Timing mod, a cisnienie w pompie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: piotrekgal » śr kwie 16, 2014 09:08

Czesc,
niedawno mialem przeprowadzona operacje, timing moda w pompie- dolozono podkladke z TDI, i od tamtej pory mam pęcherze powietrza w przewodzie zasilajacym pompe wtryskową w paliwa, potrafia nawet byc na biegu jałowym, różnie, jezeli chodzi o szczelnosc wszystkie to jest to pewne, bo wczesniej tylko mialem przy naprawde wyzszej przegazowce malutkie pecherzyki,
moze to kwestia cisnienia po tym timingu, zaworek do podbicia?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 16, 2014 13:30

piotrekgal pisze:dolozono podkladke z TDI
Jeżeli pompa nie była zdejmowana i rozbierana,a dołożono tylko dekielek z TDI,to przyczyny musisz szukać tylko w uszczelniaczu pod owym dekielkiem,ale piszesz również,że niby wszystko szczelne i pewne.... :? Sprawdź dłonią,czy pompa od spodu nie jest zapocona.
Sprawdź lub od razu zmień wężyki przelewowe przy wtryskach,bo cholery twardnieją i pękają.Mogłeś się oprzeć dłonią na którymś i delikatnie pękł,a to już wystarczy.
piotrekgal pisze:moze to kwestia cisnienia po tym timingu, zaworek do podbicia?
Zaworka nie ruszaj!


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: piotrekgal » śr kwie 16, 2014 13:54

Michał_1977 pisze:Jeżeli pompa nie była zdejmowana i rozbierana,a dołożono tylko dekielek z TDI,to przyczyny musisz szukać tylko w uszczelniaczu pod owym dekielkiem,ale piszesz również,że niby wszystko szczelne i pewne....
dekielek ten to kawal blaszki, on nie ma uszczelnienia, w ogole jest to miejsce do okola przy pompie suche jak pieprz, ale ew. mozna byloby uzyc jakiegos silikonu, a co do wezykow- zmieniane nieraz obecne tez nie sa stare, swieze, filtr paliwa bez podgrzewacza, ale mimo tego, dlaczego po timmingu cos takiego sie stalo, przez to przy wdepnieciu pedalu gazu na 1szym, czy 2gim biegu jest szarpanie.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 16, 2014 14:18

piotrekgal pisze:dekielek ten to kawal blaszki, on nie ma uszczelnienia
Chyba pod dekielkiem jest blaszka? :bajer:
Ona powinna mieć takie przetłoczenie dookoła,które służy jako uszczelnienie- przy dokręcaniu przetłoczenie płaszczy się i dopasowuje do obu części.Takie coś może być użyte tylko raz,tak samo jak blaszana uszczelka pod kolektor ssący TDI w mk4.
Sylikony bym tam nie stosował,ale jak już,to lepiej delikatnie liznąć hermetykiem.
piotrekgal pisze:przez to przy wdepnieciu pedalu gazu na 1szym, czy 2gim biegu jest szarpanie.
Z timingiem nie ma to raczej wiele wspólnego,raczej nic. Szarpnięci spowodowane może być właśnie powietrzem w pompie,ale naprowadza mnie to także na pewien trop- zajrzyj pod dekielek LDA,i pod membranę,czy nie stoi tam paliwo :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: piotrekgal » śr kwie 16, 2014 14:21

Michał_1977 pisze:Ona powinna mieć takie przetłoczenie dookoła,które służy jako uszczelnienie- przy dokręcaniu przetłoczenie płaszczy się i dopasowuje do obu części.Takie coś może być użyte tylko raz,tak samo jak blaszana uszczelka pod kolektor ssący TDI w mk4.
Sylikony bym tam nie stosował,ale jak już,to lepiej delikatnie liznąć hermetykiem.
Jesli moze byc uzyta tylko raz, to odkrecajac, i nawet uzyjac odrobine hermatyku, ta blaszka dalej bedzie mogla sluzyc? blaszka-dekielek.
Michał_1977 pisze:Z timingiem nie ma to raczej wiele wspólnego,raczej nic. Szarpnięci spowodowane może być właśnie powietrzem w pompie,ale naprowadza mnie to także na pewien trop- zajrzyj pod dekielek LDA,i pod membranę,czy nie stoi tam paliwo
timingu nie obwinialem, a raczej nizsze cisnienie spowodowane jego montazem- dobrze sie nie znam, moze strzelilem gafę.
A co do LDA i paliwa, to cos mi sie wydaje, ze tam paliwo kiedys odrobine bylo, governor w tym tygodniu, wiec pewnie przy okazji bedzie trzeba... :bigok:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 16, 2014 15:09

piotrekgal pisze:uzyjac odrobine hermatyku, ta blaszka dalej bedzie mogla sluzyc?
Wtedy będzie uszczelnione i może blaszka (uszczelka) zostać.
piotrekgal pisze:timingu nie obwinialem, a raczej nizsze cisnienie spowodowane jego montazem
Ty timingu nie montowałeś,tylko go poprawiłeś,bo timing w skrócie,to możliwość przesunięcia się tego tłoczka w pompie i tym samym wyprzedzenie dynamicznego kąta wtrysku podczas zwiekszania prędkości obrotowej silnika. Natomiast poprawa timingu lub raczej jego zwiększenie,polega na stoczeniu tego tłoczka z lewej strony lub zastosowanie głębszego dekielka od TDI,żeby zwiększyć zakres przesunięcia tego tłoczka.
Olśniło mnie- szarpnięcie może być spowodowane właśnie tym głębszym dekielkiem,żeby to naprawić,musisz dołożyć dokładnie tyle samo podkładek (z dokładnością do 0,1mm) o ile dekielek jest głębszy tego zdemontowanego z TD. Zastosowałeś głębszy dekielek,więc automatycznie zminiejszyłeś naprężenie sprężyny między nim,a tłoczkiem.Zapewne auto przestało jechać tak jak wcześniej,tak? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: piotrekgal » śr kwie 16, 2014 17:21

A jak traktujesz taką poprawę timingu, przy governorze spelni wlasciwie swoja funkcje ? ( z pompą 9mm)
Natomiast jezeli chodzi oto, jak auto przyspiesza, to pogorszen osiagow raczej nie odczulem, sa takie same ew bardzo podobne.
Co do podkladek, zastosuje się je, co prawda nie robie tego ja, a zaprzyjazniony kolega, forumowicz tutejszy Lukassso :pub:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 16, 2014 21:00

piotrekgal pisze:jak traktujesz taką poprawę timingu, przy governorze spelni wlasciwie swoja funkcje ? ( z pompą 9mm)
Timing-mod,to jedno,a governor-mod to drugie. Nie praktykowałem nigdy timingu na zasadzie zmiany dekielka na taki od TDI. Zawsze rozbierałem pompę na czynniki pierwsze i skracałem tłoczek o 5mm na tokarce. Po drodze robiłem jeszcze governor-mod.
Jeśli dekielek jest faktycznie na tyle szeroki,żeby częściowo zmieścił w swojej wklęsłości tłoczek,to jak najbardziej powinno to działać :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: piotrekgal » śr kwie 16, 2014 21:48

Sluchaj juz cos wiem wiecej, jak pisalem, nie ja grzebie w tym, ale kolega Lukassso napisal, ze dekielek zostal z TD, tylko zastosowano podkladke, cos w stylu uszczelki pod kolektor wydechowy..na tym mod sie zakonczyl



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 16, 2014 22:39

piotrekgal pisze:tylko zastosowano podkladke, cos w stylu uszczelki pod kolektor wydechowy..na tym mod sie zakonczyl
Szacun dla Lukassso,ale w takim razie nie ma tutaj mowy o zwiększonym timingu... :?
Tak jak pisałem wcześniej- poprawienie timingu,to umożliwienie tłoczkowi większe przesunięcie się w bok,natomiast w tym przypadku on w dalszym ciągu będzie dochodził tylko do krawędzi pompy,blaszki lub dekielka i na tym będzie się kończyła jego wędrówka :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: Lukassso » śr kwie 16, 2014 22:42

Piotr już mi tak nie wytłuszczaj nicka :hmm: .
Uszanowanie Michale!

Do rzeczy:
Pompa wtryskowa w Vento Piotra ma jakiś dziwny układ zintegrowany z dekielkiem timingu. Jedyne co zrobiłem to włożyłem między korpus pompy, a ten dekielek blaszaną podkładkę. Po testach jest sucho na pompie.

Reasumując, musiałbym jeszcze dołożyć podkładki do kompletu, jak na schemacie przy numerze 33 i 35. Grubość dobrana odpowiednio do podkładki dekielka. Dobrze rozumiem? A im głębszy dekielek - tym więcej tych dokładek być musi.
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 16, 2014 22:56

Lukassso pisze:Uszanowanie Michale!
Strzałeczka Lukassso :bigok:
Lukassso pisze:włożyłem między korpus pompy, a ten dekielek blaszaną podkładkę
Jeżeli jej średnica wewnętrzna jest większa niż zewnętrzna tłoczka,to O.K. ale:
Lukassso pisze:musiałbym jeszcze dołożyć podkładki do kompletu, jak na schemacie przy numerze 33 i 35. Grubość dobrana odpowiednio do podkładki dekielka. Dobrze rozumiem? A im głębszy dekielek - tym więcej tych dokładek być musi
I jeśli tak zrobisz,to wszystko będzie elegancko,bo generalnie chodzi o to,żeby naprężenie sprężyny nie uległo zmianie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Re: Timing mod, a cisnienie w pompie

Post autor: Lukassso » śr kwie 16, 2014 23:03

Michał_1977 pisze:generalnie chodzi o to,żeby naprężenie sprężyny nie uległo zmianie :bajer:
Właśnie tego stwierdzenia mi brakowało od początku, już jestem mądrzejszy. Ale to tylko potwierdziło moje wcześniejsze domysły, że sama podkładka dekielka to nie wszystko. Tylko skąd ja teraz podchwycę podkładkę grubości żyletki, żeby zachować poprzedni naciąg sprężyny? :D Te wiadomości skutecznie motywują mnie to działania!
Dziękuję!

Co do dekielka z dziwnym urządzeniem. Wygląda to tak:
http://images39.fotosik.pl/195/2062d2ad3ea89779.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://obrazki.elektroda.net/41_1164718793.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (zdjęcia pożyczone).

Różne źródła różnie podają czemu ma to służyć. Ale w każdym bądź razie - instalacja dekielka z TDI pociągnie za sobą zaślepienie dopływu ropy do tegoż urządzenia. Trzeba szukać odpowiedniej zaślepki, albo modyfikować to co jest.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 224 gości