Utrata mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » sob sie 26, 2006 13:12

Apropos to co można zrobić za pomocą vaga z autkiem? chodzi mi o tuning, da się np. z 90 koni zrobić 115 sterując samym komuperem?? sorki jesli pytanie zbyt banalne, ale... nie bardzo się znam na tym wszystkim :-)
Jesli chodzi o tę usterkę to w poniedziałek bedę wiedział co gość u ktorego robię mi z tym zrobił i za ile, wspomniał coś o zaśniedziałych stykach, że może się okazać, że to nic poważnego (to było po tym jak mnie nastraszył że to poważna usterka) ale cóż... w Nowym Sączu chyba już tak jest z servisem :-)
pozdrawiam.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » ndz sie 27, 2006 22:02

Witam

ciekawie wszystko opisane, mam bardzo podobny problem, po dluzszej trasie golf traci totalnie moc, odzyskuje ja po kilku dniach jazdy w miescie... "czuc" ze jedzie dopiero powyzej 2300 obr, jak mam lekka gorke i ponizej tej wartosci (ktory by bieg nie byl) to auto zwalnia zamiast przyspieszac... na 200% nie jest to 90 koni, bo nawet mechanik to stwierdzil, po podlaczeniu komputera niby nic nie ma... on twierdzi ze komputer trzeba wymienic :panna: jak tylko wroce (za tydzien) to jade wyciac kata, zmienic tlumik i do Uysego niech zobaczy czy to w ogole jest sens trzymac, jesli jest ok to zrobi sie 110... teraz jestem w niemczech i autem nawet w miescie jest sie ciezko poruszac... na 1 biegu potrafi sie zadlawic! Pali chyba normalnie, 300 km z czego 100 po miescie wzial 16 l


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » śr wrz 06, 2006 12:28

A mni się tyż coś dziwnego przytrafiło. 1 raz ale... Przy ponad 2500 na V biegu włączyłem światła, a tu nagle obroty spadły do 2000, i ani rusz do góry. Zredukowałem do IV, skoczyły do 3000, potem V i wszystko w normie. Zagadka?


Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr wrz 06, 2006 14:25

U mnie bez zmian, komputer mówi niby co się dzieję, ale wszelkie próby słuchania kompa nie pomagają, wymieniłem filtr powietrza, teraz zabieram się za filtr paliwa, może to to...???? jak wymienię dam znać czy pomogło. Ktoś mi jeszcze powiedział, że turbina może być zanieczyszczona tzw. nagary w turbinie - kto wie jak się tam dostac zeby to sprawdzić???


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw wrz 07, 2006 05:59

krystek007 pisze:turbina może być zanieczyszczona tzw. nagary w turbinie -
Może być że zrobił się spiek i turbo się nie kręci lub np coś dostało się w łopatki i je uszkodziło, czytałem że łopatki mogą być również jakby (poupalane) :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » czw wrz 07, 2006 08:25

Turbina napewno chodzi dobrze - słyszę ją, o tych łopatkach słyszałem raz od mechanika! mozna by spróbować... tylko już mam dośc grzebania, bo co rusz coś wymieniam i nie pomaga a komp nie mówi jednoznacznie :-( narazie wymieniłem filtr paliwa, mam nadzieję, że to o to chodziło :-) bedę wiedział jak pojadę w trasę, bo po mieście ciężko...


Pozdrawiam.

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt wrz 08, 2006 13:40

Brak błędów nie oznacza że wszystko jest ok. Np na kanale 013 (wyrównywanie pracy biegu jałowego) widać w jakim stanie są wtryski. Pomimo że np. któryś z wtrysków wyjedzie poza zakres (-2-+2) komputer nie sygnalizuje tego jako błąd.

Podobnie jest z kanałem 008 (ograniczenie dawki wtryskiwanego paliwa) dawkę powinna ograniczać tylko pozycja 3 (przy założeniu że soft nie był modyfikowany) jeżeli ogranicza pozycja 4 wtedy przepływka pada ale komputer też nie sygnalizuje tego błędem.

Jeśli mechanik po podłączeniu do komputera mówi że wszystko jest ok a nie zrobi jazdy testowej to lepiej do niego nie jeździć.

Aby dojść do właściwej diagnozy trzeba odczytać odpowiednie kanały, zresztą na sieci można znaleźć procedure testową TDI.



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt wrz 08, 2006 14:03

Problem w tym, że u mnie moc siada powyzej 120mk/h na 4 i 5 biegu jaki mechanik może to przetestować w miescie??? ten ostatni mechanik jeździł i stwierdził, że jest ok. bo nie przekroczył 120 :-) a komp pokazuje, że jest zwarcie do b+ czegoś tam... gośc posprawdzał kable, styki itd...bawił się pół dnia i stwierdził, że nie ma zwarcia, powiedział, że ewentualnie może to być...wyleciala mi z głowy nazwa, ale jest to taka kostka zaraz obok filtra paliwa, która tyka jak zegarek :-) podczas uruchamiania i pracy silnika :-)


Pozdrawiam.

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt wrz 08, 2006 14:31

Ta kostka co tyka to jest N75. Aby sprawdzić czy coś jest nie tak wystarczy 3 bieg i od 1500 obrotów gaz na 100% dokąd się da. Mozna to sprawdzić w Sączu na obwodnicy koło reala (oczywiście za fotoradarem). Jeśli nie będzie efektu spadku mocy mozna wziąść kilka osób żeby zwiększyć obciążenie.

Czy N75 działa można się wspomóc opcją test w VAG'u, zresztą jak się dobrze zrobi procedurę przy pomocy laptopa to można sobie logi zapisać i potem zinterpretować na spokojnie czy przeładowuje czy nie.



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt wrz 08, 2006 14:45

No fakt za radarem można by.... zobacze jak się zachowa na 3 biegu, dzieki za uwagi!


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
RomanK84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob lip 15, 2006 15:28
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: RomanK84 » sob wrz 09, 2006 11:40

U mnie 1,2,3 jest ok do 4 tyś obr... problemy zaczynaja sie na 4 i 5 biegu powyzej 3500 obr.
W tygodniu wymiana filtra paliwa i powietrza - o efektach napisze po tesciku



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » sob wrz 09, 2006 17:50

No a ja przetestowalem zgodnie z tym co TomTDI mówił i jest tak:
-na 3 biegu odziwo też mam ten efekt ale znacznie później bo przy około 3500/4000 obrotów i wtedy zaczyna go łapać, czuje takie falowanie 2 razy i schodzi na nizszą moc a na 4 i 5 biegu dzieję sie tak już przy 2 tysiakach widzę również, że efekt pojawia się szybciej jak mam pełny stan autka może to bedzie jakaś podpowiedź co to może być???
RomanK84, ja wymieniłem filtry i u mnie nie pomogło, ale może u Ciebie jest cos innego, no a właściwie nie wiem co u mnie jest nadal :-)
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr wrz 13, 2006 15:31 przez krystek007, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam.

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » ndz wrz 10, 2006 15:08

Witam i pozwólcie że się dokleję. Mam bardzo podobny problem, już kilka razy mi się to zdarzyło, ostatnio wczoraj. Mam golfa3 1.9TDI AHU 96rok przy większym obciążeniu ( załadowany lub górka) jak przycisnę dość to wyłącza się turbina. Wczoraj miałem tak przy 3200 obr pod górkę. Jest to bardzo odczuwalne bo auto przyspiesza i momentalnie dół i obroty nie rosną a nawet czasem spadają. Pomaga jedynie zgaszenie auta i odpalenie od nowa. Z tego co wyczytałem to zawór N75 ale czy napewno? Vagiem narazie nie testowałem bo nie mam dojścia, dopiero zamówiłem sobie, a warsztaty jak mają to sobie życzą po 50zł za wizytę i tylko błędy sprawdzą bo nic innego nie potrafią. Gdzie jest ten N75, jak patrzyłem pod maskę to jest coś takiego na podszybiu koło zbiornika wyrównawczego od chłodnicy idzie tam 2 czy 3 wężyki i jedna kostka elektryczna. Czy to jest to?


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » ndz wrz 10, 2006 16:26

Zawór N75 jest po lewej stronie obok filtra powietrza i przeplywki, odchodza od niego 3 węzyki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości