[MK2 GTD] Co zrobić z turbiną?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
kilka fotek mojej turbinki Moze ktorys z panow fachowcow oceni jej stan ?
Ma lekkie luzy na boki ( pol milimetra) wzdłuznych luzow nie ma..ale cos olej z niej wycieka od strony wlotu powietrza i od str. wylotu spalin.
I mam tez pytanko bo chcialem je rozkrecic ale nie udalo mi sie zdjac tego smigiełka przy aluminiowym kole. Moze ktos napisze porade co i jak kolejno rozkrecac ?
Ma lekkie luzy na boki ( pol milimetra) wzdłuznych luzow nie ma..ale cos olej z niej wycieka od strony wlotu powietrza i od str. wylotu spalin.
I mam tez pytanko bo chcialem je rozkrecic ale nie udalo mi sie zdjac tego smigiełka przy aluminiowym kole. Moze ktos napisze porade co i jak kolejno rozkrecac ?
- marcinoGTI
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Fotki za male. Jezeli chodzi Ci o zdjecie kola kompresora to po odkreceniu nakretki (lewy gwint) powinno zejsc a jezeli nie chce zejsc to musisz je podgrzac palnikiem ale tylko kolo zebys czasem nie podgrzal wirnika bo zakleszczy Ci sie kolo i masz pozamiatane. Jezeli nie chodzi Ci o kolo to napisz jakie smigielko masz na mysli. Zrob kilka fotek kolektora zeliwnego w miejscu gdzie montuje sie ja do kolektora wydechodego.
[ Dodano: 10 Wrz 2006 21:44 ]
Acha zapomnialem. Zeby ja rozebrac musisz zdjac obudowe zeliwna Mozesz miec problem z tym. Dopiero jak zdejmiesz zeliwna obudowe to pomysl o dalszym rozbieraniu.
[ Dodano: 10 Wrz 2006 21:44 ]
Acha zapomnialem. Zeby ja rozebrac musisz zdjac obudowe zeliwna Mozesz miec problem z tym. Dopiero jak zdejmiesz zeliwna obudowe to pomysl o dalszym rozbieraniu.
No to kilka fotek jeszcze :
http://www.wrzuta.pl/obraz/1delftyuBD/
http://www.wrzuta.pl/obraz/pIZs8r7nNO/
http://www.wrzuta.pl/obraz/4zOgLEUY8j/
Chodzilo mi o to jak zdjac element zaznaczony jako 1. Skoro mowisz ze palnikiem no to trzeba bedzie sprawdzic
Piszesz tez zeby zdjac zeliwna obudowe ( nr 3 ) Faktycznie ciezko to zdjac, czy tez przy pomocy palnika?
Do tego mam jeszcze taki problem bo zanim zdjalem turbo z silnika to strasznie ciekl ojel z miejsca 2. Po zdjeciu turba widac bylo slady oleju od strony nr 1 i od strony nr.4. Wlałem wiec troche czystego oleju w nr.2 ale prawiec nic nie wycieklo z rurki nr. 5. Krecac palcem wirnik troche wsysało ten olej ale generalnie to bardzo malo. I taki pytanko czy to normalne? Bo wydaje mi sie ze cos to turbo z tym olejem ma problemy, bo nie chce go brac ale jak juz zassie ten olej to go puszcza.
.no to poki co tyle
[ Dodano: 10 Wrz 2006 23:13 ]
AA..no i mam tez problem z odkreceniem imbusa nr. 6
http://www.wrzuta.pl/obraz/1delftyuBD/
http://www.wrzuta.pl/obraz/pIZs8r7nNO/
http://www.wrzuta.pl/obraz/4zOgLEUY8j/
Chodzilo mi o to jak zdjac element zaznaczony jako 1. Skoro mowisz ze palnikiem no to trzeba bedzie sprawdzic
Piszesz tez zeby zdjac zeliwna obudowe ( nr 3 ) Faktycznie ciezko to zdjac, czy tez przy pomocy palnika?
Do tego mam jeszcze taki problem bo zanim zdjalem turbo z silnika to strasznie ciekl ojel z miejsca 2. Po zdjeciu turba widac bylo slady oleju od strony nr 1 i od strony nr.4. Wlałem wiec troche czystego oleju w nr.2 ale prawiec nic nie wycieklo z rurki nr. 5. Krecac palcem wirnik troche wsysało ten olej ale generalnie to bardzo malo. I taki pytanko czy to normalne? Bo wydaje mi sie ze cos to turbo z tym olejem ma problemy, bo nie chce go brac ale jak juz zassie ten olej to go puszcza.
.no to poki co tyle
[ Dodano: 10 Wrz 2006 23:13 ]
AA..no i mam tez problem z odkreceniem imbusa nr. 6
- marcinoGTI
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Mozesz a nawet powinienes podgrzac zeliwna obudowe. Wkladasz delikatnie palnik od strone laczenia z kolektorem wydechowym.Jest to normalne ze jak wlejesz olej doplywem oleju i bedziesz krecil wirnikiem to na odplywie nie pokaze Ci sie olej. Tam sa tak malutkie kanalki ze jak olej ciurkiem leci to go nie widac. Dopiero jak cisnienie sie pojawi to olej przechodzi. A po co chcesz odkrecac ten zawor??CHodzi o ta srube imbusowa na zdjeciu oznaczona nr.6
Wracajac jeszczce do zdejmowania tego smigielka nr1. To czy ono powinno zejsc po rozgrzaniu czy tez jest nakrecone na gwint i trzeba je wykrecic ?
A srube imbus chce odkrecic zeby dokladnie rozebrac i sprawdzic zawor bo cos sie zapiekl chyba i nie domaga ( chociaz chyba faktycznie dam sobie spokoj bo nijak sie nie da jej ruszyc )
A srube imbus chce odkrecic zeby dokladnie rozebrac i sprawdzic zawor bo cos sie zapiekl chyba i nie domaga ( chociaz chyba faktycznie dam sobie spokoj bo nijak sie nie da jej ruszyc )
- marcinoGTI
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Sorki dopiero wrocilem z roboty.
Jak sciagniesz zeliwna obudowe chwytasz za wirnik (jest miejsce jakby na kluczyk) w imadlo a nastepnie odkrecasz nakretke przy aluminiowym kole. Jak ja wykrecisz calkiem to to kolo powinno zejsc bez problemu. Jezeli nie bedzie chcialo zejsc nie szarp go anie nie wal mlotkiem czy czym kolwiek w wirnik (bo go skrzywisz) tylko podgrzej palnikiem samo kolo i wtedy powinno zejsc. Jak juz wczesniej pisalem uwazaj zeby plomien nie grzal w wirnik bo wtedy bedziesz mial lipe bo juz kola nie zdejmiesz tak zeby go nie uszkodzic.
Jak bedziesz chcial to zadzwon pod 0696-028-242 to postaram sie Ci wytlumaczyc to slownie a nie piszac.
Pozdro
Jak sciagniesz zeliwna obudowe chwytasz za wirnik (jest miejsce jakby na kluczyk) w imadlo a nastepnie odkrecasz nakretke przy aluminiowym kole. Jak ja wykrecisz calkiem to to kolo powinno zejsc bez problemu. Jezeli nie bedzie chcialo zejsc nie szarp go anie nie wal mlotkiem czy czym kolwiek w wirnik (bo go skrzywisz) tylko podgrzej palnikiem samo kolo i wtedy powinno zejsc. Jak juz wczesniej pisalem uwazaj zeby plomien nie grzal w wirnik bo wtedy bedziesz mial lipe bo juz kola nie zdejmiesz tak zeby go nie uszkodzic.
Jak bedziesz chcial to zadzwon pod 0696-028-242 to postaram sie Ci wytlumaczyc to slownie a nie piszac.
Pozdro
- marcinoGTI
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
hehbocianek pisze:Ma lekkie luzy na boki ( pol milimetra)
moja turbinka ma tylko 5 mm chyba już zbliza się jej koniec wrr
Pozdro
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
- marcinoGTI
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości