Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: banshee12 » pt mar 07, 2014 19:41

Po przekręceniu wałka rozrządu krzywką do góry danego popychacza ten nie może się uginać. Jeśli jest miękki to złom.
Naciśnięty popychacz musi trzymać w sobie olej.
0,5-1mm to również nie najlepszy stan popychaczy.
Kup zapakowany ori komplet firmy INA lub Ruville w sklepie InterCars - tam nie sprzedają podrób.
Tutaj mała ściąga dla ciebie:
Obrazek


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: hudy8 » pt mar 07, 2014 20:22

Te które teraz mam założone też były zapakowane i zgrzane w plastikowym pudełku, oryginalne INA.Widocznie trafiłem na jakieś wadliwe.Wiesz jak teraz robią części...
Na razie wymienię tylko te dwa które są całkowicie miękkie.Jeśli znów zacznie się coś tłuc to zdejmę pokrywę i sprawdzę które stukają.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: karol8114 » pt mar 07, 2014 20:32

Podaj adres na PW, wyślę Ci te dwie sztuki. Zwrócisz jedynie za wysyłkę , na dwa piwa.



hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: hudy8 » pt mar 07, 2014 22:17

karol8114, dzięki kolego ale już zamówiłem te dwa popychacze a w poniedziałek jestem umówiony na wymianę.
banshee12, powiedz mi czy sprawdzać popychacze możemy tylko gdy krzywka wałka jest ustawiona w górę czy można także sprawdzać gdy krzywka jest np w bocznym położeniu? Wtedy pomiar nie będzie prawidłowy czy to nie ma znaczenia?



banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: banshee12 » pt mar 07, 2014 22:28

Sprawdzanie popychacza poprzez wywoływanie nacisku narzędziem najlepiej sprawdzać, gdy krzywka wałka jest po przeciwnej stronie popychacza (do góry) na ciepłym lub po ostygnięciu silnika, ale nie dłużej jak po 4-6h postoju. Czasami nawet sprawny popychacz pod wpływem nacisku krzywki po kilku godzinach potrafi wypluć trochę oleju, co objawi się minimalnym luzem podczas weryfikacji. Najlepiej byłoby, gdyby nawet następnego dnia po postoju wszystkie były twarde, wtedy możemy mówić o 100% sprawnych popychaczach.
Jeżeli popychacz będzie naprężony od nacisku krzywki wałka wówczas kontrola i wynik będzie mylny.
Jeżeli popychacz mięknie po kilku obrotach wałka rozrządu to jest niesprawny.
Takie jest moje zdanie.


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: hudy8 » sob mar 08, 2014 16:22

Dziś jeszcze raz sprawdziłem wszystkie popychacze.Samochód stoi nieodpalany od środy.Dziś trochę pokręciłem rozrusznikiem gdyż chciałem sprawdzić każdy popychacz gdy krzywka jest ustawiona do góry.Z tego co zauważyłem to 2 i 7 ugina się ok 1mm a 3 i 4 siedzi na max.Co ciekawe im więcej kręciłem rozrusznikiem tym więcej popychaczy zaczęło się lekko uginać ale myślę że po takim czasie postoju i z kręceniu bez dostarczania odpowiedniej ilości oleju mają prawo tak się zachowywać.Na pewno te dwa są do wymiany.Resztę na razie zostawię.Układ raczej też jest drożny gdyż podczas kręcenia przy każdym popychaczu pojawił się olej.



banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: banshee12 » sob mar 08, 2014 17:16

Daj znać po wymianie


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: hudy8 » ndz mar 09, 2014 19:57

Ok na pewno napiszę.A powiedz mi jeszcze jedną rzecz.Te popychacze które miałem wcześniej zamontowane (zrobione na nich ok 20tys a ok 1tys km gdy zaczęły stukać) na dwóch z nich, w miejscu styku z krzywką wałka, czuć po przejechaniu palcem okrągłą wypukłość.Tak jak by cylinderek popychacza wypchał obudowę do góry.Czy takie coś powstaje gdy popychacz nie trzyma oleju i po jakim czasie (przebiegu) takie coś może powstać?



banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: banshee12 » ndz mar 09, 2014 20:13

Trudno mi powiedzieć, ale po chwili zastanowienia można łatwo to sobie wytłumaczyć.
Miękki popychacz podczas szybkiego nacisku krzywką uderza od środka tłoczkiem, bo ten jest miękki. Można to nazwać pewnego rodzaju udarem, jak w wiertarce udarowej. Przy nowym popychaczu nie powinno coś takiego wystąpić, bynajmniej ja nie widziałem takiego przypadku. Głownie w silnikach PD widać wklęsłą powierzchnię w popychaczu lub nawet dziury.


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: hudy8 » wt mar 11, 2014 22:24

Witam ponownie.Problem niestety nie rozwiązany.Wymienione dwa miękkie popychacze.Przejechałem kilkanaście kilometrów bez stukania.Po podjechaniu pod dom gdy postał na wolnych obrotach znów zaczęło cykać.Zdjąłem pokrywę zaworów i popychacz nr 4, ten który został dziś wymieniony jest miękki.reszta twarda.Wynika z tego że traci olej ale dlaczego?Co może być tego powodem że tylko ten jeden popychacz robi się miękki.Jedynie co przychodzi mi do głowy to albo wyrobione gniazdo albo przytkany kanał olejowy przed tym popychaczem.Jakieś pomysły?



banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: banshee12 » śr mar 12, 2014 16:28

Daj mu 2 dni, aby się odpowietrzyły.
Jeśli będziesz sprawdzał gniazdo nr 4 to zrób jego zdjęcia po wcześniejszym wytarciu go z oleju do sucha.
Wyrobione gniazdo powodowałoby, że popychacz kiwał by się na boki bardziej od pozostałych (tych, które trzymają olej) - sprawdzałeś to?
Dla mnie to jest dziwne, że podczas jazdy nie stuka (załóżmy, że popychacz jest twardy), a już po zatrzymaniu na postoju pojawia się stuk. Skoro olej napompowany na wyższych obrotach do popychacza wypływa z niego na wolnych obrotach to jego zaworek jest dead.
Możesz jeszcze zamienić popychacz 4 z innym który jest twardy przy sprawdzaniu gniazda.
Jeśli okaże się, że nadal 4-ty gubi olej to coś jest ze smarowaniem (ciśnieniem w tym kanale), a jeśli się przeniesie wraz z tym 4 popychaczem to znów popychacz.
Myślę, że to byłaby ostatnia możliwość, bo wszystko inne już zostało sprawdzone.


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: hudy8 » śr mar 12, 2014 16:42

Też jest to dla mnie dziwne.Popychacze nie ruszają się na boki.Wszystkie sztywno siedzą.Ten popychacz cyka tylko na postoju.Oczywiście jak ruszę to nie przestaje odrazy cykać.Dziś kupiłem płukankę lmLiqui Moly Myślę jutro jej użyć i wymienić olej.To będzie ostatnia rzecz którą zrobię



hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: hudy8 » śr mar 12, 2014 16:43

A powiedz mi czy dwa popychacze z jednego cylindra Np 3 i 4 są smarowane z jednego kanalika olejowego czy mają osobne.



banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Stukanie popychaczy - nic nie pomaga

Post autor: banshee12 » śr mar 12, 2014 17:47

nie mam pojęcia.
Przy okazji wezmę głowicę, bo mam i sprawdzę.


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 184 gości