Głośna praca po dłuższej jeździe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawlos70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 08, 2014 20:54

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: pawlos70 » czw maja 08, 2014 21:36

Jak w temacie, problem głośnej pracy pojawia się gdy jest ciepło na zewnątrz i po dłuższej jeździe(około 20km). Dodam że problem pojawia się szybciej gdy zabieram jakiegoś pasażera/ów i silnik ma ciężej. Po przejechaniu około 5km silnik znów chodzi cicho. Głośny klekot słychać najbardziej podczas zmiany biegów podczas wysprzęglenia i puszczenia gazu. Normalnie podczas zmiany biegów silnik cichnie a tu jest odwrotnie.
Wygląda na to że problem uzależniony jest od temperatury, jednak temperatura silnika cały czas wynosi 90 st.
Drugie pytanie dotyczące również głośniejszej pracy: Dlaczego podczas skręcania kierownicą w prawo np. przy zjeździe z ronda silnik chodzi głośno? Problemu nie ma przy skręcaniu w lewo. To normalne?



Jaro-Ino
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz kwie 28, 2013 22:32
Lokalizacja: Inowrocław

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: Jaro-Ino » czw maja 08, 2014 21:53

Może masz tragiczny olej, który po zbytnim rozgrzaniu słabiej smaruje i silnik chodzi głośniej.



pawlos70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 08, 2014 20:54

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: pawlos70 » pt maja 09, 2014 06:53

Międzyczasie z powodu przebiegu wymieniłem rozrząd i olej(5w30 mobil) i problem dalej jest.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: dominik7 » pt maja 09, 2014 23:08

Olej 5W30 do SDI? :shock: Masz wyobraźnię stary.
10W40 wystarczy, chyba że chcesz rzadszy to 5W40.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: ja4rqu » pt maja 09, 2014 23:32

a co to przeszkadza że taki olej leje? kolegopawlos70, zauważasz jakiś pobór oleju? poza tym co to znaczy rzadszy? 10W od 5W jest rzadszy lub bardziej gęsty? Wydawało mi się że ma inną lepkość na zimno i temperaturę płynięcia. Kolego przepatrz Vagiem jakie są wskazania temperatury. Może się grzać. Co do skręcania to na postoju też tak jest czy tylko w czasie jazdy?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: dominik7 » sob maja 10, 2014 13:55

10W jest dużo gęstszy od 5W w niskich temperaturach, zresztą zależy jakiej firmy olej. Porównywałem kiedyś karty technologiczne półsyntetyków (trochę trzeba się naszukać by znaleźć informacje) i temperatura płynięcia oleju 10W40 waha się od -12 do -27 st. Celsjusza w zależności od marki. Oczywiście nie tylko to jest ważne w oleju, ale w zimę jest to istotne. Większość półsyntetyków to 90 % minerału i 10 % fullsyntetyku

Ale nie o to chodzi w przypadku oleju 5W30. Ważna jest liczba "30". Olej o takiej normie jest bardzo, bardzo rzadki po nagrzaniu, i moim zdaniem się nie nadaje do SDI. Tego typu oleje są stosowane do silników TDI z pompowtryskiwaczami, o ile spełniaja normę VW 505.01.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: ja4rqu » ndz maja 11, 2014 10:01

o to to,taki olej 5w30 w 100stopniach ma współczynnik smarowania na poziomie 11. Dobre 5w40 mają okolice 14-14.5. szkoda że kolega nie napisał jaki mniej więcej przebieg. Fabryka przewidywała stosowanie takich olejów ale może mieć silnik już swoje przejechane. W sumie najgorsze 10w jakie widziałem to temperaturę płynięcia mają do około -25. Motul 6100 10w40 ma do -30. Są gęstsze ze względu właśnie na wyższą lepkość na zimno. Wydaję mi się że i tak na nasz klimat jak ktoś lubi cisnąć to najlepszy byłby olej 5w50.



pawlos70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 08, 2014 20:54

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: pawlos70 » ndz maja 11, 2014 11:07

A więc samochód ma przejechane teoretycznie 170 tyś, rocznik 2002. Olej 5W30 w tym silniku to nie mój wymysł tylko zalecenia dla tego silnika, poprzedni właściciel też taki wlewał. Silnik suchutki nie ma wycieków, nie bierze też oleju. Co do tej głośnej pracy to chciałem sprostować że jednak przy skręcaniu w lewo głośniej chodzi, a w prawo normalnie, natomiast na postoju kręcąc kierownicą to nie słychać większej różnicy w pracy silnika.



pawlos70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 08, 2014 20:54

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: pawlos70 » ndz maja 11, 2014 11:18

Dodam jeszcze że głośniejsza praca nie zaczyna się stopniowo, tylko tak jakby coś się przełączyło, podobnie w momencie kiedy cichnie, pstryk i cisza.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: needved » ndz maja 11, 2014 13:16

A diagnostykę robiłeś? Trzeba sprawdzić błędy, może szwankuje zawór N108 który steruje kątem wtrysku.



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: ja4rqu » ndz maja 11, 2014 13:29

o widzisz, kolega needved, słusznie zauważył. Może być to ten zawór. Sprawdź błędy i o ile masz możliwość to wykonal logi statyczne grupy 004 basic settings. Zawór będzie cyklicznie przestawiał kąt wtrysku.



pawlos70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 08, 2014 20:54

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: pawlos70 » ndz maja 11, 2014 13:39

Nie robiłem,w najbliższym czasie zamierzam to zrobić.



Jaro-Ino
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz kwie 28, 2013 22:32
Lokalizacja: Inowrocław

Głośna praca po dłuższej jeździe

Post autor: Jaro-Ino » wt maja 13, 2014 00:28

Niech tylko nie okaże się, że łożysko pada z jednej strony i to jest powodem głośniejszej pracy silnika ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości