Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukjach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Toruń

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: lukjach » pn maja 12, 2014 21:02

elemenateur pisze:A na jakiej podstawie stwierdził, że turbo na wykończeniu?
bylo zalane olejem i lopatki byly spekane, tak mowil ale jak bylo na prawde kij wie. tak czy siak dzis odebralem i jest ok, zbiera sie ladnie i rwie do przodu. powiedzial mi tez, ze powinienem wymienic egr bo cieknie, co uwazacie sprawdzic najpierw uszczelke czy wymieniac? dla pogladu wklejam fotke

Obrazek



Szerszen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt paź 16, 2012 18:09

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Szerszen93 » pt maja 16, 2014 23:10

Dostalem dzisiaj turbinke z serwisu :] swieci sie teraz jak psu jaj..:P Tylko moje pytanie do was jest takie iz na karcie gwarancyjnej napisane jest zeby turbine zalac olejem silnikowym. Wiem gdzie go wlac ale ile go wlac i czy go wlewac kiedy turbine mam wyjeta jeszcze czy jak zamontuje i wtedy ?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: riccardoa » sob maja 17, 2014 12:37

Jak zamontujesz,po podłączeniu przewodu powrotu oleju,a przed podłączeniem przewodu zasilającego.



Awatar użytkownika
nesill
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt mar 21, 2014 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: nesill » śr maja 21, 2014 12:35

Witam, czytam ten wątek czytam i sam już nie wiem w czym może być u mnie problem.
Otóż, jeżdżę dużo w trasie ale jak z niej zjadę to około 200km robię w mieście i za każdym razem mam ten sam problem tj.
Po przejechaniu około 20-40km w mieście, turbina już nie kręci, szybki wypad za miasto 2-3-4 do około 4tys. i wszystko gra. Wracam do miasta, w którym jak się tylko rozgrzeje silnik to nie ma ze mną lekko, i już po przejechaniu 10-20km znowu to samo, turbo trup, na jakimś lepszym odcinku odblokowanie i wszystko gra na kolejne 20-30km i tak w kółko.
Ostatnio leciałem z trasy zajechałem na ozonowanie silnik pochodził 20min na postoju i już pupa, turbo nie kręci, znowu but w podłogę i w końcu załapał.
Podczas "odblokowywania" jak odwiesi się turbo to jakoś tam strasznie mi go nie przedmuch.uje z nagarów itd. bo za mną nie ma czarnej chmury.
Co może być?



Szerszen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt paź 16, 2012 18:09

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Szerszen93 » śr maja 21, 2014 19:30

Dziwne troche te objawy :] Na trasie jak jezdzisz to chodzi ladnie nie odlacza ni nic tak ? Mialem znajomego ktory mial pasata b5 i strasznie mu silnik klekotal i ogolnie mial strasznego mula i w tedy mechanik zalecil mu wyje**** katalizatora gdyz byl on zapchany i dlatego tak sie dzialo. Pomoglo mu to :] Sprawdz jak mieszek i czy szczelne przewody masz wszystkie zarowno jak te cienkie od podcisnienia oraz te grube od intercoolera.



Awatar użytkownika
nesill
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt mar 21, 2014 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: nesill » śr maja 21, 2014 22:14

No wygląda to tak jakby coś się zapychał przy pracy podczas postoju na wolnych obrotach (postój na światłach, pod sklepem blokiem itd.) a jak lecę w trasie to i 500km przeleci bez problemu i na 4 i 5 biegu ciągnie powyżej 140 bez problemu, nie ma żadnego trybu awaryjnego lub padaki przy 120km/h.
Będę na weekend w domku to sobie go dokładnie obejrzę w garażu może jakiś wężyk jest palnięty bo z izolacji lekko obdarte ale wyglądają jakby ktoś niedawno się nimi zajmował.



Szerszen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt paź 16, 2012 18:09

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Szerszen93 » pt maja 23, 2014 19:50

Posprawdzaj i najlepiej jeszcze jakbys zamienil od kogos zawor n75 by jego sprawdzic czy on nie wadliwy.



Awatar użytkownika
nesill
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt mar 21, 2014 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: nesill » ndz maja 25, 2014 16:50

Właśnie wróciłem z weekendowego tripu i parę razy zacięło mi się turbo. I odblokowywało się dopiero po zgaszeniu silnika i zapaleniu go i już na jedynce w okolicach 3tys łapało. A jak go kręciłem bez gaszenia to nic trup.

Dodam jeszcze, że ostatnio czy to na postoju czy podczas jazdy, przy dodawaniu gazu słyszę jakby lekki świst w sumie nie sprawdzałem gdzie, ale nie widać czarnego dymu z okolic IC ani z wydechu.



Awatar użytkownika
Karaś
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: sob lut 26, 2011 02:09
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Karaś » pn maja 26, 2014 21:38

Moje objawy w AFN to prędkość max 100km/h obroty bodajże 2000 min. W zasadzie to od 80km/h kiepsko ciągnie,no ale prędkość max to 100km/h i nic więcej.
Jestem po czyszczeniu N75,jeszcze nie zdążyłem przetestować czy się polepszyło,ale zapewne nie bo w N75 mogłem dmuchnąć swobodnie w każdą z 3 dziurek.
Gaszenie i ponowne odpalenie silnika nic nie daje,odpuszczanie gazu również nie przynosi rezultatu.



slabik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 21, 2014 22:44

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: slabik » sob maja 31, 2014 21:37

Nesill sprawdź czy nie dostaje się lewe powietrze gdzieś i czy masz wszystko szczelne,podmień zawór n75 i sprawdź czy gruszkę masz dobrą.



Awatar użytkownika
nesill
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt mar 21, 2014 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: nesill » sob maja 31, 2014 21:56

Już doszedłem w czym problem, mam EGR do zaślepienia i dolot do wyczyszczenia. Niedawno kupiłem samochód i dopiero teraz doczytałem co to i objawy praktycznie wszystkie u mnie występują.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 172 gości