VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

janusz91ff
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lis 07, 2012 13:31

VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: janusz91ff » sob kwie 19, 2014 19:17

Witam, wczoraj zdarzyło się tak, że dłuższą trasę musiałem kończyć, kiedy wskazówka wskaźnika paliwa znajdowała się na w połowie czerwonego pola. Tuż przed dotarciem do domu w końcu odwiedziłem stację i zatankowałem tak mniej więcej do połowy baku. Dojechałem na miejsce i wszystko grało.
Dziś auto już nie odpaliło, tzn można powiedzieć, że tak na sekundę dwie silnik odpalał, ale gasł, kopcił też na niebiesko.
Uznałem, że musi być coś nie tak z układem paliwowym. Najpierw zajrzałem do filtra, okazało się, że było w nim więcej wody niż ropy. Kupiłem nowy filtr, zalałem czyściutką ropą i podłączyłem. Ale na pewno zostało coś w pompie wtryskowej. Jak to oczyścić? Ja zrobiłem tak, że odkręciłem przewody paliwowe od wtryskiwaczy i kręciłem rozrusznikiem, z rurek tryskało coś, co trudno nazwać paliwem, więcej tam wody niż ropy. Jak oczyścić pompę z tego dziadostwa? Sposób, który zastosowałem jest jedynym? To zanim mi to wychlapie z pompy, to to potrwa wieki.

Myślę, że w baku miałem jakiś syf, brudy, wodę i jadąc już prawie na oparach musiało mi tego naciągnąć. Jak wcześniej wspomniałem, później zatankowałem, ale to już kawałek od domu. Co dziwne wczoraj nie było można dostrzec jakichś dziwnych objawów, dopiero dziś rano taka niemiła niespodzianka.

Zastanawiam się też, czy kiedy już w końcu opróżnię pompę wtryskową z tego dziadostwa, to czy będzie już ok, czy to paliwo, które wczoraj zatankowałem już jakoś da radę spalić. Szkoda by było je zmarnować, gdybym musiał jednak wyciągać bak do czyszczenia.
Liczę na to, ze po opróżnieniu pompy wtryskowej z tej wody będzie już ok. Tylko jak to zrobić, ile w takiej pompie mieści się paliwa?



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: roman58 » sob kwie 19, 2014 20:43

Odkręć tą śrubę między przewodami wysokiego ciśnienia przy pompie na 13 klucz i paliwo ci wycieknie nie wszystko ale to zawsze coś i jak wycieknie zakręć.Możesz go wziąć na zaciąg i niech tą wodę wyrzuci przez nie dokręcone przewody na wtryskach i będzie dobrze.Smok paliwa jest zawsze przy samym dnie zbiornika to zawsze ciągnie te syfy z dna do filtra paliwa i być może że przepełniło chociaż nie powinien przepuścić wody.



janusz91ff
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lis 07, 2012 13:31

Re: VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: janusz91ff » sob kwie 19, 2014 21:20

Właśnie myślałem o tej śrubie, ale nie miałem pewności, czy wolno ją ruszać. Spróbuję wypuścić przez nią paliwo i potem pokręcić go trochę. Jeśli wciąż będzie lać się ta kasza, to pewnie będzie trzeba go ciągać..

Czy to nie przeszkadza, że wypuszczę mu całe paliwo z pompy? Teraz zasilanie jest odłączone.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 19, 2014 21:53

roman58 pisze:Możesz go wziąć na zaciąg
No nie wiem,czy to taki ekstra pomysł ciągnąć auto z silnikiem na pasku i to jeszcze z nieszczęsnym i marnym klinem na wale.
Zdecydowanie lepiej będzie założyć na zasilaniu pompkę ręczną (tzw.gruszkę) między filtrem a pompą,odkręcić śrubę mocującą przewód powrotny do pompy i przepompować ze 2l.
Później przykręcić ponownie powrót,odpowietrzyć wtryski i ma hulać.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

janusz91ff
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lis 07, 2012 13:31

Re: VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: janusz91ff » sob kwie 19, 2014 22:58

Ok, jakoś poszło. Udało mi się uruchomić silnik. Teraz zastanawiam się co dalej. Większość paliwa udało mi się spuścić, pytanie czy teraz nalać nowego, czy jednak wyjąć bak i go dokładnie wyczyścić. A może po prostu zdjąć pływak i do końca osuszyć bak jakąś strzykawką?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 20, 2014 08:40

janusz91ff pisze:A może po prostu zdjąć pływak i do końca osuszyć bak jakąś strzykawką?
Najrozsądniejsze rozwiązanie.Zostawisz trochę tej berbeluchy i nie wiadomo kiedy znów będziesz miał niespodziankę :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: roman58 » ndz kwie 20, 2014 14:45

Michał_1977 pisze:pomysł ciągnąć auto z silnikiem na pasku
A co,zatarty wałek że przeskoczy?rozrusznikiem też obracasz za koło zamachowe i do tego czasu nic nikomu się nie dzieje.Jak tak się boi to przy puszczeniu sprzęgła niech zruszy sinik rozrusznikiem.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 20, 2014 18:50

roman58 pisze:rozrusznikiem też obracasz za koło zamachowe i do tego czasu nic nikomu się nie dzieje
Owszem,ja to wiem,Ty to wiesz,ale nie wiadomo,czy autor wie jak się do tego zabrać.Pomijając słaby klin na wale,ale wystarczy że ma napinacz paska starego typu i tym samym trochę za luźny pasek,wybierze nie taki bieg jak trzeba,strzeli ze sprzęgła i co? Kupisz mu drugi silnik lub wyremontujesz gdy przeskoczy rozrząd i zawory pośle w diabli? :chytry:
Jak już podsuwasz tego typu pomysły,to wyłóż proszę kawę na ławę jak ma to uczynić,bo jak dojdzie do nieszczęścia to Ty może unikniesz odpowiedzialności,ale wizerunek naszego forum może ucierpieć...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

janusz91ff
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lis 07, 2012 13:31

VW Passat B3 - Woda w paliwie, silnik 1.9D (1Y)

Post autor: janusz91ff » wt kwie 22, 2014 14:21

Autor nie wiedział jak się za to zabrać, bo jest laikiem. :jezor: Nie no, uznałem, że z dwojga złego jednak lepiej będzie pomęczyć trochę rozrusznik, tak, żeby usunąć tą breję z pompy wtryskowej. Dziś wyjąłem pływak i osuszyłem bak praktycznie do końca, troszkę też go wyczyściłem. Przy okazji dowiedziałem się, że coś musi być nie tak z pływakiem lub z wskaźnikiem w desce rozdzielczej, bo wydobyłem z niego bardzo dużo paliwa, zdecydowanie więcej niż pokazywał wskaźnik. Czy da się coś z tym zrobić? Podgiąć pływak, czy coś?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości