tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: wronek1 » sob maja 03, 2014 19:04

Witam , dzisiaj w związku z pojawieniem się szarpania na 4-5 biegu ( co dziwne stało sie to dosyć niespodziewanie z dnia na dzień)
zabrałem się za czyszczenie nastawnika , wszystko zrobiłem zgodnie z opisem z naszego forum , ustawiłem pompe tak jak przed czyszczeniem rsw 740 i dawka 4.0mg skok . Kąt wtrysku mam 51 ...

Ale co się stało , autko odpaliło po czyszczeniu bez problemu , przejechałem się ale dalej szarpie ... no cóż ... zabrałęm się więc za sprawdzenie filtrów :
powietrza ok
Paliwa ok ,ale wydaje mi się ze przy sprawdzaniu i spuszczeniu ropy z filtra paliwa mogła sie podczas jego montazu wdać nieszczelność.
Bo autko przestało palić po chwili postoju , tak jakby sie zapowietrzał. Kilka razy próbowałe to naprawić , zmieniając opaski i poprawiając przewody .
Ale za każdym razem autko po dłuższej przerwie potrzebowało sporo czasu żeby załapać.
Aż w końcu zostawiłem go do rozgrzania , pochodził z 10minut - wszedłem do auta , przygazowałem kilka razy aż za którymś razem zgasł - i kaput .

Rzucił palenie :kac:
w Filtrze sprawdzałem paliwo jest
błedów brak
napiecie rsw sprawdzałem na zapłonie 740

i niewiem teraz :?
czy ja coś skopałem ?
czy ta pompa już umiera / umarła ?

Macie jakieś wskazówki jak ugryźć temat ? czy mogła zapowietrzyć sie podczas pracy ?


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: bioly05011 » sob maja 03, 2014 19:53

napięcie na zawór dochodzi po zapłonie


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Re: tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a cho

Post autor: wronek1 » sob maja 03, 2014 19:57

bioly05011 pisze:napięcie na zawór dochodzi po zapłonie
jak to sprawdzic ? który zawór ?


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: bioly05011 » sob maja 03, 2014 20:57

zawór znajduje się na pompie jeden przewód czarny przykręcony nakrętką klucz 8 po stacyjce napięcie powinno być jak na aku


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: wronek1 » sob maja 03, 2014 21:00

ok , sprawdze to w poniedziałek :) bo jutro daje na luuz a chcę jeszcze kupic filtr paliwa bez podgrzewacza bo to gów.o sprawia mi już nie pierwsze problemy z cofaniem sie paliwa.

Dziekuję za wskazówkę napewno to sprawdzę .

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ?


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: bioly05011 » sob maja 03, 2014 21:01

dodatkowo czy wszystko zostało polutowane dobrze może coś nie łączy do tego kąt ustawiony poprawnie 51 fabrycznie jest 47-48 rano sprawdź temp. paliwa,wody,powietrza grupa 006 albo 007 nie pamiętam dokładnie sprawdź też to paliwo czy wszystko szczelne zrób próbę z butelki kawałek węża może zapowietrzony układ jest


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: wronek1 » pn maja 05, 2014 20:32

tolek odpalil - jeździ . Znalazłem pękniety węzyk paliwowy ktory zapowietrzał układ.
Wymieniłem go , oraz wszystkie filtry . Szarpanie nie ustało

czy może być to spowodowane podbiciem ciśnienia wewnetrznego na pompie ? moze nie potrafi wysterowac kąta wtrysku na niskich obrotach ?
bo teraz szarpie mi tak:
na 2jce okolo 1200obr , na 3jce 1300-1500
na 4rce 1500-1700 a na piatce juz od 1500 do 2000obr.
Po dodaniu gazu do oporu szarpanie znika , ale podczas niewielkiego obciązenia wciąz szarpie :/

jakies pomysły panowie?


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Maka91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 26, 2014 07:41
Lokalizacja: Gniezno

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: Maka91 » pn maja 05, 2014 21:27

Ja obstawiam za dużą dawke paliwa.



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Re: tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a cho

Post autor: wronek1 » pn maja 05, 2014 21:30

Maka91 pisze:Ja obstawiam za dużą dawke paliwa.
dawka 4.0 mg


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: ja4rqu » wt maja 06, 2014 09:08




Awatar użytkownika
fan_VW
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: sob mar 29, 2014 14:08

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: fan_VW » pt maja 09, 2014 09:27

przyjedz ,odpale ci te auto w godzine a w 2 godzine zrobie ci go ze nie bedzie szarpal. i bedzie zapie...alac


VW

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: wronek1 » pt maja 09, 2014 14:35

auto juz zrobione , okazało się ze jeden wąż paliwowy był przetarty i układ się zapowietrzał ... wymieniłem go , szarpanie pozostało.
Zmieniłem dawkę , na 3.6 mg powymieniałem węzyki przy filtrze , filtr na taki bez podgrzewacza , dałem zawór zwrotny i już jest OK .
Dziekuje za pomoc wszystkim. Poprostu problem polegał na tym że układ paliwowy był nieszczelny.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

Post autor: bioly05011 » pt maja 09, 2014 14:46

czyli zwiększyłeś dawkę może trochę więcej palić ale lepiej się zbiera, dodatkowo pisałem butelka jest zawsze dobra na krótko wtedy masz pewność że układ jest szczelny


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości