1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
no a górne??tak trochę patrzę i nie wiem czy to ze stołu ale trochę syfu i paprochów widzę w głowicy.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Macie jakiś pomysł co do tych panewek ? składać to i jeżdzić, nic sie nie stanie ? czy szukać przyczyny wycierania panewek ? Mechanik mowi ze jak tak złoże to zaraz znowu bede musiał robić całą głowice za jakis czas.
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Nie wiem czy ja dobrze widzę czy to zdjęcie dobrze oddaje realia ale według mnie te panewki wyglądają na lekko przypalone.Iwan166 pisze:Macie jakiś pomysł co do tych panewek ? składać to i jeżdzić, nic sie nie stanie ? czy szukać przyczyny wycierania panewek ? Mechanik mowi ze jak tak złoże to zaraz znowu bede musiał robić całą głowice za jakis czas.
Generalnie nowe panewki tak nie powinny wyglądać, ja bym szukał przyczyny a jak dla mnie są 2. Pierwsza to niedostateczne smarowanie z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju i tu bym sprawdził pompe oleju oraz drożność kanałów w bloku. Druga to niedostateczne smarowanie przez zbyt niski poziom oleju w silniku. Sprawdzasz regularnie olej w silniku ? wymieniasz ? itp.itd.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Ja tego zdjęcia nie robiłem ale mi sie wydaje ze to olej, bo panewki były tylko założone i wałek był 2 razy obrócony kluczem, z tego co mowił mechanik, wiec raczej nie miały by czasu się przypalić Jeśli chodzi o olej to zmieniam regularnie, mniej więcej 10k, Castrol Edge Turbo Diesel 5W40, do tego filtry.
Mechanik głośno myśląc mówił ze może przegrzałem silnik jak mi wyganiało wodę i np wykrzywiło mi głowice czy coś takiego i ze temu sie panewki dolne wycierają. Ale przecież głowica była w sprawdzeniu, to raczej powinni to wykluczyć, wiec może coś z blokiem ze po przykręceniu głowicy, sie odkształca ale to raczej mało możliwe... Nikt nie potrafi powiedzieć dlaczego własnie dolne sie wycieraja i tak szybko...
Co do oleju to w sumie nie wiem czy poprzedni mechanik po robieniu głowicy nie zalał innego...
Mechanik głośno myśląc mówił ze może przegrzałem silnik jak mi wyganiało wodę i np wykrzywiło mi głowice czy coś takiego i ze temu sie panewki dolne wycierają. Ale przecież głowica była w sprawdzeniu, to raczej powinni to wykluczyć, wiec może coś z blokiem ze po przykręceniu głowicy, sie odkształca ale to raczej mało możliwe... Nikt nie potrafi powiedzieć dlaczego własnie dolne sie wycieraja i tak szybko...
Co do oleju to w sumie nie wiem czy poprzedni mechanik po robieniu głowicy nie zalał innego...
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Panewki nie są przypalone ale wytarte,dziwne że dosyć nierównomiernie.Pomierzyliście te n wałek?był obrabiany?Panewki nominał?Może faktycznie głowicę pokrzywiło.Ale najlepiej jak by trochę popracowało i wtedy popatrzeć na panewki.Jak nie to głowica do sprawdzenia w jakimś normalnym warsztacie gdzie będzie można pomierzyć.Ale ja bym dawno kupił używkę i już.Popatrz ile czasu pieniędzy już na tym straciłeś.A ten złom bym oddał tam gdzie to robili i niech zwracają kasę.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Dokładnie masz racje, gdyby człowiek był mądrzejszy i wiedział ze tak to wszystko sie potoczy to by sie nie zastanawiał nad kupnem drugiej głowicy. Panewki nominalne, wałek po mierzeniu, ocena- jak nowy. Narazie od ponad miesiaca jestem poza domem, wiec samochód nie był mi bardzo potrzebny na szczeście. Wszystko ma być złożone i zobaczymy czy nie wyjda jakieś inne kwiatki
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Dopiero dzis byłem u mechanika i w sumie od oddania samochodu do teraz nic sie nie zmieniło... Juz nie wiadomo co sie dzieje.. Szklanki nie napełniają sie olejem (samochód klekocze i to jeszcze bardziej), przy dodawaniu gazu szarpie, korekta na 3 wtrysku przy wciskaniu pedału wzrasta na 2.99, Choć wtryski byłe regenerowane, reszta wtrysków wartosci w granicach normy. Co jest powodem nienapełniania sie szklanek ? ciśnienie oleju przed zmianą było w porządku, olej jest podawany na głowice. Znalazłem taką stronke: http://www.zssplus.pl/transport/budowa/ ... acze09.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest tam cos napisane o odpowietrzaniu szklanek, a dokładniej to:
Odpowietrzanie elementów kasujących luzy zaworów silnikowych.
W zależności od warunków pracy silnika (częste uruchamianie, rozruch zimnego silnika, rozruch po remoncie silnika) może wystąpić głośna praca układu sterującego pracą zaworów. Jako szybką metodę odpowietrzenia układu hydraulicznego zaleca się:
1. Jeżeli po pierwszym uruchomieniu silnika (np. montaż po remoncie), po ponownym uruchomieniu silnika lub przy pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku występują hałasy, należy zwiększyć obroty silnika do ok. 2500 obr/min i utrzymywać je przez ok. 4 minuty lub płynnie zmieniać obroty silnika w przedziale 2000 - 3000 obr/min. przez okres 4 minut.
2. Pozostawić silnik pracujący na wolnych obrotach i przez 30 sek. kontrolować czy stuki ustały.
3. Jeżeli po wykonaniu czynności 1 i 2 nie słychać stuków, świadczy to o odpowietrzeniu popychaczy. Jeżeli w dalszym ciągu słychać stuki należy ponownie powtórzyć czynności 1 i 2.
4. W większości przypadków (90%) stuki popychaczy można wyeliminować już za pierwszym razem.
5. W wyjątkowych przypadkach może stać się niezbędnym, ażeby czynności 1 i 2 powtórzyć 5 - 6 krotnie.
6. Jeżeli mimo to stuków nie da się wyeliminować zaleca się wymienić popychacze na inne.
Co wy na to ? czy po wymienie szklanek trzeba cos takiego robić ? mechanicy mowia że powinny napełnic sie olejem w ciagu 15 sekund od uruchomienia samochodu.
Jest tam cos napisane o odpowietrzaniu szklanek, a dokładniej to:
Odpowietrzanie elementów kasujących luzy zaworów silnikowych.
W zależności od warunków pracy silnika (częste uruchamianie, rozruch zimnego silnika, rozruch po remoncie silnika) może wystąpić głośna praca układu sterującego pracą zaworów. Jako szybką metodę odpowietrzenia układu hydraulicznego zaleca się:
1. Jeżeli po pierwszym uruchomieniu silnika (np. montaż po remoncie), po ponownym uruchomieniu silnika lub przy pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku występują hałasy, należy zwiększyć obroty silnika do ok. 2500 obr/min i utrzymywać je przez ok. 4 minuty lub płynnie zmieniać obroty silnika w przedziale 2000 - 3000 obr/min. przez okres 4 minut.
2. Pozostawić silnik pracujący na wolnych obrotach i przez 30 sek. kontrolować czy stuki ustały.
3. Jeżeli po wykonaniu czynności 1 i 2 nie słychać stuków, świadczy to o odpowietrzeniu popychaczy. Jeżeli w dalszym ciągu słychać stuki należy ponownie powtórzyć czynności 1 i 2.
4. W większości przypadków (90%) stuki popychaczy można wyeliminować już za pierwszym razem.
5. W wyjątkowych przypadkach może stać się niezbędnym, ażeby czynności 1 i 2 powtórzyć 5 - 6 krotnie.
6. Jeżeli mimo to stuków nie da się wyeliminować zaleca się wymienić popychacze na inne.
Co wy na to ? czy po wymienie szklanek trzeba cos takiego robić ? mechanicy mowia że powinny napełnic sie olejem w ciagu 15 sekund od uruchomienia samochodu.
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Odpisuje dopiero teraz ale ciagle sie meczę z tym samochodem... Poprzedni problem polegał na tym iż powstał luz na sworzniu miedzy tłokiem a korbą i to powodowało, stuki i brak kompresji... do tego słabe cisnienie oleju na górze silnika. Dla ułatwienia sprawy i wyeliminowania jeszcze jakiś uszkodzeń tego silnika, wskoczył drugi silnik. Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt ze po niedługim czasie padła turbina, ponoć przez słąbe olejenie poprzedniego silnika (wirnik sie zatrzymał), wymieniłem turbo na 2 używane z roczna gwarancja, sprzedawca zachwalał ze jest dobre itp, po założeniu turbo chodziło dobrze, tylko przy dodaniu gazu dymiło, sądziłem że na poczatku musi sie wypalić troche... Teraz po 2 tygodniach silnik ciagle dymi, pracuje na 3 cylindrach, a błedy ?
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-00 - Control Limit Surpassed
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
00812 - Brake Pressure Release Solenoid (F84)
35-10 - - - Intermittent
już nawet nie bede sie starał tego komentować....
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-00 - Control Limit Surpassed
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
00812 - Brake Pressure Release Solenoid (F84)
35-10 - - - Intermittent
już nawet nie bede sie starał tego komentować....
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
kolego a czy przed padnięciem turbiny silnik pracował normalnie?
albo masz żle przewody podcisnienia podł
albo
czy po wymianie turbiny sprawdzono intercooler? Jeśli był olej w nim to obawiam się że niewiedza mechanika mogła doprowadzić do załatwienia kolejnego silnika.Dymienie mogło wskazywać na olej w układzie dolotowym a stanięcie turbiny mogło być przyczyną samozapłonu lub zassaniem oleju do silnika.Zakładam że przy wymianie silnika sprawdzono intercooler i przewody ewentualnie je wyczyszczono.
Aby wyeliminować uszkodzenie silnika proponuje pomierzyć kompresję na silniku.Zakładam że na 1 cyl będzie mała ale poczekam na wynik bo z błędów jaki wypisałęś to nie ma spalania na 1 cyl
albo masz żle przewody podcisnienia podł
albo
czy po wymianie turbiny sprawdzono intercooler? Jeśli był olej w nim to obawiam się że niewiedza mechanika mogła doprowadzić do załatwienia kolejnego silnika.Dymienie mogło wskazywać na olej w układzie dolotowym a stanięcie turbiny mogło być przyczyną samozapłonu lub zassaniem oleju do silnika.Zakładam że przy wymianie silnika sprawdzono intercooler i przewody ewentualnie je wyczyszczono.
Aby wyeliminować uszkodzenie silnika proponuje pomierzyć kompresję na silniku.Zakładam że na 1 cyl będzie mała ale poczekam na wynik bo z błędów jaki wypisałęś to nie ma spalania na 1 cyl
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
chora sytuacja.. mechanik doszedł do wniosku ze 1 wtrysk nie pracuje poprawie, zawiozłem go na gwarancje, zaczeli sie ze mna kłócić ze nie możliwe i ze chce ich naciagnać itp. ale w końcu dogadałem sie że mi go zrobią. Następnego dnia dzwonią ze już jest gotowy, dobra odbieram, zakładam i co?.. dalej to samo... zamieniam z wtryskiem 2 to na 2 cylindrze, korekcja wysoka. Mechnik zakłada jakiś swój wtrysk, od innego silnika troche ale pasuje i moj silnik zaczyna pracowac normalnie, równiutko na 4 cylindrach... na to wychodzi ze zjeb*** regeneracje, tylko teraz jak im to udowodnić ? bo pewnie znowu sie wyprą i powiedział ze wszystko jest ok ;/
intelcooler był czysty, sprawdzany, zatrzymał mi sie wirnik i turbo nie wypluło oleju
intelcooler był czysty, sprawdzany, zatrzymał mi sie wirnik i turbo nie wypluło oleju
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
to jedz z tym do nich i przekładaj przy nich.ale masz przeprawę z tym autem
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
do 12 lipca cała firma ma urlop, wiec musze czekać... no to jest jakas masakra, jak nie jedno do drugie, ciagle cos nie tak ;/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 88 gości