Regulacja Nastawnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kolega007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lut 28, 2014 13:26

Regulacja Nastawnika

Post autor: kolega007 » ndz mar 02, 2014 22:18

Witam

Czytałem wiele wątków na temat regulacji nastawnika pompy wtryskowej ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Wszyscy piszą o regulacji dawki lewo prawo. Zwiększenie dawki, zmniejszenie. OK wszystko jasne.

Ale mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?

Czy ktoś zauważył różnice?

Dzięki za wasze spostrzeżenia.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Regulacja Nastawnika

Post autor: munior » ndz mar 02, 2014 23:29

kolega007 pisze: mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?
Dobrze się czujesz ? czy coś brałeś ? ....rusza Ci sie góra dół :panna: ...chyba że masz nie dokręcony :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Regulacja Nastawnika

Post autor: Adamm » pn mar 03, 2014 00:06

munior, wyluzuj, koledze zapewne chodzilo o ruch w zakresie od i do silnika , wiem ze pozna pora i szare komorki spia :P

kolega007, w ten sposo nic nie wyrgulujesz najlepiej starac sie wysodkowac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Re: Regulacja Nastawnika

Post autor: bzdzioch1 » pn mar 03, 2014 08:59

munior pisze:
kolega007 pisze: mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?
Dobrze się czujesz ? czy coś brałeś ? ....rusza Ci sie góra dół :panna: ...chyba że masz nie dokręcony :chytry:


:kac: aleś pocisnął koledze.. heh ,zmiana położenia nastawnika w ten sposób nic nie zmienia zresztą zakres ruchu i tak jest bardzo mały ale tak jak pisze Adamm najlepiej wypośrodkować :grin:



kolega007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lut 28, 2014 13:26

Re: Regulacja Nastawnika

Post autor: kolega007 » pn mar 03, 2014 12:24

Panowie, orientacyjnie zapytuję.

Wszedzie piszą regulacjsa 0,05mm i zmiana, a jak wiecie ruch góra dół jest wyczuwalny więc też teoretycznie powinien mieć wpływ.

Terortycznie jak ustawię pozycję nastawinika nie równolegle?? zmiana dawki w zależności od obrotów? a może kąt wtrysku? Lub żadnych zmian?
Luz na śrubach jest więc ustawić też można różnie.

Dodatkowe pytanie czy regulacja nastawnikiem dawki = regulacja VAG'iem ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Regulacja Nastawnika

Post autor: Adamm » pn mar 03, 2014 13:05

juz Ci pisalem ze nie wpywa to na nic, ale dobrze jest jak jest w osi pompy

regulacja vagiem to zmiana adaptacji

regulacja nastawnikiem to nastawnikiem ale przy uzyciu odczytow z vaga


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

kolega007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lut 28, 2014 13:26

Re: Regulacja Nastawnika

Post autor: kolega007 » pn mar 03, 2014 21:49

Czyli podsumowując wyregulowując dawkę nastawnikiem uzyskujemy taki sam efekt jak przy regulacji VAG'iem dla sterownika.

Dopytuję bo spotkałem różne opinie na ten temat.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Regulacja Nastawnika

Post autor: Adamm » wt mar 04, 2014 00:37

nie, dawke ustawia sie nastawnikiem, vagiem mozna tylko w niewielkim zakresie regulowac, ale ja wole zostawic fabryczne wartosci a pobawic sie samym nastawnikiem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

kolega007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lut 28, 2014 13:26

Regulacja Nastawnika

Post autor: kolega007 » wt mar 04, 2014 14:29

Dzięki za wyjaśnienia.

Czy możesz mi podac jaką wartość masz fabrycznie w grupie 001 dot. regulacji dawki. Ja obecnie mam 128 i zastanawiam się czy to jest wartość org.?



Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Regulacja Nastawnika

Post autor: palio » wt mar 04, 2014 15:08

Ustaw sobie 3,0 - 3,2 mg.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Regulacja Nastawnika

Post autor: Adamm » wt mar 04, 2014 16:11

palio45, kolega nie o to pyta

dla wszystkich grup adaptacyjnych wartosc 128 jest fabryczna przy sterowniku 8bitowym


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

kolega007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lut 28, 2014 13:26

Regulacja Nastawnika

Post autor: kolega007 » wt mar 04, 2014 18:35

OK. Dzięki wyreguluję i zobaczymy jak spalanie. Obecnie nie mogę zejść poniżej 6l. A jeżdzę głównie na expresówce ok 20km. Może za niską dawkę zapodałem. Jeżdzę na 6 mg.

Wyreguluję na 3-3.2mg i zobaczymy. Dam znać jaki efekt.
Dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Regulacja Nastawnika

Post autor: -V.A.G- » wt mar 11, 2014 22:14

kolega007 pisze:OK. Dzięki wyreguluję i zobaczymy jak spalanie. Obecnie nie mogę zejść poniżej 6l. A jeżdzę głównie na expresówce ok 20km. Może za niską dawkę zapodałem. Jeżdzę na 6 mg.

Wyreguluję na 3-3.2mg i zobaczymy. Dam znać jaki efekt.
Dzięki za pomoc.
to tylko od dólu praktycznie czuć na takiej dawce ,u mnie jak na tyle mialem ustawione spalał wiecej a w mocy tak naprawde nic nie odczułem ,teraz mam 4.5mg-4.8mg i spalanie w normie.

to ze ci tyle pali nie oznacza ze coś z układem paliwowym ,sprawdz wyczysc przepływke ...


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości