Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

awaria91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn mar 04, 2013 22:27

Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: awaria91 » pn lut 24, 2014 09:17

Witam.

Zamiast się rozpisywać napiszę co się dzieje i co było robione:

Grudzień 2013
-uszczelka pod głowicą, wszystkie uszczelnienia, wymiana całego kompletnego bloku z tłokami wałem itd, nowe płyny i oleje, głowica w planowaniu i sprawdzeniu, nowe uszczelnienie pompowtrysków, wszystko pięknie działało i pracowało, żadnego dymienia podczas dawania mu po garach,

Luty 2014 (akcja dzieje się od początku lutego do dnia dzisiejszego)
- lekkie problemy z rozruchem zimą,
- nierówna praca na początku po odpaleniu przez kilka sekund,
- z czasem biały dym przy odpalaniu,
- wraz z biegiem czasu dymienie na niebiesko po przejechaniu ok 3-7km, bez względu na to czy się dyfrowało czy jechało bardzo spokojnie, jednak gdy pojawiło się kurzenie i przepaliłem ostro auto (wyprzedziłem 1-2 auta) problem z dymieniem na niebiesko zniknął aż do postoju dłuższego na światłach, wteyd przy ruszaniu znowu kupa gęstego niebieskiego dymu.
- falowanie obrotów, pojawienie się silnych drgań silnika,
- ciągłe kurzenie na biało, praca silnika przypomina pracę traktora,
- uszkodzenie koła dwumasowego, bardzo silne telepanie
- problemy z odpalaniem, po zgaszeniu i próbie odpalenia silnika są problemy, pojawiło się "kręcenie na sucho"
- obecnie auto odpala po dłuższym kręceniu aż "zaciągnie paliwo", przez 2 sekundy pracuje normalnie, obroty falują, silnik skacze (to chyba wina koła zamachowego), po chwili pracuje jakby na wolniejszych obrotach jak ciągnik


Sprzęgło robię w poniedziałek ale problem z kurzeniem jest nierozwiązany, jedni obstawiają turbo, drudzy problem z paliwem. Pompy wstępnej w baku BRAK. Filtry wymienione. Podgrzewacz uszczelniony również.

Pytanie- co ma turbo do pracy na luzie? Nie ma braku mocy, oleju nie ubywa, płynu nie ubywa. Auto postawione silnikiem wyżej niż bak ma bardzo silne problemy z odpaleniem, natomiast silnikiem niżej odpala świetnie i równo.

W poniedziałek zabieram się za wymianę kompletnego sprzęgła.
Jednak problem dymienia jest mi niezidentyfikowany. Jak ktoś ma pomysł co to może być, chętnie wysłucham.
Ostatnio zmieniony czw lut 27, 2014 16:00 przez awaria91, łącznie zmieniany 1 raz.


kupię:
tylną wycieraczkę MKV

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problemy z paliwem- zagadka

Post autor: Michał_1977 » pn lut 24, 2014 10:33

To
awaria91 pisze:problemy z paleniem, zimą spore problemy, przy -1 musiałem grzać świece 6-8 razy żeby auto zapaliło ładnie
i to
awaria91 pisze: przy odpaleniu gdy nie równo pracuje wszystko szaleje
skłania mnie do stwierdzenia,że masz problem z powietrzem w paliwie.
Zapewne wszystkie przewody masz czarne i metalowe,więc nie widzisz tego,ale warto poświęcić trochę czasu i przyjrzeć się wszystkim przewodom elastycznym i połączeniom.Pseudo podgrzewacz filtra również pod lupę :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

awaria91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn mar 04, 2013 22:27

Re: Problemy z paliwem- zagadka

Post autor: awaria91 » pn lut 24, 2014 11:42

Michał_1977 pisze:To
awaria91 pisze:problemy z paleniem, zimą spore problemy, przy -1 musiałem grzać świece 6-8 razy żeby auto zapaliło ładnie
i to
awaria91 pisze: przy odpaleniu gdy nie równo pracuje wszystko szaleje
skłania mnie do stwierdzenia,że masz problem z powietrzem w paliwie.
Zapewne wszystkie przewody masz czarne i metalowe,więc nie widzisz tego,ale warto poświęcić trochę czasu i przyjrzeć się wszystkim przewodom elastycznym i połączeniom.Pseudo podgrzewacz filtra również pod lupę :bajer:

Przewody mają swoje lata, widać że czas odcisnął na nich już swoje piętno dlatego zastanawiam się nad wymianą. Pseudo podgrzewacz również został wymieniony wraz z tymi dwoma uszczelkami. Przewody chętnie bym wymienił ale cena oryginałów to jest koszmar, jeden z zestawów 470zł a takich kompletów trzeba chyba 4. Czy może ktoś zmieniał przewody paliwowe i może polecić jakiegoś producenta lub chociaż wie na co warto zwrócić uwagę przy zakupie i doborze?


kupię:
tylną wycieraczkę MKV

awaria91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn mar 04, 2013 22:27

Re: Problemy z paliwem- zagadka

Post autor: awaria91 » czw lut 27, 2014 14:17

Auto nie nadaje się już do jazdy, ciągle chodzi jak traktor i ciągle dymi na biało. Sprawdziłem przewody i są OK. Co może być powodem kurzenia na biało (na zimno mniej, na ciepło bardzo ostro z dymem).


kupię:
tylną wycieraczkę MKV

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: Detektor » sob mar 01, 2014 21:16

awaria91 pisze:Auto nie nadaje się już do jazdy, ciągle chodzi jak traktor i ciągle dymi na biało.
Tak na odległość to ja mogę tylko strzelać ale sprawdź czy nie zblokowała Ci się klapa gasząca bo to może być powodem
tych dwóch objawów. Aha nic nie piszesz o błędach, czy podpinałeś auto pod kompa ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: bzdzioch1 » ndz mar 02, 2014 16:44

mogła turbina puścić olej w wydech i dlatego kopci na biało co do pracy silnika zrób chociażby logi żeby był jakiś wgląd w pracę silnika.



Awatar użytkownika
wojtask92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 19:21
Lokalizacja: Zabrze

Re: Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: wojtask92 » ndz mar 02, 2014 21:11

bzdzioch1 pisze:mogła turbina puścić olej w wydech i dlatego kopci na biało co do pracy silnika zrób chociażby logi żeby był jakiś wgląd w pracę silnika.
Kolega ma rację. Dymienie na biało lub niebiesko jest objawem rozszczelnienia turbiny. Od tego bym zaczął, żeby ściągnąć turbo i zawieźć do specjalistów, żeby na maszynie sprawdzili szczelność pierścionków na turbie.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: Detektor » ndz mar 02, 2014 22:13

wojtask92 pisze:Dymienie na biało lub niebiesko jest objawem rozszczelnienia turbiny
Na niebiesko się zgodzę, że może być objawem puszczenia uszczelniaczy ale na biało już niekoniecznie
wojtask92 pisze:Od tego bym zaczął, żeby ściągnąć turbo i zawieźć do specjalistów, żeby na maszynie sprawdzili szczelność pierścionków na turbie
A pomyślałeś przez chwilę czy jeżeli nawet dymienie na niebiesko czy biało było by powodem uszkodzenia turbiny to czy turbina może być powodem problemów z odpaleniem auta a póżniej tego, że auto chodzi jak traktor ? Sugerujesz ściągnięcie turbiny i zawiezienie do specjalistów ale czy to Ty będziesz za to płacił ? Rzucasz propozycje ,które generują
koszta i to nie małe a tenże człowiek i tak już wyrzygał do tej pory wystarczająco dużo gotówki. Zastanów się czasami
nad tym jakie sugerujesz propozycje i czy oby napewno mają one sens na daną chwilę. Osobiście uważam ,że najpierw
trzeba znaleść przyczynę problemów z odpalaniem auta i sugerować prace które będzie mógł wykonać sam o ile jest to możliwe na daną chwilę. Jak się upora z silnikiem to wtedy można sugerować kosztowne ingerencje w turbine jeżeli objawy dymienia nie ustąpią.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: bzdzioch1 » ndz mar 02, 2014 22:24

Detektor widziałeś kiedyś uszkodzone turbo które pompuje olej w wydech i jaki kolor dymu wydobywa sie z rury jak się nagrzewa?? To jedno, problem z odpalaniem może być dodatkowo inny ale nikt nie wywróży z fusów bo nawet logów nie ma.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: Detektor » ndz mar 02, 2014 22:38

bzdzioch1 pisze:Detektor widziałeś kiedyś uszkodzone turbo które pompuje olej w wydech i jaki kolor dymu wydobywa sie z rury jak się nagrzewa??
bzdzioch1, wiem że kolory mogą być różne tak naprawdę bo zależne to jest od kilku czynników. Ja przedstawiłem tylko swoją opinię z którą masz prawo się niezgadzać. Najczęściej widywałem kolor niebieski dlatego biały stawiam na końcu. Co by nie było to napewno turbina nie jest tutaj głównym podejrzanym bo ona nie powoduje problemów z odpalaniem ani tego ,że auto pracuje jak traktor. Więc uważam ,że na obecną chwilę temat turbiny nie istnieje.
Przynajmniej dla mnie i jestem o tym przekonany.
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2014 19:04 przez Detektor, łącznie zmieniany 1 raz.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Re: Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: bzdzioch1 » pn mar 03, 2014 08:49

Detektor pisze:
bzdzioch1 pisze:Detektor widziałeś kiedyś uszkodzone turbo które pompuje olej w wydech i jaki kolor dymu wydobywa sie z rury jak się nagrzewa??
bzdzioch1, wiem że kolory mogą być różne tak naprawdę bo zależne to jest od kilku czynników. Ja przedstawiłem tylko swoją opinię z którą masz prawo się niezgadzać. Najczęściej widywałem kolor niebieski dlatego biały stawiam na końcu. Co by nie było to napewno turbina nie jest tutaj głównym podejrzanym napewno bo ona nie powoduje problemów z odpalaniem ani tego ,że auto pracuje jak traktor. Więc uważam ,że na obecną chwilę temat turbiny nie istnieje.
Przynajmniej dla mnie i jestem o tym przekonany.

Obyś sie nie mylił bo jak pójdzie olej na tłoki to będzie rozpierducha.. a w tej chwili wystarczy odkręcić rurę wydechową przy turbo i zobaczyć czy nie jest czasem mokro (podejrzanie wilgotno)od oleju.. wiem że racja jest jak :ass: każdy ma swoja...



Awatar użytkownika
wojtask92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 19:21
Lokalizacja: Zabrze

Re: Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: wojtask92 » pn mar 03, 2014 08:57

Detektor, oczywiście, masz rację, jeżeli chodzi o ciężkie odpalanie to może nie być powodem, zasugerowałem się tytułem, że kopcenie jest głównym problemem, ale znowu nie wygłupiajmy się z tymi "ogromnymi" kosztami. Zobacz ile teraz na rynku jest regeneracji i każdy się teraz bije o klienta, a założę się, że jak dobrze poszuka to znajdzie kogoś kto mu to sprawdzi, za dobrą flachę ;)



awaria91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn mar 04, 2013 22:27

Re: Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: awaria91 » czw mar 20, 2014 11:34

Witam.
Problem rozwiązany.
1. Pompka sterująca miała BIPy w kosmos. (wymieniona)
2. Uszkodzona była gruszka przy EGR (pseudo-naprawa z mojej strony, muszę kupić nową)
3. Kąt położenia wałka rozrządu podaje skopane wartości i nie zawsze auto pali równo, muszę go wymienić. (szukam numeru części i muszę zamówić).


kupię:
tylną wycieraczkę MKV

awaria91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn mar 04, 2013 22:27

Kurzenie na biało i czasem na niebiesko

Post autor: awaria91 » ndz lut 15, 2015 14:31

Znów wracam do tematu, może dla potomnych się przyda.

Auto odpalało znowu ciężko, czasem wpadało w pracę na 3 gary, szarpało w czasie jazdy.
- kurzenie i problemy z paleniem-> wymiana uszczelniaczy pompowtrysków= brak kurzenia w czasie jazdy, odpalanie od strzała (uszkodzony uszczelniacz= brak kompresji)
- praca czasem na 3 gary-> wymiana listwy elektr w głowicy -> czasem był styk, czasem nie po wymianie problem z głowy.


kupię:
tylną wycieraczkę MKV

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 186 gości