Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
skubix
- Mały gagatek

- Posty: 116
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
- Lokalizacja: Krosno/Wawa
-
Kontakt:
Post
autor: skubix » śr wrz 13, 2006 23:09
Witam.
Do rzeczy: Odpalam wrzucam jeden i delikatnie ruszam, dwa delikatnie gaz i jest dalej normalnie - jedzie spokojnie, trzy dodaje delikatnie gazu i szarpie wcisne więcej i po chwili przestaje szarpać. Podobnie jest jak na czwórce spadnie prędkość do około 60-70km/h dodaje delikatnie gazu - szarpie. Czy to jest normalne??? Wcześniej tak nie było, te objawy nie występowały. Zrobiłem nim jakieś 35tyś km. A i jeszcze jedno jak przejedzie kilka kilometrów to jakby ustawało szarpanie np. na czwórce przy 65km/h, choć nie zawsze.
Pytanie moje czy ktoś wie co to może być???Co już ma dosyć, może to kwestia tylko regulacji? Był podpięty pod VAG-a ale nie pokazał błędów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob wrz 23, 2006 02:45 przez
skubix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
twardy
- Forum Master

- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
-
Kontakt:
Post
autor: twardy » czw wrz 14, 2006 06:46
skubix pisze:Był podpięty pod VAG-a ale nie pokazał błędów.
Nie ma błędów , a parametry np, dawka paliwaITP?
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
-
BIGkiller
- Nowicjusz

- Posty: 19
- Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: BIGkiller » czw wrz 14, 2006 13:07
Mam dokładnie taki sam problem z szarpaniem na zimnym silniku... Zero błędów na Vag-u.... Szarpie tylko jak jest zimny i tylko na czwartym i piątym biegu przy małej prędkości obrotowej silnika. Jak mu się pociśnie więcej gazu to przestaje szarpać... Moim zdaniem jest to nastawnik ale chwilowo mi to nie przeszkadza, poprostu jeżdże na wyższych obrotach czyli nie schodze poniżej 1,8 tyś obrotów po zmianie biegu

-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » czw wrz 14, 2006 13:10
hehe tez tak mialem na poczatku

pozniej zaczelo sie dziac w wiekszym zakresie obrotow i na prawie wszystkich biegach

Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
kupszczelisty
- Gadatliwa bestia

- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
-
Kontakt:
Post
autor: kupszczelisty » czw wrz 14, 2006 13:44
Adamm, dokładnie jak kupowałem mojego gofra to tylko leciutko szarpał na 4, a po przejechaniu 15 tys, to już szarpie zawsze i wszedzie nawet nierówno pracuje na wolnych

-
BruceLee30
- Gadatliwa bestia

- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Kontakt:
Post
autor: BruceLee30 » czw wrz 14, 2006 16:54
skubix pisze:Witam.
Do rzeczy: Odpalam wrzucam jeden i delikatnie ruszam, dwa delikatnie gaz i jest dalej normalnie - jedzie spokojnie, trzy dodaje delikatnie gazu i szarpie wcisne więcej i po chwili przestaje szarpać. Podobnie jest jak na czwórce spadnie prędkość do około 60-70km/h dodaje delikatnie gazu - szarpie. Czy to jest normalne??? Wcześniej tak nie było, te objawy nie występowały. Zrobiłem nim jakieś 35tyś km. A i jeszcze jedno jak przejedzie kilka kilometrów to jakby ustawało szarpanie np. na czwórce przy 65km/h, choć nie zawsze.
Pytanie moje czy ktoś wie co to może być???Co już ma dosyć, może to kwestia tylko regulacji? Był podpięty pod VAG-a ale nie pokazał błędów.
Pozdrawiam
rozumiem ze filtr paliwa jest czysty, i nie leca pecherzyki powietrza z tej przezroczystej rurki idacej z filtra do pompy,
zagrzej silnik do ok 80 stopni ustaw v/obr. na poziomie ok 2.5 tys stuknij z wyczuciem we wtrysk sterujacy jezeli podczas stukania silnik przerwie praca lub zaobserwujesz wyrazna zmiane pracy do wymiany bedzie wtrysk sterujacy, poza tym posprawdzaj kable biegnace do w/w wtrysku i kostki, jak nie pomoze szukaj na forum tematu pt: "nastawnik"
-
skubix
- Mały gagatek

- Posty: 116
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
- Lokalizacja: Krosno/Wawa
-
Kontakt:
Post
autor: skubix » czw wrz 14, 2006 18:37
filtr paliwa jest czysty, i nie leca pecherzyki powietrza z tej przezroczystej rurki idacej z filtra do pompy,
To odpada filtr świerzutki choć kto wie co na naszych CPN-ach sprzedają. To drugie na 100% też odpada.
Byłem dziś u naszego kolegi Forumowego ADAMM-a i zmienił dawke wtrysku (obniżył) gdyż nie mieściła się w normie. Narazie nie zauważyłem niepokojących objawów pozatym że jakiś mułowaty bardziej się zrobił, no ale postoi noc i rano zobaczymy co to dało.
Ma mi jeszcze przesłać wydruczek z pomiarów to zamieszcze do wglądu.
Pozdro 4all.
-
tomba25
- Nowicjusz

- Posty: 27
- Rejestracja: pn maja 29, 2006 14:42
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: tomba25 » czw wrz 14, 2006 20:10
Mam to samo w MKIV 1,9 TDI (ASZ). Rano ja jest zimny i nie chcę go kręcić na wysokich i pyrkam sobie na osiedlowej drodze na 2-ce to szarpie. Jak sie rozgrzeje to jest OK, więc traktuję to jako normę w TDI

Jak będzie się problem pogłębiał to bedę drążył temat dalej...
[ Dodano: 14 Wrz 2006 20:15 ]
Dodam że VAG, świece OK, filtry powymieniane. ON z BP, więc chyba nie chrzczony

-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » czw wrz 14, 2006 20:22
wiec tak:
u Skubixa dwaka paliwa na pompie byla za duza (wartos wskazywana za mala) poniezje 3mg/R (bylo cos ok 2.6) zmienilismy na 3.2 mg/R czyli tak aby miescil sie w normie i dlatego moze odczuwac ze auto sie delikatnie zmulilo
druga sprawa to wartosci mierzone w kanale 013 dawka paliwa na wtryskach.
tam juz bylo gorzej bo warosci powinny sie miescic w granicach -2 a +2 natomiast u Skubixa jest cos ok -3.1 i tu pytanie do znawcow co to oznacza i co z tym fantem zrobic.
dodam tylko ze silnik byl prawidlowo rozgrzany.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
BruceLee30
- Gadatliwa bestia

- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Kontakt:
Post
autor: BruceLee30 » czw wrz 14, 2006 20:27
na poczatek sprawdzenie cisnienia w cylindrach, po tej probie jezeli wartoscie nie bada nadmiernie odbiegac podmiana wtryskow i pomiar
dal mnie masz padniete wtryski i tyle
!
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » czw wrz 14, 2006 22:56
jeszcze jedna sprawa. u Skubixa wartosci w bloku 013 po uruchomieniu auta mieszca sie w normie i maja cos ok - 1.5 ale potem powoli spadaja do wpomianych -3 z kawalkiem
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
leo...
- Gadatliwa bestia

- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: leo... » pt wrz 15, 2006 00:56
Adamm pisze:wiec tak:
u Skubixa dwaka paliwa na pompie byla za duza (wartos wskazywana za mala) poniezje 3mg/R (bylo cos ok 2.6) zmienilismy na 3.2 mg/R czyli tak aby miescil sie w normie i dlatego moze odczuwac ze auto sie delikatnie zmulilo
druga sprawa to wartosci mierzone w kanale 013 dawka paliwa na wtryskach.
tam juz bylo gorzej bo warosci powinny sie miescic w granicach -2 a +2 natomiast u Skubixa jest cos ok -3.1 i tu pytanie do znawcow co to oznacza i co z tym fantem zrobic.
dodam tylko ze silnik byl prawidlowo rozgrzany.
czy robiłeś pomiar przy obrotach biegu jalowego - i przy temperaturze silnika 90 'C ??
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » pt wrz 15, 2006 08:25
leo... pisze:czy robiłeś pomiar przy obrotach biegu jalowego - i przy temperaturze silnika 90 'C ??
a przeczytales dokladnie co napisalem ??
adamm pisze:
dodam tylko ze silnik byl prawidlowo rozgrzany.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
k3b
- Nowicjusz

- Posty: 30
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 01:06
- Lokalizacja: Zamość
Post
autor: k3b » pt wrz 15, 2006 11:54
A ja mam podobny problem mój golf 3 1,9, 1Y szarpie przy prędkości 50Km/h (i tylko przy tej prędkości) gdy jest zimny i gdy ma 90C. Dzieje sie to na wszystkich biegach najbardziej uciążliwe jest gdy jade w zabudowanym 50 na 3 biegu i jeszcze w dodatku pod góre. Co to może być? Na początku obstawiałem skrzynie biegów, ale potem pojawiło sie huczenie tak jak by łożysko, ale to również może być skrzynia biegów. Dodam ze golf jest z 97r. A i jeszcze jedno gdy szarpi przy 50km/h i wtedy dam na luz to przestaje.
Bede wdzięczny za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości