Post
autor: gornik_michal » wt lip 22, 2014 19:24
Jaro-Ino w pełni się z tobą zgadzam, ale uwierz mi że sprawdziłem 3 termostaty specjalnym termometrem, powoli podgrzewając wodę wszystkie działały dobrze (Wernet, Wahler, i Febi). Każdy był sprawdzany kilkukrotnie. Po drugie Termostat jest dobrze założony, nie ma opcji żeby coś go zablokowało. W każdym razie dzięki za uwagi, Wiem już sporo, ale dobrze jest posłuchać innych. mądrzejszych.
Chyba niestety zobaczyłem rozwiązanie tej zagadki, które wcale mi się nie podoba. Wesol pisze, że to może być początek UPG, a objawem są testy z odkręceniem korka zbiorniczka po różnego rodzaju jeździe.
To mnie zaniepokoiło. U mnie syknięcie jest zawsze głośne, nawet po spokojnej jeździe. A w dodatku towarzyszy mu dźwięk jakby ktoś odkorkował cały system chłodniczy, słychać że ciecz przelewa się wszędzie.
Gdy robiłem próby z butowaniem auta i gdy wskazówka nagle szybowała gruba ponad 90 (~120), to oczywiście po wyłączeniu silnika musiałem kilka razy odkręcać korek zbiorniczka, żeby się odpowietrzył. A syknięcia były naprawdę głośne+ odgłosy przelewania. Dla porównania kiedyś przyjechał do mnie kumpel autkiem z podobnym silnikiem - A4 1,9 tdi, pompowtryski, z podobnym przebiegiem a nawet rocznikiem auta , w lecie, gorąco, zrobił około 20km i sprawdziłem jaka będzie reakcja na odkręcenie korka zbiorniczka od razu po jeździe, otóż tak jak mówi Wesol, delikatne syknięcie i nic żadnych dzwięków ,,odkorkowania wody", przelewania się , nic (dolny wąż gorący). To mnie zastanowiło, dzisiaj jeszcze bardziej. dzięki Wesol za rade.