Głośna praca po dłuższej jeździe
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Głośna praca po dłuższej jeździe
Jak w temacie, problem głośnej pracy pojawia się gdy jest ciepło na zewnątrz i po dłuższej jeździe(około 20km). Dodam że problem pojawia się szybciej gdy zabieram jakiegoś pasażera/ów i silnik ma ciężej. Po przejechaniu około 5km silnik znów chodzi cicho. Głośny klekot słychać najbardziej podczas zmiany biegów podczas wysprzęglenia i puszczenia gazu. Normalnie podczas zmiany biegów silnik cichnie a tu jest odwrotnie.
Wygląda na to że problem uzależniony jest od temperatury, jednak temperatura silnika cały czas wynosi 90 st.
Drugie pytanie dotyczące również głośniejszej pracy: Dlaczego podczas skręcania kierownicą w prawo np. przy zjeździe z ronda silnik chodzi głośno? Problemu nie ma przy skręcaniu w lewo. To normalne?
Wygląda na to że problem uzależniony jest od temperatury, jednak temperatura silnika cały czas wynosi 90 st.
Drugie pytanie dotyczące również głośniejszej pracy: Dlaczego podczas skręcania kierownicą w prawo np. przy zjeździe z ronda silnik chodzi głośno? Problemu nie ma przy skręcaniu w lewo. To normalne?
Głośna praca po dłuższej jeździe
Może masz tragiczny olej, który po zbytnim rozgrzaniu słabiej smaruje i silnik chodzi głośniej.
Głośna praca po dłuższej jeździe
Międzyczasie z powodu przebiegu wymieniłem rozrząd i olej(5w30 mobil) i problem dalej jest.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Głośna praca po dłuższej jeździe
Olej 5W30 do SDI?
Masz wyobraźnię stary.
10W40 wystarczy, chyba że chcesz rzadszy to 5W40.

10W40 wystarczy, chyba że chcesz rzadszy to 5W40.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Głośna praca po dłuższej jeździe
a co to przeszkadza że taki olej leje? kolegopawlos70, zauważasz jakiś pobór oleju? poza tym co to znaczy rzadszy? 10W od 5W jest rzadszy lub bardziej gęsty? Wydawało mi się że ma inną lepkość na zimno i temperaturę płynięcia. Kolego przepatrz Vagiem jakie są wskazania temperatury. Może się grzać. Co do skręcania to na postoju też tak jest czy tylko w czasie jazdy?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Głośna praca po dłuższej jeździe
10W jest dużo gęstszy od 5W w niskich temperaturach, zresztą zależy jakiej firmy olej. Porównywałem kiedyś karty technologiczne półsyntetyków (trochę trzeba się naszukać by znaleźć informacje) i temperatura płynięcia oleju 10W40 waha się od -12 do -27 st. Celsjusza w zależności od marki. Oczywiście nie tylko to jest ważne w oleju, ale w zimę jest to istotne. Większość półsyntetyków to 90 % minerału i 10 % fullsyntetyku
Ale nie o to chodzi w przypadku oleju 5W30. Ważna jest liczba "30". Olej o takiej normie jest bardzo, bardzo rzadki po nagrzaniu, i moim zdaniem się nie nadaje do SDI. Tego typu oleje są stosowane do silników TDI z pompowtryskiwaczami, o ile spełniaja normę VW 505.01.
Ale nie o to chodzi w przypadku oleju 5W30. Ważna jest liczba "30". Olej o takiej normie jest bardzo, bardzo rzadki po nagrzaniu, i moim zdaniem się nie nadaje do SDI. Tego typu oleje są stosowane do silników TDI z pompowtryskiwaczami, o ile spełniaja normę VW 505.01.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Głośna praca po dłuższej jeździe
o to to,taki olej 5w30 w 100stopniach ma współczynnik smarowania na poziomie 11. Dobre 5w40 mają okolice 14-14.5. szkoda że kolega nie napisał jaki mniej więcej przebieg. Fabryka przewidywała stosowanie takich olejów ale może mieć silnik już swoje przejechane. W sumie najgorsze 10w jakie widziałem to temperaturę płynięcia mają do około -25. Motul 6100 10w40 ma do -30. Są gęstsze ze względu właśnie na wyższą lepkość na zimno. Wydaję mi się że i tak na nasz klimat jak ktoś lubi cisnąć to najlepszy byłby olej 5w50.
Głośna praca po dłuższej jeździe
A więc samochód ma przejechane teoretycznie 170 tyś, rocznik 2002. Olej 5W30 w tym silniku to nie mój wymysł tylko zalecenia dla tego silnika, poprzedni właściciel też taki wlewał. Silnik suchutki nie ma wycieków, nie bierze też oleju. Co do tej głośnej pracy to chciałem sprostować że jednak przy skręcaniu w lewo głośniej chodzi, a w prawo normalnie, natomiast na postoju kręcąc kierownicą to nie słychać większej różnicy w pracy silnika.
Głośna praca po dłuższej jeździe
Dodam jeszcze że głośniejsza praca nie zaczyna się stopniowo, tylko tak jakby coś się przełączyło, podobnie w momencie kiedy cichnie, pstryk i cisza.
Głośna praca po dłuższej jeździe
A diagnostykę robiłeś? Trzeba sprawdzić błędy, może szwankuje zawór N108 który steruje kątem wtrysku.
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Głośna praca po dłuższej jeździe
o widzisz, kolega needved, słusznie zauważył. Może być to ten zawór. Sprawdź błędy i o ile masz możliwość to wykonal logi statyczne grupy 004 basic settings. Zawór będzie cyklicznie przestawiał kąt wtrysku.
Głośna praca po dłuższej jeździe
Niech tylko nie okaże się, że łożysko pada z jednej strony i to jest powodem głośniejszej pracy silnika 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości