MK3 -Niski basowy dzwiek silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

MK3 -Niski basowy dzwiek silnika

Post autor: NiCom » czw sie 10, 2006 14:29

Witam,
Czy w Waszych autach przy niskich obrotach (900 - 2500 obr/min) wydobywa sie niski basowy dzwiek? Jezdze autem juz rok ale od niedawna zwrocilem na to uwage. Wydaje mi sie ze wczesniej tego nie bylo. Dzwiek na zewnatrz auta jest normalny. Tylko w samochodzie i jak wsadzi sie glowe miedzy silnik a sciane grodziowa (od strony pasazera) to slychac niski basowy dzwiek. W czasie dluzszej jazdy jest to meczace. Moze macie jakies pomysly gdzie szukac problemu?

Moze cos wpada w rezonans?

Pozdrawiam



greg

Post autor: greg » czw sie 10, 2006 15:41

zakłądam że to zawór recyrkulacji spalin coś nie odbija i masz ciągle go otwartego - dletego też idzie dźwięk w kolektor ssania a dalej to już chyba wiesz - rozchodzi się po dolocie



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » czw sie 10, 2006 19:33

Do czego on sluzy?
Gdzie on sie znajduje?
Czy mozna go naprawic czy w gre wchodzi tylko wymiana?



greg

Post autor: greg » pt sie 11, 2006 00:14

NiCom pisze:Gdzie on sie znajduje?
a tutaj Obrazek

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 12:14 am ]
NiCom pisze:Czy mozna go naprawic czy w gre wchodzi tylko wymiana?
zdjać , obejrzeć, może się da to wyczyścić? sam nie wiem - nie rozbierałem

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 12:16 am ]
ale pewnie się zapchal - więc moze da się to wyczyścić

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 12:17 am ]
NiCom pisze:Do czego on sluzy?
jak sama nazwa wskazuje do recyrkulacji spalin, a więc chodzi o dopalenie spalin jak schodzisz z obrotów (ekologia)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt sie 11, 2006 01:15

greg pisze:jak sama nazwa wskazuje do recyrkulacji spalin, a więc chodzi o dopalenie spalin jak schodzisz z obrotów (ekologia)
raczej o zmniejszenie emisji NOx - przez obnizenie temp spalania, ale tylko w ustalonych stanach pracy silnika i na wolnych obrotach, przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem recyrkulacja jest zamknieta.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 11, 2006 08:35

Corvax pisze:raczej o zmniejszenie emisji NOx - przez obnizenie temp spalania
dokładnie, ale rzeczywiście raczej tylko na wolnych obrotach, no i podobno chłodzi tłoki :P

podobno zaślepienie nic nie daje ... ale niektórzy to robią chcac się pozbyć syfu w dolocie..



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » pt sie 11, 2006 14:26

Nie znalazlem nic takiego u siebie. Mozliwe zebym nie mial takiego zaworu? Auto jest z 1993 silnik 1.9D

[ Dodano: Nie Sie 13, 2006 10:44 pm ]
W silniku 1Y (bez turbo) nie ma tego zaworu. Taka informacje znalazlem w ksiazce. Czy macie moze jeszcze jakies pomysly co moze powodowac ten niski dzwiek?



Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » pt wrz 08, 2006 21:30

Witam
Ja mam MK3 1.9 D z 93r i takiego zaworu nie ma, ale w zwykłych wolnossących dieskach może być np. fiesta 1.8 D ma taki zawór.
O buczeniu coś na forum było, chyba chodziło o nieszczelności w przewodzie między filtrem powietrza a kolektorem dolotowym


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » pt wrz 08, 2006 23:54

Per pisze:Witam

O buczeniu coś na forum było, chyba chodziło o nieszczelności w przewodzie między filtrem powietrza a kolektorem dolotowym
Właśnie mam ten sam problem i napewno wina nie leży w tym zaworze,wymieniłem filtr powietrza i wtedy sie zaczeło,obudowe filtra wyciagałem i wkładałem z powrotem i dalej to samo szlag człowieka trafia :grrr:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob wrz 09, 2006 00:46

Jeżeli odłączę przewód ciśnieniowy na EGR-e to nie będzie się otwierał? :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob wrz 09, 2006 10:33

Może chłopaki macie gdzieś nie szczelności w wydechu?? Mój kolega tak miał w mk3 1.9 D. Na kanale namierzyłem małe wypalone dziurki. Też mu bassowało w budzie. Wymieniliśmy ten odcinek rury i po kłopocie.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » sob wrz 09, 2006 14:51

Kiedyś jak jezdziłem 1Y też to miałem,mechanior coś pogrzebał przy obudowie filtra powietrza i było ok,niestety niepamietam co tam zrobił :hmm: ,a buczenie sie wydobywa właśnie z tych okolic tak jak pisze NiCom.



Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » sob wrz 09, 2006 21:54

cruc pisze:Kiedyś jak jezdziłem 1Y też to miałem,mechanior coś pogrzebał przy obudowie filtra powietrza i było ok,niestety niepamietam co tam zrobił :hmm: ,a buczenie sie wydobywa właśnie z tych okolic tak jak pisze NiCom.
Możliwe ze zapinka filtra była luzem, wiem też że przed filtrem jest tzw. ,,trąbka" koledzy na forum tak to coś nazwali, po odcięciu jej można uzyskać basowy dzwięk, sprawdz czy ten element nie jest uszkodzony


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » ndz wrz 10, 2006 09:46

to z całą pewnoscia obudowa filtra powietzra.... przerabiałem to u siebie... mozliwe ze zapinki sa za luzne. Trzeba szukac nieszcelnosci... :bajer: jezeli nei ma "trabki" to bedzie bass :bigok:

[ Dodano: Nie Wrz 10, 2006 09:47 ]
w moim teraz w srodku dzwiek jak by sie benzynąą jechało :smoke: tazke warto poszukac...


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości