputer otrzymuje inne dane? Bardziej zbliżone do prawdziwych lub nawet zawyżane?
Munior - napisz które wartości i w których kanałach mam pokazać. I czy na jałowym, czy też pełnym obciążeniu.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: munior » ndz wrz 28, 2014 23:09

dziechu pisze:Munior - napisz które wartości i w których kanałach mam pokazać. I czy na jałowym, czy też pełnym obciążeniu.
Nie utrudniaj sobie życia ,bo to jest proste jak konstrukcja cepa :hmm: Żeby pokazywał prawidłowe spalanie (choć nawet fabrycznie zwykle zaniża i nie pokazuje idealnie ) ,dawka paliwa na biegu jałowym ,bez żadnych obciążeń silnika ,musi być ori ,jak ustawia fabryka ...czyli w przypadku 1z ,czy AHU 4,4 mg na rozgrzanym silniku ...Napięcie RSW nastawnika też musi byc fabryczne ,czyli 0,720 -0,740 ,sterownik też raczej nie modzony ,bo na modzonym będą zawsze przekłamania ...i tyle ...jak wiesz ile spalił faktycznie ,a ile pokazał ,to mozesz zmniejszając lub zwiększajac nieznacznie dawkę paliwa ,ustawić to dość dokładnie ...ale komu by się chciało w to bawić....ja tam leję do zbiornika ,jezdzę jak mi potrzeba ,i wiem że nie spali mi wiecej jak 6,5 litra,żebym nie wiem na jakim sofcie jezdził ...i dawno już przestałem patrzeć na spalanie ,choć też mam ten bajer


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » pn wrz 29, 2014 10:06

Ok, też tak myślę. Nie chodzi mi o to żeby dokładnie pokazywał spalanie, ale żeby faktycznie nie palił więcej niż kiedyś. Jeżeli okaże się że pali tyle samo, to nic zmieniać nie będę, ale jeżeli okaże się że rzeczywiście pali więcej, no to będę musiał szukać przyczyny, dlatego pytam o wartości. Wskaźnika spalania nie używam jako rzeczywistego przelicznika ile leję do baku, ale jako dodatkowego wskaźnika że z silnikiem jest wszystko ok, bo jak nagle zaczyna pokazywać coś innego, to musi być jakaś przyczyna. Sterownik jest modzony, mam wymienione EPROMy, ale to nie ma znaczenia, bo przed uszczelnianiem pompy też był przecież modzony:) Mam go już od 6 lat. Natomiast po wymianie map (EPROMów) żadne inne wartości sterownika nie były zmieniane, więc były fabryczne jak dla seryjnego 1Z. Myślę że niewielkie zmiany ustawienia nastawnika mogą zmieniać wskazania komputera. Co do spalania - wszystko zależy od typu jazdy, nie pisz że nie spali Ci więcej niż 6.5. Przez miesiąc zrób np. 1000km, ale w odcinkach po 3 km kilka razy dziennie, szczególnie w zimie (silnik niedogrzany). Zobaczysz czy zmieścisz się w 6.5 ;) Te wartości które podałeś sprawdzę. Napisz mi jeszcze jak to w ogóle działa, bo nie bardzo rozumiem. Dawka to dawka, czyli ilość wtryskiwanego paliwa, czy też co innego? No bo na moją logikę - dawka startowa - to rozumiem, ilość paliwa wtryskiwanego podczas zapłonu, można ją zwiększyć, zmniejszyć, ok. Ale dawka w czasie pracy, tego nie rozumiem. Co to znaczy 4.4mg (chyba na suw?) na biegu jałowym? Przecież komputer musi utrzymywać obroty jałowe silnika na stałym poziomie, np. 900obr/min. zależnie od obciążenia (opory tarcia itp)więc cały czas odpowiednio zmienia dawkę tak aby te obroty zachować, nie może wstrzykiwać stała wartość 4.4mg. A obroty silnika może zmieniać chyba tylko dawką paliwa? Więc zmieniając dawkę w sterowniku, właściwie co się zmienia?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » pn wrz 29, 2014 11:27

Chyba wiem o co chodzi. W kanale adaptacyjnym 01 ustawia się pewien współczynnik, tak, aby komputer 'widział' dawkę 4.4mg na jałowych obrotach, rozgrzanym silniku bez obciążenia. Po prostu zakłada się że w takich warunkach sprawny 1Z właśnie tyle paliwa wtryskuje, a ta regulacja jest potrzebna komputerowi do dalszych różnych obliczeń. A ile tam faktycznie jest wtryskiwane - tego nikt nie wie. Trzeba by mierzyć ile wylatuje z wtrysku... Wiem co jest u mnie. Ustawienie zerowe nastawnika mam 0,720. Niestety, przy takim ustawieniu dawkę jałową mam 6 mg i nie mogę zejść poniżej, w adaptacjach kan.01 mam ustawione już max - 32784 i więcej się nie da. Więc żeby zejść z dawką, trzeba by chyba jednak trochę przesunąć nastawnik, tak do wartości 0,740, wtedy dawki też powinny się obniżyć. Czy tak? No i max moc chyba też jest teraz obniżona, bo widząc ogólnie wszystkie dawki wyższe, zaczyna szybciej je ograniczać wg map, czy tak?

Wystarczyło lekko stuknąć nastawnik (po lekkim poluzowaniu) i wszystko jest jak było.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: munior » pn wrz 29, 2014 18:17

dziechu pisze:Wystarczyło lekko stuknąć nastawnik (po lekkim poluzowaniu) i wszystko jest jak było.
Zwykle ja ustawiam nastawnik tak ,żeby przy watrosci adaptacji minimum,czyli w przypadku ecu 8 bit 108 ,a 16 tki 32684 ,wartosc dawki była ori ,czyli ok.4,4 -5 mg ...i mamy ładną ,bo ok.2 mg regulację w górę :grin: schodzenie ponizej fabrycznej nas nie interesuje ,wiec w dół mieć nie musimy ...fabryka robi niestety odwrotnie :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Pompa po regeneracji, ustawienia.

Post autor: dziechu » pn wrz 29, 2014 18:26

W tabelach z wartościami prawidłowymi piszą że dawka powinna być 2.2 - 9.0 mg - skąd tak duży rozrzut? Dlaczego nie np. 4.2 - 5.0?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości