Dziwne ciśnienie sprężania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: munior » czw mar 20, 2014 20:14

szczajgiel89 pisze:Witam jeszcze raz proszę o ocenę loga 004bs:
Tak ma być ...zresztą wczesniejszy 004 w czasie jazdy ,potwierdza że dynamiczne przestawianie kąta wtrysku działa prawidłowo
szczajgiel89 pisze:Podejrzewam uszkodzony zawór n108 mam rację?
także nie masz racji :hmm: bo twój "podejrzany" ,działa prawidłowo


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
RysiekAsthmatdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: RysiekAsthmatdi » czw mar 20, 2014 21:11

Moim zdaniem to Pierścienie olejowe do wymiany...przy okazji zastanowił bym się nad pierścionkami odpowiedzialnymi za kompresję (przynajmniej tymi gdzie jest mniej ciśnienia)


W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno" :)
147 KM 323 NM

https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;

szczajgiel89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sie 01, 2013 01:23

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: szczajgiel89 » pt mar 21, 2014 01:00

Dzięki munior, nie bez powodu podejrzewałem n108. Na biegu jałowym w bloku 004 wartości poz 2 i 3 są zbliżone, jednak gdy dodałem gazu tak na 2 tys obrotów to w poz 2 była wartośc atdc a w polu 3 nadal btdc w miarę dodania gazu wartośc w polu 3 wzrastała jednak z opóźnieniem względem poz 2. Wartośc wysterowania zaworu była w tym momencie stała 2,8% dopiero przy mocnym "depnięciu" na gaz wzrosła, stąd moje podejrzenie, że n108 ma problemy ze sterowaniem, problem jest na biegu jałowym a nie podczas jazdy. Gdy po odpaleniu po nocy dodam trochę gazu to kopci jak smok i twardo pracuje, kopcenie ustaje jedynie po przejechaniu paru km, natomiast twarda praca po osiągnięciu temp. roboczej silnika. Dlatego też nie sugerowałem się próbą dynamiczną grupy 004, ponieważ podczas jazdy jest wszystko ok. Ale nie jestem specjalistą od tdi, dlatego proszę o radę bardziej doświadczonych kolegów :-) Pozostaje mi pytanie, skoro kąt wtrysku, świece, wtryski, zawór n108 jest ok, w paliwie nie ma bąbelków po odpaleniu to co może byc przyczyną tego że silnik jak już załapie na wszystkie gary to po odpaleniu kuleje przez chwilę, stuka, i kopci niespaloną ropą? Co mogę jeszcze sprawdzic?

Może faktycznie jest tak jak Adamm pisał i mam krzywe korby, mam nadzieję że nie i zanim zdejmę głowice wolałbym wyeliminowac wszystkie inne możliwe usterki..
RysiekAsthmatdi pisze:Moim zdaniem to Pierścienie olejowe do wymiany...przy okazji zastanowił bym się nad pierścionkami odpowiedzialnymi za kompresję (przynajmniej tymi gdzie jest mniej ciśnienia)
Skąd taka diagnoza? Ciśnienie było badane na ciepłym, na zimnym to samo. Próba olejowa również była robiona, ciśnienie bez zmian.

Dodam jeszcze że, przed sprawdzeniem wtrysków wlałem preparat stp do czyszczenia wtrysków i korekcje się trochę ustabilizowały i wynoszą odpowiednio do ciśnienia sprężania cyl 1 i 4 - ok +0.5 , cyl 2 i 3 ok -0.5. Jednak widocznej poprawy w pracy silnika nie zauważyłem.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
RysiekAsthmatdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: RysiekAsthmatdi » pt mar 21, 2014 11:03

szczajgiel89 pisze: bierze olej ciężko mi stwierdzic dokladnie ile ale ok 1,5 litra do 2 na 10000km,.

To jest za dużo i dlatego się sugeruję że pierścienie olejowe do wymiany


W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno" :)
147 KM 323 NM

https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: Detektor » pt mar 21, 2014 20:37

RysiekAsthmatdi pisze:Moim zdaniem to Pierścienie olejowe do wymiany...przy okazji zastanowił bym się nad pierścionkami odpowiedzialnymi za kompresję (przynajmniej tymi gdzie jest mniej ciśnienia)
Jak już wymieniać pierścienie to wszystkie a nie wybiórczo, co to w ogóle za podejście do sprawy.
szczajgiel89 pisze:Może faktycznie jest tak jak Adamm pisał i mam krzywe korby, mam nadzieję że nie i zanim zdejmę głowice wolałbym wyeliminowac wszystkie inne możliwe usterki..
Powiem Ci kolego, że sam osobiście mam takie podejrzenia po przeczytaniu twojego tematu. Rozumiem, że to byłby wyrok dla twojego silnika. Tylko żeby nie okazało się ,że włożysz kasę wymieniając na razie rzeczy które są tańsze i łatwiejsze w robocie licząc na to ,że może akurat to będzie to a na koniec wyjdzie na to, że i tak będziesz wymieniał słupek. Ja bym Ci proponował zorganizować sobie jakiegoś ogarniętego mechanika i na spokojnie przemyśleć konkretny plan działania niż wymieniać na chybił trafił licząc na łut szczęścia.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
RysiekAsthmatdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: RysiekAsthmatdi » sob mar 22, 2014 02:43

Detektor pisze:
Jak już wymieniać pierścienie to wszystkie a nie wybiórczo, co to w ogóle za podejście do sprawy [/quote]
A może kolegę nie stać na kapitale ...


W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno" :)
147 KM 323 NM

https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: Detektor » sob mar 22, 2014 21:17

RysiekAsthmatdi pisze:A może kolegę nie stać na kapitale ...
no dobrze ale jeżeli już sugerujesz wymianę pierścieni i wszystkie tłoki mamy na wierzchu przy takiej operacji
to wymieniałbym wszystkie. Ile mogą kosztować takie pierścienie ? Nie mam pojęcia ale nie więcej jak kilkanaście
złotych za szt. przypuszczam. W każdym bądź razie biorąc pod uwagę silnik czterocylindrowy to różnica w kosztach
przy dylemacie "w 2 czy 4 tłokach wymieniać pierścienie ?" będzie naprawdę na tyle niewielka ,że nie zastanawiałbym się
nad tym i wymieniłbym we wszystkich 4.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: Adamm » ndz mar 23, 2014 21:26

pierscienie wymienia sie kompletami na tlok, w ogole nie wiem czy mozna je kupic na sztuki :kac:

komplet nowych kosztuje ok 30 zl
przy kosztach zdjecia czapy i jej obroki , uszczelki pod gl itd nie zastanawialbym sie nawet i wymienial na wszystkich

przede wszystkim zdjac czape i zobaczyc zy wszystkie tloki stoja na tej samej wysokosci jak nie to krzywe sa korby


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
RysiekAsthmatdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: RysiekAsthmatdi » ndz mar 23, 2014 21:36

Można kupić na sztuki (szwagier zmieniał w Audi A3 Benzyna tylko olejowe)
Ostatnio zmieniony pn mar 24, 2014 01:02 przez RysiekAsthmatdi, łącznie zmieniany 1 raz.


W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno" :)
147 KM 323 NM

https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: Adamm » pn mar 24, 2014 00:45

dla mnie bez sens majac rozebrane auto ....


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

szczajgiel89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sie 01, 2013 01:23

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: szczajgiel89 » pn mar 24, 2014 19:07

Dziękuję koledzy za opinię,
Detektor pisze:Jak już wymieniać pierścienie to wszystkie a nie wybiórczo, co to w ogóle za podejście do sprawy.
święta racja jak coś robic to porządnie.
Detektor pisze:Powiem Ci kolego, że sam osobiście mam takie podejrzenia po przeczytaniu twojego tematu. Rozumiem, że to byłby wyrok dla twojego silnika. Tylko żeby nie okazało się ,że włożysz kasę wymieniając na razie rzeczy które są tańsze i łatwiejsze w robocie licząc na to ,że może akurat to będzie to a na koniec wyjdzie na to, że i tak będziesz wymieniał słupek. Ja bym Ci proponował zorganizować sobie jakiegoś ogarniętego mechanika i na spokojnie przemyśleć konkretny plan działania niż wymieniać na chybił trafił licząc na łut szczęścia.
Na razie wymieniłem szklanki i uszczelniacze koszt niewielki bo ok. 240 zł. Mechanika nie będę organizował bo posiadam odpowiednie narzędzia i bez problemu sam sobie poradzę z wymianą. Tylko właśnie dziwi mnie to żeby w tym silniku pompa, wtryski, turbina i inne części które są oryginalne przeżyły pierścienie. Słupek po przemyśleniu odpada wolałbym zainwestowac w nowe części i byc pewnym, oczywiście o ile tuleje bedą dobre :-)

Ciśnienie może byc mniejsze przez nieszczelnośc w głowicy, próba olejowa na to wskazuje. Bardziej skłaniam się ku opcji krzywych korb i tu pytanie może ktoś wie ile kosztują?
Adamm pisze:przede wszystkim zdjac czape i zobaczyc zy wszystkie tloki stoja na tej samej wysokosci jak nie to krzywe sa korby
Obawiam się że jedynie wtedy sytuacja się wyjaśni, ale jeszcze tak dla pewności zapytam, czyli przy tych objawach pompę wtryskową mogę wykluczyc?

Jeśli tak to biorę się za robotę :-)



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: Detektor » pn mar 24, 2014 20:39

Adamm pisze:dla mnie bez sens majac rozebrane auto
Oczywiście, że tak. Kto przy zdrowych zmysłach mając przynajmniej podstawowe umiejętności robi takie hece
i to jeszcze przy swoim aucie.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: Adamm » wt mar 25, 2014 00:44

szczajgiel89 pisze:Bardziej skłaniam się ku opcji krzywych korb i tu pytanie może ktoś wie ile kosztują?
ok 100 - 150 zl szt na allegro, nie ma korb nowych w zamienniku


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

szczajgiel89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sie 01, 2013 01:23

Dziwne ciśnienie sprężania

Post autor: szczajgiel89 » pt mar 28, 2014 20:51

Witam ponownie, dzisiaj podjąłem decyzję: czapka w górę. Efekty - każdy tłok wystaje od bloku 1 mm, więc opcję krzywych korbowodów można wykluczyc. Na uszczelce nie widac żadnych przepaleń itd, wydaje się byc cała. I co teraz? :? Wcześniej robiłem próbę olejową na cyl. z mniejszą kompresją i praktycznie nie było widac róznicy na maksymanometrze, więc głowica? Wiem ze w silnikach benzynowych można spradzic szczelnośc głowicy poprzez odwrócenie i zalanie naftą na kilka h, ale z uwagi na to że tu jest płaska głowica w tdi nie jest to możliwe. Czy jest jakiś "domowy" sposób na to? Czy pozostaje badanie szczelnóści w specjalistycznym zakładzie? Dzieki za pomoc. Pozdrawiam :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 103 gości