mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KurierOPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr mar 23, 2011 09:34
Lokalizacja: Opolskie

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: KurierOPL » ndz mar 02, 2014 21:25

mam problem z moim mk4 , 1.9 tdi 110 ps , pod czas jazdy przy 120 km/h ( trasa) zaczelo cos rzezic/grzechotac wcisneklem sprzeglo i w tym momencie sam sie wkrecil na 4 tys obroow i nie reagowal na pedal gazu , po puszczeniu sprzegla zaczal przyspieszac i nagle zgasl , szpura oleju , i 2 dziury wielkosci piesci z przudu i z tylu bloku na 2 cylindrze , korbowod ukrecilo przy samym wale , a tlok zablokowal sie w dolnej pozycji ,po rozebraniu , egr zalany olejem , ic mial ok 50 gram oleju , ssacy calu zachlapany w srodku oljem , turbina ok , rozrzad ok , na 2 i 3 tloku slady oleju , wal ok reszta tlokow tez , rurka z egr czysta ,n o co chodzi ? co moglo byc przyczyna ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: italiano_83 » ndz mar 02, 2014 21:32

Pociągnął olej na tłoki i się przekręcił ... Odmą może pociągnął - albo zaciągnęło olej z IC ..
Przykro mi.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: Detektor » ndz mar 02, 2014 22:28

KurierOPL pisze:co moglo byc przyczyna
Tak jak napisał italiano_83, zaciągnął olej i się silnik rozganiał. Wiele opcji właściwie nie ma
bo najprędzej odma albo turbina, no ale teraz to i tak nie ma to większego znaczenia bo czeka Cię wymiana słupka na początek a jeżeli w trakcie okaże się jeszcze ,że turbina dała :ass: to będziesz miał dodatkowe koszta.
Przykro mi kolego bo wiem ,że jest i będzie to nieprzyjemny czas dopuki nie doprowadzisz tego do porządku. Sam kiedyś przechodziłem przez coś podobnego tyle ,że ja z innego powodu.
KurierOPL pisze:po rozebraniu , egr zalany olejem , ic mial ok 50 gram oleju , ssacy calu zachlapany w srodku oljem , turbina ok , rozrzad ok , na 2 i 3 tloku slady oleju , wal ok reszta tlokow tez , rurka z egr czysta ,n o co chodzi ?
z twojego opisu jestem skłonny wywnioskować ,że to właśnie odma najprawdopodobniej może być odpowiedzialna za całe
to zamieszanie.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
KurierOPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr mar 23, 2011 09:34
Lokalizacja: Opolskie

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: KurierOPL » pn mar 03, 2014 19:01

ale wtedy powinien byc zasrany caly ic a nie byl, bulo max 50 gram oleju, on jest najnizej



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: roman58 » pn mar 03, 2014 21:26

Po zaciągnięciu oleju dostał obrotów a że urwało korbowód to go zablokowało a tak to by się spalił,tak wyglądają wtryski po spaleniu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/559 ... 682e3.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
KurierOPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr mar 23, 2011 09:34
Lokalizacja: Opolskie

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: KurierOPL » wt mar 04, 2014 02:48

mogl momentalnie zaciagnac olejna wszystkich cylindrach ? po rozebraniu dolu w drobny mak okazuje sie , ze 3 pozostale korby sa krzywe z kazda strone :grrr: wydech czysciutki , turbo rowniez , tylko spocone od odmy , wiec odma odpada , w intercoolerze bylo max 50 gram oleju , najbardziej spocone kolano przed klapa gaszaca , cala klapa wewnatrz , tam stal olej , i caly ssacy . najwiecej oleju bylo na 2 i 3 cylindrze, progi minimalne , luz na tlokach znikomy , fuga na pierscieniach w cylindrze 0.4 mm , auto nie kopcilo wczesniej , jak dostal w dupe to na czarno , na bogato , ale nie niebiesko , bialo itd .



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: roman58 » wt mar 04, 2014 08:14

Odpowiedź ci dają skrzywione korbowody,olej zaciągnęło do cylindrów a że większą ilość to go przecież nie sprężyło jak powietrze tylko musiały się poddać korbowody,najwięcej się to dzieje jak pada turbina bo olej od razu dostaje się w układ ssący.



Awatar użytkownika
KurierOPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr mar 23, 2011 09:34
Lokalizacja: Opolskie

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: KurierOPL » wt mar 04, 2014 19:33

tylko , ze ciezko to fizycznie pojac , to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny , po podaniu cisnienia na olej nie podaje nic na lopatki , a przedmuchu na pierscieniach nie dostal nagle tylko musza sie zurzyc zeby do tego doszlo , kopcil by , bral by olej , a tego nie bylo , auto kupione od tescia z przebiegiem 215 tys km , kupil go w salonie , golas ale pierwsza reka .



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: MD2 » śr mar 05, 2014 08:21

a moze było tak ze olej ktory nazbierał sie w IC przez ten przebieg 215 tyś km (jak wiemy tam zawsze zbiera sie olej czy to z odmy czy z turba) po prostu został w jednej chwili zassany i narobił takiego rabanu. Tym bardziej ze piszesz ze w IC zostało go niewiele ponad 50g



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: Michał_1977 » śr mar 05, 2014 08:30

KurierOPL pisze:to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny
Podobnie jak w moim przypadku,tylko,że mi nie stało się to na trasie,a problem stanowił olej zgromadzony w IC http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=402398" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: Detektor » śr mar 05, 2014 18:31

MD2 pisze: po prostu został w jednej chwili zassany i narobił takiego rabanu
No bo to właśnie tak dokładnie jest, podczas pracy silnika siła ssąca w kolektorze jest na tyle duża ,że zassie cały
olej skąd kolwiek on jest i ile by się go nie nazbierało. Już po całej akcji ciężko jest póżniej zdiagnozować skąd dokładnie
mógł pochodzić bo jak silnik zassie to automatycznie zrobi porządek w układzie dolotowym dlatego koledze wydaje się ,że
to czy tamto jest dobre bo jest sucho. Owszem jest sucho bo silnik zaciągnął większość oleju.
KurierOPL pisze:tylko , ze ciezko to fizycznie pojac , to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny , po podaniu cisnienia na olej nie podaje nic na lopatki , a przedmuchu na pierscieniach nie dostal nagle tylko musza sie zurzyc zeby do tego doszlo , kopcil by , bral by olej , a tego nie bylo
dlatego od samego początku podejrzewam ,że to najprędzej odma.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

seaman1982
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: sob maja 15, 2010 12:43
Lokalizacja: Silesia

Re: mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: seaman1982 » czw mar 06, 2014 08:13

A ze tak zapytam jaki masz silnik VP czy PD?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: Michał_1977 » czw mar 06, 2014 17:03

seaman1982 pisze:A ze tak zapytam jaki masz silnik VP czy PD?
Skoro 110KM,to nie PD :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

Post autor: sliver » czw kwie 03, 2014 08:36

Jak się można ustrzec przed takimi problemami? Czyścic IC co jakiś czas?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 87 gości