[MK4 TDI] nie pali jak jest rozgrzany

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Karolina Anna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:15
Lokalizacja: Poznań

[MK4 TDI] nie pali jak jest rozgrzany

Post autor: Karolina Anna » wt wrz 12, 2006 18:32

Witam, od niedawna mam Golfa IV 1,9 TDI. I problem. Zimny pali na dotyk - ciepły kręci i chwyta dopiero po dłuższej chwili. Czytałam gdzieś, że należy przeprogramować sterownik. Byłam w serwisie, zresetowali komputer ale na niewiele się to zdało. Co ciekawe, po odłączeniu czujnika temperatury wody - jest ok. W serwisie ustawili kąt wtrysku, marudzili o pompi ale żadnych konkretów. Pomóżcie - nie wiem co z tym zrobić ?
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 16:18 przez Karolina Anna, łącznie zmieniany 1 raz.


Karolina Anna

tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » wt wrz 12, 2006 19:40

wymień czujnik temperatury i powinno być ok



Karolina Anna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Karolina Anna » wt wrz 12, 2006 19:45

Czujnik chyba jest ok. Przy nagrzanym pokazuje 90 st. Dlaczego uważasz, że czujnik?


Karolina Anna

tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » wt wrz 12, 2006 19:52

to jest czujnik 4 pinowy?



greg

Post autor: greg » wt wrz 12, 2006 19:55

tomala2301 pisze:to jest czujnik 4 pinowy
tak - ona ma 4 pinowy - myslisz że podaje że zimny silnik?

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 7:57 pm ]
Karolina Anna pisze:Co ciekawe, po odłączeniu czujnika temperatury wody - jest ok
skoro tak - to znaczy że szwankuje jednak czujnik - słuchaj - koszt takiego czujnika to nie są straszne pieniądze.



Karolina Anna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Karolina Anna » wt wrz 12, 2006 20:09

jak odłącze czujnik lub jak silnik zimny jest ok pali jak lala natomiast jak czujnik załoze i silnik jest rozgrzany to musze troche pochechłac zeby odpalił temperatura wody wzrasta od zera do 90 tak jak powinna wygląda jakby na zimnym dostawał odpowiednią ilosc ropy a na rozgrzanym za duzo lub za mało byc moze czujnik ale jakos nie chce mi sie wierzyc


Karolina Anna

greg

Post autor: greg » wt wrz 12, 2006 20:13

Karolina Anna pisze:byc moze czujnik ale jakos nie chce mi sie wierzyc
czujnik podaje sygnał dla wskaźnika temperatury i dodatkowo sygnał dla sterownika silnika - jesli szwankuje ta druga część to pokaże ci że temp jest ok. a dla sterownika inaczej..

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 8:13 pm ]
dużo ni ryzykujesz - ileż on może kosztować 40zł?



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt wrz 12, 2006 20:51

greg pisze:
Karolina Anna pisze:byc moze czujnik ale jakos nie chce mi sie wierzyc
czujnik podaje sygnał dla wskaźnika temperatury i dodatkowo sygnał dla sterownika silnika - jesli szwankuje ta druga część to pokaże ci że temp jest ok. a dla sterownika inaczej..

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 8:13 pm ]
dużo ni ryzykujesz - ileż on może kosztować 40zł?
tylko że TDI podgrzewa świece dopiero przy -3 stopniach - jesli zegary pokazują prawidlową temperaturę zostaw czujnik w spokoju - to nie jego wina :bajer:

masz w zasadzie 2 możliwości
1 - winny jest rozrusznik - po rozgrzaniu silnika przyłapuje go na tulejkach przez co ma zbyt duże opory żeby zakręcić wałem z odpowiednią prędkością obrotową
2- mapa zapłonu w ECU - nadaje się do korekcji - niestety inżynierowie z V.A.G. nie wzieli pod uwage podczas tworzenia map ECU starzenia się elementów układu wtryskowego ...
niestety korekcja kosztuje kilkaset pln (w granicach 400,- ) - najczęściej poprawia się mapy zapłonu podczas chipowania ECU :hmm:


BTW - auto pali lepiej z odpiętym czujnikiem temperatury bo ECU wprowadza tryb awaryjny - świece grzeja kilkanaście sekund ...



greg

Post autor: greg » wt wrz 12, 2006 21:07

leo..., witaj - jesli to Leopard z Autocentrum..
leo... pisze:BTW - auto pali lepiej z odpiętym czujnikiem temperatury bo ECU wprowadza tryb awaryjny - świece grzeja kilkanaście sekund
skoro tak to..
leo... pisze:1 - winny jest rozrusznik - po rozgrzaniu silnika przyłapuje go na tulejkach przez co ma zbyt duże opory żeby zakręcić wałem z odpowiednią prędkością obrotową
a co za tym idzie jedno zaprzecza drugiemu



Belu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 21:11
Lokalizacja: pruszkow okolice

Post autor: Belu » wt wrz 12, 2006 21:54

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Toledo 1.9TD 93r. Możecie mi podpowiedzieć jak ustawić kąt wtrysku i czy da się to zrobić bez specjalistycznych przyżądów. A może musze się z tym udać do warsztatu?



Karolina Anna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Karolina Anna » wt wrz 12, 2006 21:59

faktycznie swiece grzeją sie dłuzej bez czujnika. Ale co to jest ECU? I gdzie można zrobić taką korekcję bez tuningu?

[ Dodano: 12 Wrz 2006 22:04 ]
Belu pisze:Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Toledo 1.9TD 93r. Możecie mi podpowiedzieć jak ustawić kąt wtrysku i czy da się to zrobić bez specjalistycznych przyżądów. A może musze się z tym udać do warsztatu?


Nam ustawiał mechanik i wziął za to 220zł razem ze sprawdzeniem na komputerze


Karolina Anna

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » wt wrz 12, 2006 22:40

Belu pisze:Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Toledo 1.9TD 93r. Możecie mi podpowiedzieć jak ustawić kąt wtrysku i czy da się to zrobić bez specjalistycznych przyżądów. A może musze się z tym udać do warsztatu?


Kąt wtrysku przestawia się mechanicznie, przestawiając pompe wtryskową względem całego silnika. Można ustawić "na słuch" lub za pomocą przyżądów.
Karolina Anna pisze: I gdzie można zrobić taką korekcję bez tuningu?
np.: http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_poznan.htm



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » śr wrz 13, 2006 22:51

Mam podobny efekt na silniku JP, zimny lepiej zapala niż po zagrzaniu. Elektroniki tam ni widu ni słychu, ten sam powód (rozgrzany korbowód) ?


I did it all for the nookie ... :D

greg

Post autor: greg » pt wrz 15, 2006 12:03

Wawro pisze:Mam podobny efekt na silniku JP, zimny lepiej zapala niż po zagrzaniu
może być niskie ciśnienie - ciekawe jak pali zimą



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 187 gości