1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
właśnie wróciłem z auta i podpiołem się vacuumetrem przed zaworkiem zwrotnym i tam jest -0,9 bara czyli OK
co do EGR to nie jest zaślepiony na pewno podpinałem się do tej gruchy od EGR i tam zero jakiego kolowiek podciśnienia (N18 padnięty ???)
Ewentualnie co jeszcze posprawdzać ??
ps.
dodam, że przepływomierz nowy Boscha kupiłem (na starym były jeszcze ciut gorsze wskazania) wydaje mi się ze tak niskie wskazania są spowodowane własnie tym że ta sztanga opada EGR nie działa a nie jest zaślepiony coś z zaworkami a może sterowaniem ich ??
co do EGR to nie jest zaślepiony na pewno podpinałem się do tej gruchy od EGR i tam zero jakiego kolowiek podciśnienia (N18 padnięty ???)
Ewentualnie co jeszcze posprawdzać ??
ps.
dodam, że przepływomierz nowy Boscha kupiłem (na starym były jeszcze ciut gorsze wskazania) wydaje mi się ze tak niskie wskazania są spowodowane własnie tym że ta sztanga opada EGR nie działa a nie jest zaślepiony coś z zaworkami a może sterowaniem ich ??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Jak jest ciśnienie doładowania to musi być przepływ i wskazania przepływomierza - chyba, że wydech zabity, wałek wytarty, albo dolot między przepływomierzem nieszczelny inszej opcji nie ma.
no ok, a podepnij podciśnienie bezpośrednio z vacum do gruszki turbo z pominięciem n75 i przejedź się kawałek- tylko nie kręć za wysoko silnika 2500 max- bo turbo zblokuje się w pozycji maks doładowania czy dół się poprawi. Bo teraz jest lipa, i to przez tą opadającą po chwili sztangę, tak być nie powinno.hatsnare pisze:wrotnym i tam jest -0,9 bara czyli OK
Taki za 280-300zł ?hatsnare pisze:dodam, że przepływomierz nowy Boscha kupiłem
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
tak 350 zl chyba za przpływkę
Wydech może być zabity bo siedzi tam jeszcze KAT.
A kolego co z tym EGR zrobić ??
Wydech może być zabity bo siedzi tam jeszcze KAT.
A kolego co z tym EGR zrobić ??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Wątpię - to ten przepływomierz ...hatsnare pisze:Wydech może być zabity bo siedzi tam jeszcze KAT.
Nic nie musisz robić - zamknięty nie działa, nie ma wpływu na dynamikę silnika.hatsnare pisze:A kolego co z tym EGR zrobić ??
Jak chcesz naprawiać to sprawdź czy po włączeniu 003 bs pojawia się podciśnienie za n18 - oczywiście cyklicznie będzie się pojawiać, jak, nie to n18 zdechł, jak pojawia się to sam zawór zabrudzony i trzeba zdemontować i wyczyścić najlepiej od razu z kolektorem dolotowym ..
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Miałeś się podpiąć tym wakuometrem jak pisał italiano_83, za zaworem N75 (do wężyka który idzie bezpośrednio od N75 do gruszki turbiny i wtedy obserwować w grupie 011BS w trybie ON czy następuje spadek podciśnienia na podłączonym wakuometrze) a nie przed zaworkiem zwrotnym który masz przed zaworem N75hatsnare pisze:właśnie wróciłem z auta i podpiołem się vacuumetrem przed zaworkiem zwrotnym i tam jest -0,9 bara czyli OK
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
tak też zrobiłem kolego ten filmik z wakumetrem to jest podpięty bezpośrednio pod wyjście OUT na gruchę i widać na nim spadek podciśnienia
https://www.youtube.com/watch?v=V75B3_M ... 1394689129
jest on wyskalowany w "in Hg" po przeliczeniu na bar jest to przy 14 in Hg -0,47 bara takie podciśnienie zasysa i od razu spada na 11 in Hg czyli -0,37 bara.
Czy mogę np pominąć N18 wypiąć go z wężyków i pościć bezpośrednio wężykami na n75?? skoro EGR i tak nie działa
https://www.youtube.com/watch?v=V75B3_M ... 1394689129
jest on wyskalowany w "in Hg" po przeliczeniu na bar jest to przy 14 in Hg -0,47 bara takie podciśnienie zasysa i od razu spada na 11 in Hg czyli -0,37 bara.
Czy mogę np pominąć N18 wypiąć go z wężyków i pościć bezpośrednio wężykami na n75?? skoro EGR i tak nie działa
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Zmień n75 na n18 miejscami i sprawdź co się dzieje, prawdopodobnie n75 jest walnięty - bo takie podciśnienie jest stanowczo za małe poza tym spada.hatsnare pisze:Czy mogę np pominąć N18 wypiąć go z wężyków i pościć bezpośrednio wężykami na n75?? skoro EGR i tak nie działa
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Jestem właśnie po jeździe próbnej z podciśnieniem bezpośrednio podłączonym pod gruchę. Wrażenie takie mam jakby auto lepiej reagowało na gaz i zauważyłem(a bardziej usłyszałem), że przy tak podpiętym podciśnieniu słychać bardziej turbo jak zasysa (taki świst ) przy lekkim dodawaniu gazu do 2,5 tys obrotów. Na 3 biegu od przy 1400 obr/min dodając gazu na pewno lepiej auto reaguje.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Bo zblokowane jest na sztywno w max doładowaniu.hatsnare pisze: że przy tak podpiętym podciśnieniu słychać bardziej turbo jak zasysa
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
w sobotę przełożę miejscami zaworki zrobię logi i nagram filmik, oraz zdam relacje czy coś się zmieniło. Jakieś sugestie co by tu jeszcze sprawdzić ??
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Witam po krótkiej przerwie Panowie ale do rzeczy. Dziś poprawiła się pogoda więc mając chwile czasu sprawdziłem zaworek N18 podłączając do niego wakumetr i robiąc loga 003 BS zero jakiejkolwiek reakcji (N18 nic nie reaguje). Więc nie było sensu podmieniać go z N75, ale za to zrobiłem logi z podciśnieniem bezpośrednio podpiętym pod gruchę sztanga na MAX wciągnięta. Logi staram się ostrożnie robić do 2500 obr/min.
Dynamiczny:
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165542.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165543.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Statyczny:
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak można zaobserwować po logach dynamicznych turbo wstaje duże lepiej niż w poprzednich logach z N75, natomiast w statycznym zauważyłem że ciśnienie jest 1009.8 bar gdzie przy podpiętym N75 było zaledwie 989.9 bo sztanga opadała.
Czyli padło by że N75 już nie działa prawidłowo. Ale chciałbym potwierdzić z wami moja diagnozę.
Dynamiczny:
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165542.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165543.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Statyczny:
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak można zaobserwować po logach dynamicznych turbo wstaje duże lepiej niż w poprzednich logach z N75, natomiast w statycznym zauważyłem że ciśnienie jest 1009.8 bar gdzie przy podpiętym N75 było zaledwie 989.9 bo sztanga opadała.
Czyli padło by że N75 już nie działa prawidłowo. Ale chciałbym potwierdzić z wami moja diagnozę.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
podpięcie vacummetru za na N75 na wejscie OUT w 011 BS jest tak że zasysa -0,6 bar i spada do -0,4
Dziś wyczyszczę N75 zobaczymy co to da
A więc rozebrałem mój zaworek N75 zobaczcie co się okazało
Wymiana tylko na nowy chyba mi pozostała, używany ale to loteria :/
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wymieniłem zaworek N75 na zamiennik PIERBURGA on nr 1K0 906 627E wykasowałem błąd i wszytko działa. Zrobiłem również logi 011 BS i 011 003 Dynamiczny auto jakby nieco lepiej się zbierało z dołu.
http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172953.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172954.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172956.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem tylko czy teraz skracać sztangę czy nie.
Dziś wyczyszczę N75 zobaczymy co to da
A więc rozebrałem mój zaworek N75 zobaczcie co się okazało
Wymiana tylko na nowy chyba mi pozostała, używany ale to loteria :/
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wymieniłem zaworek N75 na zamiennik PIERBURGA on nr 1K0 906 627E wykasowałem błąd i wszytko działa. Zrobiłem również logi 011 BS i 011 003 Dynamiczny auto jakby nieco lepiej się zbierało z dołu.
http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172953.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172954.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172956.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem tylko czy teraz skracać sztangę czy nie.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
witam ,
mam podobny problem tylko że w AFN
dzisiaj kupiony i założony N75.
po wymianie - podciśnienie zaraz za pompą vacu na trójniku 0,75 - 0,85 na zasilaniu zaworu N75 praktycznie tak samo- a na wyjściu na turbinę 0,3 - jak dodam gazu to rośnie tak do około 0,4 . czy to czasem nie powinno być odwrotnie że jak dodaję gazu to ciśnienie powinno się zmniejszać???????
a jak ścisnę rurkę idącą do filtra od n75 to ciśnienie dobija do około 0,7 i wtedy też gruszka jeszcze podnosi sztangę o jakieś 3-4 mm.
nie wiem co jest grane.
ukad szczelny.
przed wymianą było jeszcze gorzej 0,15- 0,20.
przy włączeniu 11BS na gruszkę podawane jest 0,6 bara.
czy ten nowy zawór jest też wadliwy czy może mam jakieś od innego silnika- proszę podajcie mi numery N75 do AFNa. ja mam założony 7.21903 25 - czy to jest to co powinno być.
na chwilę wsadziłem ten stary zamiast n18 i dawał ciśnienie ponad 0,5 bara.
czy to może być usterka elektryczna - jeżeli tak to proszę o pomoc w jaki sposób i co mam pomierzyć miernikiem
mam podobny problem tylko że w AFN
dzisiaj kupiony i założony N75.
po wymianie - podciśnienie zaraz za pompą vacu na trójniku 0,75 - 0,85 na zasilaniu zaworu N75 praktycznie tak samo- a na wyjściu na turbinę 0,3 - jak dodam gazu to rośnie tak do około 0,4 . czy to czasem nie powinno być odwrotnie że jak dodaję gazu to ciśnienie powinno się zmniejszać???????
a jak ścisnę rurkę idącą do filtra od n75 to ciśnienie dobija do około 0,7 i wtedy też gruszka jeszcze podnosi sztangę o jakieś 3-4 mm.
nie wiem co jest grane.
ukad szczelny.
przed wymianą było jeszcze gorzej 0,15- 0,20.
przy włączeniu 11BS na gruszkę podawane jest 0,6 bara.
czy ten nowy zawór jest też wadliwy czy może mam jakieś od innego silnika- proszę podajcie mi numery N75 do AFNa. ja mam założony 7.21903 25 - czy to jest to co powinno być.
na chwilę wsadziłem ten stary zamiast n18 i dawał ciśnienie ponad 0,5 bara.
czy to może być usterka elektryczna - jeżeli tak to proszę o pomoc w jaki sposób i co mam pomierzyć miernikiem
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Co moze być :1.2.3 samochód przyspiesza a na 4 już jest zamulony .na postoju 2200 obrotów i zamula
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości