Dzięki munior, nie bez powodu podejrzewałem n108. Na biegu jałowym w bloku 004 wartości poz 2 i 3 są zbliżone, jednak gdy dodałem gazu tak na 2 tys obrotów to w poz 2 była wartośc atdc a w polu 3 nadal btdc w miarę dodania gazu wartośc w polu 3 wzrastała jednak z opóźnieniem względem poz 2. Wartośc wysterowania zaworu była w tym momencie stała 2,8% dopiero przy mocnym "depnięciu" na gaz wzrosła, stąd moje podejrzenie, że n108 ma problemy ze sterowaniem, problem jest na biegu jałowym a nie podczas jazdy. Gdy po odpaleniu po nocy dodam trochę gazu to kopci jak smok i twardo pracuje, kopcenie ustaje jedynie po przejechaniu paru km, natomiast twarda praca po osiągnięciu temp. roboczej silnika. Dlatego też nie sugerowałem się próbą dynamiczną grupy 004, ponieważ podczas jazdy jest wszystko ok. Ale nie jestem specjalistą od tdi, dlatego proszę o radę bardziej doświadczonych kolegów
Pozostaje mi pytanie, skoro kąt wtrysku, świece, wtryski, zawór n108 jest ok, w paliwie nie ma bąbelków po odpaleniu to co może byc przyczyną tego że silnik jak już załapie na wszystkie gary to po odpaleniu kuleje przez chwilę, stuka, i kopci niespaloną ropą? Co mogę jeszcze sprawdzic?
Może faktycznie jest tak jak Adamm pisał i mam krzywe korby, mam nadzieję że nie i zanim zdejmę głowice wolałbym wyeliminowac wszystkie inne możliwe usterki..
RysiekAsthmatdi pisze:Moim zdaniem to Pierścienie olejowe do wymiany...przy okazji zastanowił bym się nad pierścionkami odpowiedzialnymi za kompresję (przynajmniej tymi gdzie jest mniej ciśnienia)
Skąd taka diagnoza? Ciśnienie było badane na ciepłym, na zimnym to samo. Próba olejowa również była robiona, ciśnienie bez zmian.
Dodam jeszcze że, przed sprawdzeniem wtrysków wlałem preparat stp do czyszczenia wtrysków i korekcje się trochę ustabilizowały i wynoszą odpowiednio do ciśnienia sprężania cyl 1 i 4 - ok +0.5 , cyl 2 i 3 ok -0.5. Jednak widocznej poprawy w pracy silnika nie zauważyłem.
Pozdrawiam