Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
A wiec tak silnik Alh, golf IV. Objawy sa nastepujace-po rannym paleniu cięzko odpala, nawet jak rozgrzany to kręci około 2-3 sek zanim załapie.Samochód mam około 2 lat i od samego poczatku były z nim problemy, a jak juz był mróz to wogóle porażka, a zaraz po odpaleniu chmura szarego dymu smierdzącego niespalona ropą. odchodze juz od zmysłów, bo odkryłem pod szyba jakis cwancyk elektroniczny z jakąs dioda, myślałem ,że to jakies kupa które powoduje to "niepalenie" wyje...łem to "coś" i pupa dalej nie pali.Vag nie pokazuje błędów kat wtrysku ustawiony na 58,rozrusznik po regeneracji, kreci jak głupi, przekażnik świec OK, świece OK, czujnik temperatury doopniety wymieniony na nowy ORI, czujnik ułożenia wału(nawet to brałem pod uwage)
wymieniony na nowy ori, wtryski podmienione z samochodu ojca na 100% były ok, zaworki zwrotne oringi na filtrze oraz filtr OK,przewody przelewowe ok,pompa sprawdzona...ale niepokoi mnie ten zawór bodajże n 109 jak mam włączony zapłon to pokazuje na nim 11,9V ale tylko przez kilka sekund około 2-3 a potem zero, jak podłącze na krótko z aku to jest cały czas 12,3V ale w trakcie palenia spada do 7-8V, Dziwi mnie tez fakt ,że jak mam podłączony zawór n 109 bajpasem to moge normalnie go zgasić kluczykiem-co teoretycznie nie powinno miec miejsca!!! Pomoże jakis magik lub fachowiec???Bo juz poddaje sie kolejny raz , ale jak widac i tak nie daje mi to spokoju!!! Z góry dziekuje i pozdrawiam.
wymieniony na nowy ori, wtryski podmienione z samochodu ojca na 100% były ok, zaworki zwrotne oringi na filtrze oraz filtr OK,przewody przelewowe ok,pompa sprawdzona...ale niepokoi mnie ten zawór bodajże n 109 jak mam włączony zapłon to pokazuje na nim 11,9V ale tylko przez kilka sekund około 2-3 a potem zero, jak podłącze na krótko z aku to jest cały czas 12,3V ale w trakcie palenia spada do 7-8V, Dziwi mnie tez fakt ,że jak mam podłączony zawór n 109 bajpasem to moge normalnie go zgasić kluczykiem-co teoretycznie nie powinno miec miejsca!!! Pomoże jakis magik lub fachowiec???Bo juz poddaje sie kolejny raz , ale jak widac i tak nie daje mi to spokoju!!! Z góry dziekuje i pozdrawiam.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Poszukaj cisniena w cylindrach. Ciekawe ile ma przejechane. A tak na serio pomiar kompresji , 20-30 st ma miec motor +odpieta wtyczka pompy wtryskowej. Krec tak 3-5s i sprawdz jak szybko komprecje nabija.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Na 100% ma przejechane tyle ile ma na blacie czyli 250k km jakby nie miał kompresji to by tak nie zapier...lał, nawet nie biore tego pod uwage.
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Sorry za post pod postem ale naprawde potrzebuje pomocy.Dlaczego zanika prąd po około 2-3 sek-moze to tu jest ta zagadka???
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
chlopie auto potrzebuje max pradu na mniej niz 1s , jak jest wszystko sprawne. Zrob pomiar kompresji dobrze radze. A jezdzi bo turbo pompuje. Mozesz jeszcze na probe podmienic aku jezeli cie ten spadek tak meczy, i pospraddac grube masy i + . Bo napiecie moze sprasc przy rozruchu ale do 10.5 v a nie 7
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Jezeli kompresja byłaby mała to auto byłoby taczanka, a zapieprza jak głupie na równi z 110 bo sie mierzyłem, nie kopci, nie kręci "lekko" przy rozruchu.A o co ci chodzi o max pradzie???Aku jest nowy.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
A wiesz jaka jest? Jezli taki obor jest to chyba tylko 1-no mi przychodzi do glowy jest krzywy wal korbowy, 2 razy tylko taki przypadek znalem, kolega Herbiasty z tego forum mial cos takiego w ABF. Sprawdz ta kompr. dla pewnosci, lub oddaj rozrusznik do spradzenia, bo wal raczej nie jest krzywy.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Rozrusznik sprawdzałem, jak kolega italiano ki napisał z odpietym kablem do n109 i wynosiły obroty od 190 do 240.
Zastanawia mnie tylko to dlaczego jak włączony jest zapłon to na zaworze n109 jest 11,9V tylko przez 2-3 sek a potem spada do 0.
Zastanawia mnie tylko to dlaczego jak włączony jest zapłon to na zaworze n109 jest 11,9V tylko przez 2-3 sek a potem spada do 0.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Akurat w tym ,nie ma nic nadzwyczajnego ,bo wylaczajac kluczykiem zaplon ,odcinasz zasilanie ECU ,ktore zasila nastawnik ,a bez napiecia na nim ,auto zawsze zgasnie,bez wzgledu czy jest napiecie na n109 ,czy nie ma ....wypnij sobie wtyczke od nastawnika ,w czasie pracy silnika ,to sie przekonasz ,ze zgasnie ...o ile oczywiscie masz wtyczke na 7 pinow ,bo przy 10cio pinowej ,zasilanie n109 tez idzie we wtyczcejankes84 pisze:Dziwi mnie tez fakt ,że jak mam podłączony zawór n 109 bajpasem to moge normalnie go zgasić kluczykiem-co teoretycznie nie powinno miec miejsca!!!

Jak krecisz rozrusznikiem ,napiecie powinno ,byc caly czas ...to tez sobie sprawdz ...jak nie krecisz ,ecu po kilku sekundach bezczynnosci , rowniez odcina napiecie ...wszystko to jest normalne i jest po to, by przypadkowo wlaczony i zostawiony zaplon ,nie wyladowywal akujankes84 pisze:Zastanawia mnie tylko to dlaczego jak włączony jest zapłon to na zaworze n109 jest 11,9V tylko przez 2-3 sek a potem spada do 0.

Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Re: Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Czujnik wymieniłem na nowy bo był zwalony kupiłem ori i pokazuje na vagu dobre temperatury, wczesniej przekłamywał bo pokazywał temp. paliwa i powietrza ok-np.5st a temp silnika 50 i to z samego rana.Wczesniej było tak ,że ciężko odpalał tylko z rana przy pierwszym uruchomieniu, a teraz jest tak ,że cięzko pali nawet jak jest bciepły-wątki o ciezkim paleniu przestudiowałem, ale niestety żadna z przyczyn nie dotyczy mojego problemu. wiem,że w moim gofrze ktos grzebał przy elektryce, bo na podszybiu była taka dziwna kostka z jakimś mikroprocesorem, i jeżeli nie "kliknałem" takiego guziczka to nie mogłem go odpalic, dlatego go usunałem bo myslałem ,że to jest przyczyna, poza tym kat wtrysku wynosił 187, przewody i inne rzeczy zwiazane z paliwem też juz wykluczyłem. W zime jest tak jakby rozrusznik rozpedzał silnik, i powoli załapywał pokolej garnki.Jak załapał to chmura szarego dymu o zapachu niespalonej ropy oraz zaraz po odpaleniu jak przytrzymam na około 2tys obr. to świeca dymna z tyłu z rury, po jakiejś 1,5 min wszystko jest ok.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Alh cięzko odpala(coś dla magików)
Przyczyna jest albo mechaniczna ,albo "elektryczna " związana z niewłasciwym dawkowaniem paliwa przy rozruchu ,przez ECU .Żeby wykluczyć tą drugą ,trzeba sprawdzić temperatury "widziane "przez ECU i o ile są prawidłowe ,zrobić prosty test ,symulujac ECU temp.poniżej zera .Przyczyna mechaniczna ,to coś z pompą wtryskową ,zwykle podtatry tłoczek ...też można to sprawdzić ,schładząjąc rozgrzaną głowiczkę wodą i o ile po schłodzeniu odpali wyrażnie lepiej ,to mamy bardzo duże prawdopodobieństwo że jest podtarty i nie daje rady .Tyle że tłoczek w pompie, nie kończy się nagle i ot tak sobie ,bez przyczyny ...przyczyną zawsze jest zatankowanie trefnego ,zbyt "suchego " paliwajankes84 pisze:Wczesniej było tak ,że ciężko odpalał tylko z rana przy pierwszym uruchomieniu, a teraz jest tak ,że cięzko pali nawet jak jest bciepły-

Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości