[Passat TDI 94r] Rozłączający się zapłon..

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

[Passat TDI 94r] Rozłączający się zapłon..

Post autor: Jacob » śr wrz 13, 2006 17:02

Witam!

Mam problem z VW PASSAT 19TDI 90KM 1994r. Samochód zwiedził już paru mechaników i elektromechaników nikt jednak nie był w stanie zlokalizować usterki. Na początek może co się dzieje.

W dowolnym momencie, przy każdych dosłownie warunkach (najlepsze jest to ze raz usterka objawi sie raz w tygodniu a raz kilka razy w ciagu godziny) podczas jazdy czy na postoju nagle zapala się pomarańczowa kontrolka świec żarowych odcinając zapłon. NIe gaśnie.. Po chwili krecenia stacyjką i wyłączeniu wszelkich urządzeń (swiatła, radio, wentylator) kontrolka za którymś razem zgasnie i mozna juz spokojnie jechac dalej.. dzieje sie to zarówno na wysokich jak i wolnych obrotach (raczej na niskich czesciej). Kostka pod stacyjką wymieniana juz nawet klikukrotnie, samochód podpinany pod kompa, nie znaleziono ustrek znaczących, a jesli je znaleziono i usunieto nie odniosły skutku.. Przekaźniki wymieniane, robione jakieś zastepcze obwody na pompe, wszelkie próby omijania punktów newralgicznych równiez nie odniosły skutków.. (nie potrafie nawet wszystkich wymienić, może dlatego ze nie znam sie dobrze na tym). Ostatnio napotkałem
ciekawą rzecz. Zmieniałem zarówki popalone i znalazłem zwarcie w kierunku bocznym, zerwałem obwód poprzez wyjecie zarówki i wyczyszczenie kostki, równiez w lampie przedniej która de facto jest nieszczelna znalazłem troche zawilgoconych miejsc. Po wymianie żarówek sprawa sie pogorszyła, odcinanie nastepowało czesciej. Po wyjeciu zarówek sprawa wróciła do stanu poprzedniego, działo sie to raz na jakis czas.. KOlejną sprawą jest alarm fabryczny. Odpiąłem kostkę w drzwiach i wtedy również jakby usterka zmniejszyła sie.. jeszcze rzadziej odcinało zapłon

Teraz pytanie, czy ktoś z szanownych userów miał podobny problem, czy moze jest w stanie podpowiedzieć mi gdzie ewentualnie szukać dalej.. Czy możliwe jest że zwarcia powodują taki stan rzeczy i czy moze odpinanie kolejno urządzeń poprawia stan faktyczny gdyż wtedy nie ma takich spadków napięc i owo urządzenie które odcina ten zapłon dostaje wystarczającą ilość prądu.. nie mam juz głowy.. być moze nie opisałem nawet czegos co juz było robione przy nim, bo usterka juz ma z pół roku i nie ma na nią mądrego..

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc..
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 17:50 przez Jacob, łącznie zmieniany 1 raz.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr wrz 13, 2006 17:08

poszukaj na forum bylo kilka poruszanych podobnych problemow
dla mnie to cos z ECU jest nie tak moze wystarczy luty poprawic



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » czw wrz 14, 2006 11:04

Przyczyny usterki są następujące:
1) przekaźnik pompy
2) kostka stacyjki
3) zimne luty na fabrycznym alarmie

Stawiam na na 3 przyczyne.



Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Jacob » czw wrz 14, 2006 11:52

TomTDI pisze:Przyczyny usterki są następujące:
1) przekaźnik pompy
2) kostka stacyjki
3) zimne luty na fabrycznym alarmie

Stawiam na na 3 przyczyne.
1) wymieniany
2) wymieniana nawet kilkakrotnie
3) hmm, niby odłączony na kostce w drzwiach, ale.. nie wykluczam ze to może mieć związek.. gdzie tego szukać ??



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » czw wrz 14, 2006 12:24

Niw wiem gdzie jest w passacie w golfie jest z lewej srony obok przełącznika świateł pod deską rodzielczą.



Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Jacob » pn paź 02, 2006 23:37

TomTDI pisze:Niw wiem gdzie jest w passacie w golfie jest z lewej strony obok przełącznika świateł pod deską rodzielczą.
Wracam do tematu gdyż zdaje się ze sprawa jest rozwiązana.. niestety tylko połowicznie. Dopiero teraz wróciłem do lokalizowania usterki i .. z pomocą TomTDI chyba wiem że to jednak alarm. Jak napisałeś znalazłem przykręconą centralkę alarmu. Teraz już wiem ze gdy pojawi sie problem (zapali się kontrolka i odetnie zapłon) wystarczy wypiąć jedną z kostek i wpiąć spowrotem. Kontrolka gaśnie, samochód odpali. Jednak pytanie brzmi.. co robić dalej.

- rozwalać centralkę i szukać przerwy ?
- całkiem zdemontować alarm i spiąć przewody na krótko o ile jest to możliwe i komp nie zgłupieje.. ?

może i głupi pomysł ale cóz.. kto pyta nie błądzi. Wolałbym to drugie rozwiązanie..



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt paź 03, 2006 03:27

Jacob pisze:
TomTDI pisze:Niw wiem gdzie jest w passacie w golfie jest z lewej strony obok przełącznika świateł pod deską rodzielczą.
Wracam do tematu gdyż zdaje się ze sprawa jest rozwiązana.. niestety tylko połowicznie. Dopiero teraz wróciłem do lokalizowania usterki i .. z pomocą TomTDI chyba wiem że to jednak alarm. Jak napisałeś znalazłem przykręconą centralkę alarmu. Teraz już wiem ze gdy pojawi sie problem (zapali się kontrolka i odetnie zapłon) wystarczy wypiąć jedną z kostek i wpiąć spowrotem. Kontrolka gaśnie, samochód odpali. Jednak pytanie brzmi.. co robić dalej.

- rozwalać centralkę i szukać przerwy ?
- całkiem zdemontować alarm i spiąć przewody na krótko o ile jest to możliwe i komp nie zgłupieje.. ?

może i głupi pomysł ale cóz.. kto pyta nie błądzi. Wolałbym to drugie rozwiązanie..
wyciągnij alarm - w środku są 2 styczniki - przelutuj ich nóżki i zapomnij o problemie ...
przyczyną są drgania - styczniki wiszą bokiem z biegiem lat polączenia lutowane ulegają mikropęknięciom - i tu pojawiają się niekontakty - przelutowanie załatwia sprawę (zazwyczaj) :hmm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości