[jetta/bora IV 1.9 TDI] Dymi zaraz po odpaleniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elflapo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 15:52
Lokalizacja: Staten Island NY

[jetta/bora IV 1.9 TDI] Dymi zaraz po odpaleniu

Post autor: elflapo » wt wrz 12, 2006 15:07

Czesc, jest taki problem: gdy jest zimny strasznie dymi zaraz po odpaleniu przez pare minut, wydaje mi sie, ze rowniez nie pracuje na wszystkich cylindrach. Jak juz zlapie temperatuje to chodzi i odpala jak burza. To jest moj pierwszy diesel ale z tego co wiem to chyba kontrolka od swiec zarowych powinna sie palic przez dluzszy czas w momencie gdy go odpalam z rana a ktocej gdy jest cieply- u mnie swieci sie krotko czy jest cieply czy zimny. Dzieki i pozdrowionka!!! :crazy:



Awatar użytkownika
RomanK84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob lip 15, 2006 15:28
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: RomanK84 » wt wrz 12, 2006 15:28

Mam golfa III 1,9 TDI 1Z i kontorlka świec 2 - 3 sekundy nigdy dłużej
Co do dymienia to po odpaleniu z rana po przestoju 2 dni poleci siwy dymek przez 2 sekundy i pozniej normalnie juz :bajer:



elflapo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 15:52
Lokalizacja: Staten Island NY

Post autor: elflapo » wt wrz 12, 2006 16:07

Widzisz u mnie swiece pala sie przez 1 sekunde moze dwie, bardzo krotko. A dymi okolo 3-4 minut i to tak za wszyscy sie ogladaja?



tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » wt wrz 12, 2006 19:44

podłącz go pod Vaga i sprawdź



Awatar użytkownika
RomanK84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob lip 15, 2006 15:28
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: RomanK84 » wt wrz 12, 2006 19:46

Poprawka - świece zapalają się i gasną po 1 sekundzie



hgw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 18:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: hgw » śr wrz 13, 2006 08:37

Ehh.. tez mam ten problem. Na zimnym strasznie kopci na biało i kuleje. Na jaki kolor kopci ?. Moze rozrząd, kąt wtrysku, albo wtryski. świece to raczej nie, znajomy odpalał na dwóch spalonych i mu nie kopcił. Mozna by jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach. przyczyn moze byc wiele. Jak się uporam ze swoim to moze coś konkretniej poradze



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » śr wrz 13, 2006 08:49

za to mój tamtej zimy zapalał zawsze na 3 gary, wymieniłem świce żarowe i dalej na 3 gary, puźniej załapywał na 4 a kontrolka paliła się dość długo, jak jest ciepło to tylko mrógnie i z rana też większego problemu nie ma zawsze jest taki siwy dym, wygląda jak para



elflapo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 15:52
Lokalizacja: Staten Island NY

Post autor: elflapo » czw wrz 14, 2006 03:12

Co to jest "podlacz go pod Vaga"? Dym kolorem takim jasno niebieskim. Moim zdaniem to dobry pomysl sprawdzic cisnienie na cylindrach ale rownierz biore pod uwage to, ze uszczelniacze na zaworach juz nie trzymaja i olej splywa do cylindrow. Acha oleju mi nieubywa. :otepienie:



hgw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 18:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: hgw » czw wrz 14, 2006 08:48

jak na niebiesko to chyba olej przepala. koniecznie sprawdz ćiśnienie. ja wlasnie otworzylem swoj silnik 1z bo na 3 cylindrze cicnienia nie bylo. zalalem glowice i silnik i okazało sie ze zawory w glowicy igielka za to z silnika w 2 h 50 ON zeszla i czeka mnie wymiana pierscieni

[ Dodano: 14 Wrz 2006 08:52 ]
VAG - Volkswagen Audi Group - podpioc pod komputer diagnostyczny



elflapo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 15:52
Lokalizacja: Staten Island NY

Post autor: elflapo » czw wrz 14, 2006 17:29

Jezeli nie mam cisnienia to chyba powinien brac olej. :bajer: tak czy nie?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw wrz 14, 2006 22:10

Jezeli nie mam cisnienia to chyba powinien brac olej. :bajer: tak czy nie?
jeśli nie masz ciśnienia, to bedzie brać olej. Zmierz ciśneinei na wszystkich cylindrach. Jeśli w którymś będzie zbyt niskie, wlej do cylindra troszkę oleju i pomiar powtórz. Jeżeli ciśnienie się poprawi o 1-2 bar to będzie oznaczało, że pierścienie do wymiany. Jeśli mniej, to raczej głowica- uszczelniacze zaworów.
elflapo pisze:Co to jest "podlacz go pod Vaga"
Znaczy podlacz pod komputer. Sprawdź czy nie ma błędów. Jedz z tym do jakiegoś serwisu VW/Audi.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: [jetta/bora IV 1.9 TDI] Dymi zaraz po odpaleniu

Post autor: leo... » pt wrz 15, 2006 01:54

elflapo pisze:Czesc, jest taki problem: gdy jest zimny strasznie dymi zaraz po odpaleniu przez pare minut, wydaje mi sie, ze rowniez nie pracuje na wszystkich cylindrach. Jak juz zlapie temperatuje to chodzi i odpala jak burza. To jest moj pierwszy diesel ale z tego co wiem to chyba kontrolka od swiec zarowych powinna sie palic przez dluzszy czas w momencie gdy go odpalam z rana a ktocej gdy jest cieply- u mnie swieci sie krotko czy jest cieply czy zimny. Dzieki i pozdrowionka!!! :crazy:
to jest PD czy zwyklas na rotacyjnej pompie ??



elflapo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 15:52
Lokalizacja: Staten Island NY

Post autor: elflapo » pn wrz 18, 2006 16:00

Tak to chyba rotacyjna pompa. milem robiona cala diagnostyke silnika 4 miesiace temu zaraz jak go kupilem, poniewaz mialem problemy z podjechaniem pod gorke(nie mial mocy) okazalo sie, ze kolektor ssacy przepuszczal i jakis jeden zawor byl tak zapchany sadza a co do dymienia to mechanik rozlklada rece mowiac ze to jakis nagar jest w katalizatorze i dopuki on sie nie rozgrzeje to dymi :kac: ??? mysle, ze mi sprawdzali cisnienie bo to pierwsza czynnosc przy takich dolegliwosciach :bajer: . Ale sprawdze jeszcze raz dla pewnosci bo tutaj wszystko jest mozliwe :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 181 gości