Silnik po awarii turbo i samozapłonie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Silnik po awarii turbo i samozapłonie

Post autor: DeepHeet » wt wrz 02, 2014 21:58

W AFNie padło turbo w trasie, pech chciał że zassało olej i silnik dostał samozapłonu udało się go zdusić na biegu i teraz zastanawiam się co dalej? Czy wystarczy wsadzić nowe turbo i będzie wszystko ok czy po takiej akcji coś mogło grubo się sypnąć?
Wlałem 1,5L oleju żeby mieć stan na bagnecie i odpaliłem chwilę coś głośno stukało w silniku ale się uspokoiło motor chodził równiutko przez ok minutę przy czym bardzo dymił na szaro, jednak stukanie powróciło zaczął wchodzić na obroty - wyłączyłem go. Odpaliłem ponownie pracował wzorowo po czym za chwilę zaczął się dławić prawie zgasł zaczęło znów stukać - wyłączyłem go. Za trzecim podejściem już w ogóle nie zakręcił tylko coś zajęczało, jakby rozrusznik padł?
Da się uratować coś z tego silnika?



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Silnik po awarii turbo i samozapłonie

Post autor: KamilP » wt wrz 02, 2014 22:51

Czytałem kiedyś o tym i koledze korbę w paragraf wygięło.. Jak znajdę temat to Ci podeślę. Ogólnie ciężki temat, olej mógł pójść na tłoki, nie zdążyć się przepalić, ciecz się nie spręża i wygina korbę lub robi gorsze rzeczy w silniku.. Do jakich obrotów Ci się rozpędził?
Przeczytaj sobie cały temat, szczególnie posty Michała
viewtopic.php?f=35&t=402398" onclick="window.open(this.href);return false;



DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Silnik po awarii turbo i samozapłonie

Post autor: DeepHeet » śr wrz 03, 2014 08:31

Przeczytałem cały wątek i u mnie silnik pracuje jak w tym seacie na filimiku tyle że ja nie miałem odwagi go przygazować :-(
A tak przy okazji korby w AFN i 1Z są takie same? Bo mam cały motor 1Z i fajnie by było gdyby można było z niego porzełożyć to i owo w razie W



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Silnik po awarii turbo i samozapłonie

Post autor: Havan » śr wrz 03, 2014 09:39

skoro masz całego 1Z to go przekładaj i nie baw się w ratowanie pół trupa. Jeżeli byś chciał przekładać tłoki to musisz sprawdzić czy są takie same bo wychodziły ich różne wersje bodajże 3 wersje były z czego 1 z jakimś podwójnym smarowaniem które są bardzo rzadkie a przynajmniej tak mi mówił facet który brał ode mnie tłoki z 1z do swojego AFN.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Silnik po awarii turbo i samozapłonie

Post autor: DeepHeet » śr wrz 03, 2014 11:11

Przy czym AFN jest w Sharanie a 1Z jest z Passata B4, słyszałem gdzieś kiedyś że silniki w Sharanie maja inaczej umieszczone łapy i nie podejdzie inny jak z Sharana/Galaxy/Alhambry



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Silnik po awarii turbo i samozapłonie

Post autor: Adamm » śr wrz 03, 2014 15:27

DeepHeet, Zgadza sie, sa inne otwory montazowe


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Silnik po awarii turbo i samozapłonie

Post autor: DeepHeet » śr wrz 03, 2014 16:23

Czyli potwierdziło się, no a co z bebechami nadadzą się? 1Z z 96' a AFN 00' jeśli to ma jakieś znaczenie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 81 gości