Wymiana silnika ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Wymiana silnika ALH

Post autor: daniel.wwe » wt wrz 27, 2011 13:16

speckom pisze:a można sobie vagiem podnieść do tych 100-110km ???
vagiem to sobie możesz... do tunera jak chcesz podnieść moc... lub wtryski od 110, ale wtedy chyba będzie wymagana korekta softu. Zdrowe ALH i tak ma zwykle więcej jak 90KM
speckom pisze:a ja mam 2 mas czy jedno mas ??
dwumas
speckom pisze:czy da sie dostac jakos do turbiny i w niej zobaczyć czy te kierownice są dobre ?
jak masz vaga to podłącz, zrób logi 011BS i 011 dynamicznie i będzie wiadomo co się dzieje ze zmienną geometrią. Możesz też spróbować poruszać mechanizmem ręcznie na zgaszonym silniku, z pewnym oporem powinien dać się wcisnąć na 1.5-2cm bez zacięć.
Zdjęcie zapożyczone
Obrazek


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Wymiana silnika ALH

Post autor: wesol » wt wrz 27, 2011 13:56

O problemie z odpalaniem znajdziesz na forum bez problemu to standard w tych silnikach. Co do sprawdzenia turbiny czy geometria sprawna to mozna i vagiem zrobic test, zrobic logi i zapodac na forum to tez powiemy co i jak mozna recznie poruszac wajcha od turbiny i jak chodzi leciutko to jest git a jak sa opory/blokowania to do czyszczenia. Masz dwumas na 100%. Wymiana wtryskow podniesie moc ale wskazan akorekta ECM i tu vag nie pomoze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Wymiana silnika ALH

Post autor: speckom » wt wrz 27, 2011 14:52

wesol pisze:O problemie z odpalaniem znajdziesz na forum bez problemu to standard w tych silnikach. Co do sprawdzenia turbiny czy geometria sprawna to mozna i vagiem zrobic test, zrobic logi i zapodac na forum to tez powiemy co i jak mozna recznie poruszac wajcha od turbiny i jak chodzi leciutko to jest git a jak sa opory/blokowania to do czyszczenia. Masz dwumas na 100%. Wymiana wtryskow podniesie moc ale wskazan akorekta ECM i tu vag nie pomoze.

dziękuje , jutro chyba dojdzie kabel i musze lapka od kogos pozyczyć i se sprawdze jak dam rade ( serwisant pc samouk ) :)


nie ma mnie

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Wymiana silnika ALH

Post autor: speckom » pt lip 06, 2012 16:46

speckom pisze:
wesol pisze:O problemie z odpalaniem znajdziesz na forum bez problemu to standard w tych silnikach. Co do sprawdzenia turbiny czy geometria sprawna to mozna i vagiem zrobic test, zrobic logi i zapodac na forum to tez powiemy co i jak mozna recznie poruszac wajcha od turbiny i jak chodzi leciutko to jest git a jak sa opory/blokowania to do czyszczenia. Masz dwumas na 100%. Wymiana wtryskow podniesie moc ale wskazan akorekta ECM i tu vag nie pomoze.

dziękuje , jutro chyba dojdzie kabel i musze lapka od kogos pozyczyć i se sprawdze jak dam rade ( serwisant pc samouk ) :)
okazało sie ,że to zimne luty w kompie,ale mi to kupujacy powiedzial,bo golf poszedl do żyda :) ,nie kupie juz tego czegos niema jak 1z tu cudów nie ma.


nie ma mnie

Awatar użytkownika
ostryt4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lip 14, 2012 23:36
Lokalizacja: Grimsby, Anglia

Wymiana silnika ALH

Post autor: ostryt4 » sob kwie 26, 2014 08:51

Witam.
To i ja odgrzeję kotleta.
Wczoraj stałem się posiadaczem Golfa IV z silnikiem ALH, niestety zarżnietym, zdaje się wał stoi dębem, sprawdzę o co kaman ale poprzedni właściciel mówił że coś w silniku stukało w końcu gruchnęło i stop, "engine death".
Posiadam Ibizę już słabej kondycji wizualnej ale techniczej dobrej z AGRem pod maską i się zastanawiam na przewaleniem silnka do tego Golfa.
Auto służy tak jak wspomniane powyżej do wożenia dzieci na co dzień do szkoły i raczej wżucę komplet z AGRa czyli z turbo bez zmiennej geometrii.
Pytanie pozostaje co ze sterowaniem zaworu od VGT, czy trzeba zmieniać mapę, mógłbym przewalić sterownik silnika ale wtedy dochodzą problemy z immo a jest powiązane z licznikiem itp jak wyjścia pinów sterownika bo Golf ma klime, licznik z FIS itp a Ibiza to golas. Podpowiedzcie coś, dzięki.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana silnika ALH

Post autor: wesol » sob kwie 26, 2014 13:49

przewal silnik a reszte osprzetu czyli turbo ze zmienna geo i inne rzeczy zpstaw z golfa. nie wymyslaj ze ten silnik alh i ta zmienna geo to jakas technologia kosmiczna. Te czesci sa tak tanie i dostepne ze szkoda juz o tym pisac. Nie wymyslaj tylko sam slupek pakuj najlepiej ze sprzeglem jednomasowym co masz w ibi.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
ostryt4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lip 14, 2012 23:36
Lokalizacja: Grimsby, Anglia

Wymiana silnika ALH

Post autor: ostryt4 » sob kwie 26, 2014 15:00

Sprzęgła to spodziewam się na dwu masie bo Ibiza jest z roku 2000.
Nie wiem jeszcze co do reszty, czy turbo jest dobre w tym Golfie itp, za dużo innych wozów do roboty. Dam znać jak to wygląda jak go obejżę dokładniej, zapewne wtedy kiedy będę rwał z niego silnik. Dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
ostryt4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lip 14, 2012 23:36
Lokalizacja: Grimsby, Anglia

Wymiana silnika ALH

Post autor: ostryt4 » pt maja 02, 2014 20:28

Witam ponownie.
W silniku zawór na pierwszym cykindrze spotkał się z tłokiem, z popychacza zostały tylko wióry a i wałek rozrządu dostał po tyłku. Przyczyna, rolka napinająca prawdopodobnie źle założona i spadł języczek z rowka co spowodowało zluzowanie się paska a dalej już wiadomo.
Tak czy siak mam drugi silnik też trafił się ALH, z Ibizy nie wyciągałem, przebieg 130 tys, wytargowałem jescze wtryskiwacze i po rozpakowaniu jest super bonus gościu zostawił pompę paliwową.
Wiem że po numerach można się wywiedzieć co ma w środku, a nóż widelec siedzi 11-tka, zna ktoś jak rozkodować te cyferki bo nie wiem czy znajdę to info na które kiedyś trafiłem gdzieś na necie ?
Od jutra zabawa w przekładkę :hmm: , pozdrawiam.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana silnika ALH

Post autor: munior » pt maja 02, 2014 20:56

ostryt4 pisze:a nóż widelec siedzi 11-tka, zna ktoś jak rozkodować te cyferki
Tu nie ma czego rozkodowywać ,słynna 107 J , 0460414987 ,a pod spodem inna seria numerków kończąca się końcówką właśnie 107J ...Ostatnio taką uszczelniałem ,bo pasek AHH przestał praktycznie na niej odpalac ,Po otwarciu pacjentki ,wyciągnięciu tłokorozdzielacza ,z popękanymi sprężynami :hmm: ,zerknąłem sobie na jej wielką falę DE143 ,musze przyznać że robi wrażenie wysokoscią i długością wzniosów :hmm: Wnętrze pompy po ori przebiegu 400paru tysięcy , wyglądało przyzwoicie ,czysto w środku ,elementy gładziutkie ,żadnych wżerów ,czy nalotów ....ale żeby nie było tak pięknie , okazało się ze prucz pęknietych sprężn ,ma jeszcze wysypany zaworek ciśnienia wewnętrznego ...reszta w super stanie,więc po wymianie spręzyn,reanimacji zaworka i wymianie wszystkich uszczelnień ,powinna pośmigać jeszcze długo.Także przed założeniem jakiejkolwiek pompy ,radze przynajmniej zrzucić nastawnik i zerknąć do środka :hmm: a jak już zrzucimy nastawnik ,to dobrze by było odkręcić głowiczkę i wymienić na niej orig...roboty parę minut i pewne że przynajmniej z tego miejsca się nam nie rozcieknie


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ostryt4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lip 14, 2012 23:36
Lokalizacja: Grimsby, Anglia

Wymiana silnika ALH

Post autor: ostryt4 » pt maja 02, 2014 23:02

Niestety u mnie jest 107D, tak więc będziemy póki co w serii, wtryskiwacze z ASV już chodzą po głowie ale w dalekiej przyszłości.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana silnika ALH

Post autor: munior » pt maja 02, 2014 23:09

ostryt4 pisze:Niestety u mnie jest 107D
11tki 107 J ,siedziały tylko w paskach AHH ...gdzie taki pasek ,mimo takiej pompy ,był okrutnie zamulony małymi wtryskami...gdzie sama wymiana wtrysków na wtryski z AFN -a ,robiła ogromną róznicę


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ostryt4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lip 14, 2012 23:36
Lokalizacja: Grimsby, Anglia

Wymiana silnika ALH

Post autor: ostryt4 » pt maja 02, 2014 23:18

A w ALH spięte z automatami ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana silnika ALH

Post autor: munior » sob maja 03, 2014 10:52

ostryt4 pisze:A w ALH spięte z automatami ?
Ja wiem że w paskach AHH siedziała ,bo na własne oczy widziałem w dwóch egzemplarzach ...czy w automacie ALH ,nie wiem ,nie miałem do czynienia


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana silnika ALH

Post autor: wesol » sob maja 03, 2014 13:29

etka potwierdza ze w alh w automacie miala 107J lub JX czyli po regeneracji. Na wlasne oczy natomiast moge potwerdzic ze silniki 110 konne a automacie nie mialy takowej bo mialem jakis czas temu takie autko na naprawie. Wlasnie mowilem wlascicielowi ze szkoda ze nie jet to 90 konna wersja ALH to byl zdziwiony ze tak mowie. Taka jakas dziwna zagrywka ze strony vaga ze takie pompy dawali do wybranych aut. Czemu to nie wiadomo-moze mieli je na zbyciu czy jak i gdzies musieli je upchnąć.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 208 gości