Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: arka10 » pn wrz 01, 2014 19:59

Oczywiście gdy śruba jest za słabo przykręcona to zębatka może się przestawiać ale dlaczego przestawiona jest tylko rano
a w ciągu dnia nie ?
Jestem prawie pewien że problem z rannym zapalaniem to nieszczelny układ paliwowy.
tel. 797384613



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: roman58 » pn wrz 01, 2014 20:46

Robiłem kilka i był przestawione,po dokręceniu śruby i ustawieniu początku wtrysku wszystko wróciło do nomy bez grzebania w układzie paliwowym.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: KamilP » pn wrz 01, 2014 21:02

arka10, w ciągu dnia też, ale silnik jak jest ciepły (czy ciut cieplejszy niż po staniu w nocy) to łatwiej odpali, nawet jak się troszkę kółko przekręci. Tak mi się wydaje :)



Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: sroger » czw wrz 04, 2014 00:40

arka10 podaje rozwiązanie mojego problemu

roman58 miał rację, gibające koło spowodowało przeskok rozrządu o jeden ząbek i dlatego źle odpalał, oczywiście nowe koło, śruba i zrobiony wał. Teraz z rana odpala od strzała. Mechanior nie miał kompa żeby ustawić po tym wszystkim kąt wtrysku, ale ja mam i sobie sprawdziłem ile wynosiła ta wartość w grupie 000 poz.2 , a wynosiła 255 masakra, auto klekotało jak stary rzęch, pomyślałem, że znów muszę oddać do innego mechanika na ustawienie pompy.
Ale od czego jest forum, poczytałem troszkę i ustawiłem sobie, sam, ten kąt. Zupełnie inny teraz samochód, wszystko to dzięki forum :okej:
Wyskoczył też błąd 00550 Start of Injection regulation 17-00-control difference

Podsumowując, gibające się koło pasowe, a co za tym idzie koło zębate to prowodyr złego odpalania z rana , siwy dym i długie kręcenie. Po wymianie koła zębatego wraz ze śrubą i obrobieniem wału, samochód odpala gites.


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: arka10 » czw wrz 04, 2014 00:54

Czyli że moje doświadczenia z silnikami D i TD nie mają właściwie zastosowania przy TDI.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: roman58 » czw wrz 04, 2014 09:30

sroger pisze:Wyskoczył też błąd 00550 Start of Injection regulation 17-00-control difference
Sprawdź początek wtrysku coś jest nie tak.



Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: sroger » czw wrz 04, 2014 12:11

roman58 pisze:
sroger pisze:Wyskoczył też błąd 00550 Start of Injection regulation 17-00-control difference
Sprawdź początek wtrysku coś jest nie tak.
Ustawiłem już wtrysk na 49-52, błędu już nie ma.


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

gozdzio2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob lut 01, 2014 15:11

Koło pasowe gibie sie na boki

Post autor: gozdzio2 » wt paź 14, 2014 01:13

Witam. otóż mam taki problem. moj 1.9 td mk3 strasznie ciężko pali na zimnym. jak odpali to kopci na biało i kuleje, jak jest cieply to tez nie pali na dotyk jak kiedyś bo trzeba nim chwile dłużej pokrecic ale nie kopci i tak nie kuleje. kolo pasowe gibie sie na boki. we wrzesniu minął rok odkąd go kupiłem i z tego co pamietam to giabło sie tak od poczatku lecz nie bylo tych wad ktore wypisalem wyzej. chciałem się zorientować czy na wale przy tym kole jest normalny klin czy coś innego. bo gdzieś słyszałem ze tam nie ma klina tylko jakies inne "coś". wiem ze przez to został przestawiony rozrząd i teraz: jak jest ten klin czy co to tam to wymiana go coś pomoże oraz czy konieczna bedzie wymiana kola



Jaro-Ino
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz kwie 28, 2013 22:32
Lokalizacja: Inowrocław

Koło pasowe gibie sie na boki

Post autor: Jaro-Ino » wt paź 14, 2014 02:06

Jako takiego klina tam nie ma. Masz wpust na czopie wału i wypust w kole rozrządu i to po skręceniu klinuje kółko w odpowiedniej pozycji. Daj czop wału do frezowania, kup nowe koło rozrządu i poskładaj to jak należy. Po frezowaniu koło nie może bić. Śruba do wału nówka sztuka musi być. Jak to zrobisz to wtedy można sprawdzać inne rzeczy odnośnie odpalania. I proponowałbym nie jeździć samochodem do czasu naprawy, bo inna naprawa zaboli dużo bardziej.



gozdzio2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob lut 01, 2014 15:11

Re: Koło pasowe gibie sie na boki

Post autor: gozdzio2 » wt paź 14, 2014 10:04

czyli wał do demontażu? i te jaja z odpalaniem to mogą być przez coś innego w tym przypadku ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Koło pasowe gibie sie na boki

Post autor: jhosef » wt paź 14, 2014 10:18

Auto unieruchomić do czasu diagnozy puki jeszcze kolizji nie było.
Lektura do poduszki.
viewtopic.php?f=35&t=44967" onclick="window.open(this.href);return false;



Jaro-Ino
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz kwie 28, 2013 22:32
Lokalizacja: Inowrocław

Koło pasowe gibie sie na boki

Post autor: Jaro-Ino » wt paź 14, 2014 12:08

Są magicy co robią to na samochodzie bez demontażu wału.
Pamiętaj o najważniejszym. Śrubę do wału kupujesz zawsze orginalną i konieczna jest jej wymiana po każdym przykręceniu i odkręceniu. To jest śruba jednorazowa.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: arka10 » wt paź 14, 2014 19:54

Do frezowania czoła wału nie potrzeba go wyjmować.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: J.B.S. » wt paź 14, 2014 23:27

arka10 pisze:Do frezowania czoła wału nie potrzeba go wyjmować.
Zależy w jakim jest stanie,czasami jest tak "dojechany" że nie da się go uratować.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 123 gości