[mk4] Przygotowania do zimy, kila pytan-porad?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Przygotowania do zimy, kila pytan-porad?
Moje autko nie ma przyjemnosci wygrzewac sie zima w garazu
Ostatnia zima pokazała pazurki.
Stoi praktycznie przy samym budynku - otoczony ze wszystkich stron domami.
Planuje kupic grzałke na przewód cieczy chłodzącej. NArazie nie moge odpowiedniej znalezc
W tej chwili mam zalany olej syntetyczny klasy SAE 15W40. Rozszyfrowujac symbol zima powinien byc rzadszy do -15st. Ostatnia zima przyniosla mrozy dwukrotnie wyzsze. Druga cyfra odpowiada za wysokie temperatury.
Olej tej klasy jest moze odpowiedni dla aut garazowanych.
Czy przy kolejnej zmianie oleju zalac olej innej klasy? np. SAE 5W40 (do -25st).
pozdrawiam
Ostatnia zima pokazała pazurki.
Stoi praktycznie przy samym budynku - otoczony ze wszystkich stron domami.
Planuje kupic grzałke na przewód cieczy chłodzącej. NArazie nie moge odpowiedniej znalezc
W tej chwili mam zalany olej syntetyczny klasy SAE 15W40. Rozszyfrowujac symbol zima powinien byc rzadszy do -15st. Ostatnia zima przyniosla mrozy dwukrotnie wyzsze. Druga cyfra odpowiada za wysokie temperatury.
Olej tej klasy jest moze odpowiedni dla aut garazowanych.
Czy przy kolejnej zmianie oleju zalac olej innej klasy? np. SAE 5W40 (do -25st).
pozdrawiam
Był MK4 jest AMG C30
[url=http://www.bearteam.pl][size=167][color=red]Bearteam.pl = >[/size][/color][/url][size=150][color=blue]Zapraszam na moja stronę![/color][/size]
[url=http://www.bearteam.pl][size=167][color=red]Bearteam.pl = >[/size][/color][/url][size=150][color=blue]Zapraszam na moja stronę![/color][/size]
Akumulator w dieslu w zime to podstawa.
Ja to na bank wymieniam akumulator, bo po dwóch tygodniach zastoju (urlop) nie mogłem odpalic silnika Jak sie jeździ codziennie to nie ma problemu z odpaleniem i nie widać że aku ledwo żyje.
Oprócz tego ON w zimę to tylko "zimowy".
Olej silnikowy Motul 5W40 powinien dac radę do -25oC
A zamiast grzałki to wymień wodę na porządne borygo
Ja to na bank wymieniam akumulator, bo po dwóch tygodniach zastoju (urlop) nie mogłem odpalic silnika Jak sie jeździ codziennie to nie ma problemu z odpaleniem i nie widać że aku ledwo żyje.
Oprócz tego ON w zimę to tylko "zimowy".
Olej silnikowy Motul 5W40 powinien dac radę do -25oC
A zamiast grzałki to wymień wodę na porządne borygo
-
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
- Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
- Kontakt:
co to za olej??piapia pisze: olej syntetyczny klasy SAE 15W40
[ Dodano: Czw Wrz 14, 2006 21:30 ]
Kto Ci takich rzeczy naopowiadał??? 15W nie oznacza że to jest olej do -15 , 15 to cyfra umowna, a sam olej zachowuje właściwości do około -20piapia pisze: Rozszyfrowujac symbol zima powinien byc rzadszy do -15st.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
moja pomylka, nie mam wody tylko petrygotomba25 pisze:
A zamiast grzałki to wymień wodę na porządne borygo
Grzalke zamontuje, juz znalazłem dobra oferte. Szkoda mi autka w zime:
http://www.autoakces.republika.pl/oferta.htm
Pierwsza liczba – a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 …itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W” = Winter) czym niższa liczba „W”, tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Akurat dla 15 tak sie zlozylo ze zakres niskich temperatur siega -15st dla zachowania płynności - według ksiazki VW.Adamtd pisze: Kto Ci takich rzeczy naopowiadał??? 15W nie oznacza że to jest olej do -15 , 15 to cyfra umowna, a sam olej zachowuje właściwości do około -20
pozdrawiam
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Mimo to zachowawcze dane producenta mówią: "Powyżej -15 olej SAE15W40, 15W50, 20W40 oraz 20W50".Adamtd pisze:15W nie oznacza że to jest olej do -15 , 15 to cyfra umowna, a sam olej zachowuje właściwości do około -20
Producent zaleca dla : "wszystkie temperatury SAE 5W50, 10W50, 5W60".
[ Dodano: 14 Wrz 2006 22:34 ]
Jeśli Ci się chce podłączać i wyłączać codziennie samochodzik przed jazdą to spox, ale jak go zostawisz pod pracą (szkołą?) na kilka godzin to i tak d*** zbita Wychłodzi się tak czi inaczejpiapia pisze:Grzalke zamontuje, juz znalazłem dobra oferte. Szkoda mi autka w zime:
zalezy mi tylko na nockach, bo wtedy sa najnizsze temperatury i auto stoi najdluzej. Ustawie wlacznik czasowy po odpowiednim dobraniu czasu przed jazda.Grzesiekk1982 pisze:
Jeśli Ci się chce podłączać i wyłączać codziennie samochodzik przed jazdą to spox, ale jak go zostawisz pod pracą (szkołą?) na kilka godzin to i tak d*** zbita
pozdrawiam
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Mnie by się nei chciało Ale napewno będzie to dobre dla silniczka i turbinki. Fakt, że w dzień jest dużo mniej mroznie, ale i tak się zdąży wychłodzić po dłuższej chwili. Mimo to, jeśli masz cirpliwość i zapał- warto grzałkę zamontować. Przynajmniej najtrudniejsze rozruchy mu uprzyjemnisz
Mój 1Z z przebiegiem 180 tys zapalał na dotknięcie przy 33 stopniowych mrozach, trzeba odczekać kilkanascie sekund i nie przekraczać 2 tys obr do nagrzania. Nic nie dymi i daje rade
Ale wymień ten olej na 5W. On jest całoroczny, "dla wszystkich temperatur" - podaje producent.
Mój 1Z z przebiegiem 180 tys zapalał na dotknięcie przy 33 stopniowych mrozach, trzeba odczekać kilkanascie sekund i nie przekraczać 2 tys obr do nagrzania. Nic nie dymi i daje rade
Ale wymień ten olej na 5W. On jest całoroczny, "dla wszystkich temperatur" - podaje producent.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości