mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
mam problem z moim mk4 , 1.9 tdi 110 ps , pod czas jazdy przy 120 km/h ( trasa) zaczelo cos rzezic/grzechotac wcisneklem sprzeglo i w tym momencie sam sie wkrecil na 4 tys obroow i nie reagowal na pedal gazu , po puszczeniu sprzegla zaczal przyspieszac i nagle zgasl , szpura oleju , i 2 dziury wielkosci piesci z przudu i z tylu bloku na 2 cylindrze , korbowod ukrecilo przy samym wale , a tlok zablokowal sie w dolnej pozycji ,po rozebraniu , egr zalany olejem , ic mial ok 50 gram oleju , ssacy calu zachlapany w srodku oljem , turbina ok , rozrzad ok , na 2 i 3 tloku slady oleju , wal ok reszta tlokow tez , rurka z egr czysta ,n o co chodzi ? co moglo byc przyczyna ?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
Pociągnął olej na tłoki i się przekręcił ... Odmą może pociągnął - albo zaciągnęło olej z IC ..
Przykro mi.
Przykro mi.
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
Tak jak napisał italiano_83, zaciągnął olej i się silnik rozganiał. Wiele opcji właściwie nie maKurierOPL pisze:co moglo byc przyczyna
bo najprędzej odma albo turbina, no ale teraz to i tak nie ma to większego znaczenia bo czeka Cię wymiana słupka na początek a jeżeli w trakcie okaże się jeszcze ,że turbina dała to będziesz miał dodatkowe koszta.
Przykro mi kolego bo wiem ,że jest i będzie to nieprzyjemny czas dopuki nie doprowadzisz tego do porządku. Sam kiedyś przechodziłem przez coś podobnego tyle ,że ja z innego powodu.
z twojego opisu jestem skłonny wywnioskować ,że to właśnie odma najprawdopodobniej może być odpowiedzialna za całeKurierOPL pisze:po rozebraniu , egr zalany olejem , ic mial ok 50 gram oleju , ssacy calu zachlapany w srodku oljem , turbina ok , rozrzad ok , na 2 i 3 tloku slady oleju , wal ok reszta tlokow tez , rurka z egr czysta ,n o co chodzi ?
to zamieszanie.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
ale wtedy powinien byc zasrany caly ic a nie byl, bulo max 50 gram oleju, on jest najnizej
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
Po zaciągnięciu oleju dostał obrotów a że urwało korbowód to go zablokowało a tak to by się spalił,tak wyglądają wtryski po spaleniu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/559 ... 682e3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/559 ... 682e3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
mogl momentalnie zaciagnac olejna wszystkich cylindrach ? po rozebraniu dolu w drobny mak okazuje sie , ze 3 pozostale korby sa krzywe z kazda strone wydech czysciutki , turbo rowniez , tylko spocone od odmy , wiec odma odpada , w intercoolerze bylo max 50 gram oleju , najbardziej spocone kolano przed klapa gaszaca , cala klapa wewnatrz , tam stal olej , i caly ssacy . najwiecej oleju bylo na 2 i 3 cylindrze, progi minimalne , luz na tlokach znikomy , fuga na pierscieniach w cylindrze 0.4 mm , auto nie kopcilo wczesniej , jak dostal w dupe to na czarno , na bogato , ale nie niebiesko , bialo itd .
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
Odpowiedź ci dają skrzywione korbowody,olej zaciągnęło do cylindrów a że większą ilość to go przecież nie sprężyło jak powietrze tylko musiały się poddać korbowody,najwięcej się to dzieje jak pada turbina bo olej od razu dostaje się w układ ssący.
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
tylko , ze ciezko to fizycznie pojac , to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny , po podaniu cisnienia na olej nie podaje nic na lopatki , a przedmuchu na pierscieniach nie dostal nagle tylko musza sie zurzyc zeby do tego doszlo , kopcil by , bral by olej , a tego nie bylo , auto kupione od tescia z przebiegiem 215 tys km , kupil go w salonie , golas ale pierwsza reka .
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
a moze było tak ze olej ktory nazbierał sie w IC przez ten przebieg 215 tyś km (jak wiemy tam zawsze zbiera sie olej czy to z odmy czy z turba) po prostu został w jednej chwili zassany i narobił takiego rabanu. Tym bardziej ze piszesz ze w IC zostało go niewiele ponad 50g
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
Podobnie jak w moim przypadku,tylko,że mi nie stało się to na trasie,a problem stanowił olej zgromadzony w IC http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=402398" onclick="window.open(this.href);return false;KurierOPL pisze:to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
No bo to właśnie tak dokładnie jest, podczas pracy silnika siła ssąca w kolektorze jest na tyle duża ,że zassie całyMD2 pisze: po prostu został w jednej chwili zassany i narobił takiego rabanu
olej skąd kolwiek on jest i ile by się go nie nazbierało. Już po całej akcji ciężko jest póżniej zdiagnozować skąd dokładnie
mógł pochodzić bo jak silnik zassie to automatycznie zrobi porządek w układzie dolotowym dlatego koledze wydaje się ,że
to czy tamto jest dobre bo jest sucho. Owszem jest sucho bo silnik zaciągnął większość oleju.
dlatego od samego początku podejrzewam ,że to najprędzej odma.KurierOPL pisze:tylko , ze ciezko to fizycznie pojac , to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny , po podaniu cisnienia na olej nie podaje nic na lopatki , a przedmuchu na pierscieniach nie dostal nagle tylko musza sie zurzyc zeby do tego doszlo , kopcil by , bral by olej , a tego nie bylo
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: sob maja 15, 2010 12:43
- Lokalizacja: Silesia
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
Skoro 110KM,to nie PDseaman1982 pisze:A ze tak zapytam jaki masz silnik VP czy PD?
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
Jak się można ustrzec przed takimi problemami? Czyścic IC co jakiś czas?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości