MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mateusz_vento
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 06, 2010 13:01
Lokalizacja: Tarnów

MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z

Post autor: mateusz_vento » ndz mar 23, 2014 14:26

Witam,
Może ktoś już taki temat przerabiał.
W samochodzie mam silnik 1Y ( 1.9D )z głowicą po remoncie jednak blok jest już bardzo zużyty.
Posiadam kpl. blok z silnika 1Z ( 1.9TDI ) w idealnym stanie.
Jak wiadomo silniki się różnią tłokami oraz dodatkowymi otworami jak np. spływ oleju z turbo itp.
Czy trzeba przełożyć tłoki, czy będzie to współgrało mniej więcej z głowicą z 1Y ??

Proszę o jakieś sugestie lub różnice które mogą wykluczyć takie poskładanie silnika ??


Obrazek

Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z

Post autor: jozeph32 » ndz mar 23, 2014 14:34

Moim zdaniem mija się z celem taka zabawa http://allegro.pl/seat-inka-vw-caddy-go ... 36679.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z

Post autor: indigo1975 » ndz mar 23, 2014 15:07

1y ma komory wirowe w glowicy a 1z nie ,1z ma komory spalania w tlokach wiec tloki musialbys przelozyc bo 1z z glowica od 1y nie bedzie chodzil


indigo1975

Awatar użytkownika
mateusz_vento
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 06, 2010 13:01
Lokalizacja: Tarnów

Re: MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z

Post autor: mateusz_vento » ndz mar 23, 2014 15:25

jozeph32 pisze:Moim zdaniem mija się z celem taka zabawa http://allegro.pl/seat-inka-vw-caddy-go ... 36679.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena przyzwoita, ja mam właśnie głowice swoją zrobioną wszystko co się dało, wszystkie nowe zawory, prowadnice uszczelniacze oryginał itp itd., a znowu kupować i później jak coś wyjdzie rozbierać już mi się nie chce.
Tym bardziej, że mam dół w idealnym stanie za darmo tylko z TDI wszystkie uszczelki, uszczelniacze i rzeczy potrzebne do złożenia silnika też posiadam.
jozeph32 pisze:1y ma komory wirowe w glowicy a 1z nie ,1z ma komory spalania w tlokach wiec tloki musialbys przelozyc bo 1z z glowica od 1y nie bedzie chodzil
Co do tłoków wiem że tdi mają komorę w tłokach i właśnie o to mi chodziło czyli tłoki trze baby przełożyć.


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 23, 2014 15:35

mateusz_vento, ja przeprowadzam teraz podobny zabieg- pod maską mam 1Y (trup), na szrocie kupiłem jeszcze jeden ale zdrowiutki 1Y bez głowicy i 1Z bez głowicy.Do zdrowego 1Y przekładam wał i korby (mocniejsze),ale rozważałem też włożenie tłoków 1Y do bloku 1Z,bo też bardzo zdrowy.
Ja z tego będę robił TD,ale jeśli chcesz robić nadal wolnossącego 1Y,to spokojnie możesz działać.Złóż to na nowych pierścieniach,zaślep otwór na spływ oleju i ten po czujniku położenia wału lub zostaw czujnik.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości