[mk III] kręci ale nie zapala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

[mk III] kręci ale nie zapala

Post autor: rutek » wt wrz 05, 2006 07:40

od kupna samochodu pod koniec czerwca wszystko ok. rozrzad wymieniony. olej tez. wczoraj wrocilem z pracy po 23. wsiadam ci ja dzisiaj do autka a ono nie chce zapalic. miele rozrusznikiem kilkanascie sekund i nic. i tak kilka razy. przyanjmniej wiem ze aku sprawne;)
problem polega na tym ze mam 1 dzien na usuniecie awarii. co moze byc przyczyna?
ewentualnie kto moze zna warsztacik we wroclawiu gdzie mi to jutro zrobia?
Ostatnio zmieniony wt wrz 05, 2006 09:11 przez rutek, łącznie zmieniany 1 raz.


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » wt wrz 05, 2006 08:09

Swiece kolego świece. Sprawdz czy grzeją. Jeżeli przynajmniej 2 swiece nie będą grzać to już są problemy z zapaleniem. Też niedawno to przerabiałem. Myślałem że jak jest ciepło to zapali a tu zonk..... Kręciłem motor kręciłem aż aku padł. Wymieniłem świeczki i zapala do strzała. Zacznij od świeczek ale ja jestem pewny na 99,9 że to one są winne.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt wrz 05, 2006 08:15

sprawdź świece żarowe.

- najpierw czy wogóle dochodzi do nich napięcie (bezpiecznik jest umiejscowiony w komorze silnika)

- możesz też sprawdzić pokolei każdą ze świec. dwa sposoby: wykręcasz wtryski i włączas zapłon i obserwujesz czy wszystkie się ngrzewają. drugi - odkręcacz listwę zacilającą ze swiec żarowych i pokolei podłączasz do nich + z aku jak iskrzy ostro to swieca powinna być sprawna.

zakłądam , że wymiana razrządu była wykonana solidnie i nie dzien przed tym jak auto niechciało odpalać, bo tam też można by przyczyny poszukać. ewentualnie zasyfione filtry.


Nissan Patrol K160

rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » wt wrz 05, 2006 08:28

czy prawidlowo gasnaca albo w ogole nie zapalajaca kontrolka swiec zarowych o czyms swiadczy? czy nalezy sie nia sugerowac?
rozrzad byl wymieniany solidnie. to moge zagwarantowac. sprzedawca nie byl w stanie okreslic ile uplynelo od czasu poprzedniej wymiany rozrzadu wiec profilaktycznie dalem do wymiany. mechanior powiedzial ze poprzedni byl wymieniany gora 40kkm temu. zaufany czlek wiec mu wierze.
jak dobrac sie do swiec. mile widziany odnosniczek do jakiegos rysunku. wiadomo mezczyzna ;)


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » wt wrz 05, 2006 09:16

rutek pisze:jak dobrac sie do swiec. mile widziany odnosniczek do jakiegos rysunku. wiadomo mezczyzna
Było sporo postów na ten temat np.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %BFarowych ,
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %BFarowych,
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %BFarowych
opcja "SZUKAJ" i wszystkiego sie dowiesz



rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » wt wrz 05, 2006 09:29

w rzeczy samej masz racje. troche szukalem ale poniewaz moich objawow nie bylo to napisalem tpoic. a pozniej juz poszlo.

w ktoryms poscie bylo napisane ze swiece grzeja tylko ponizej 9 st C. jesli tak jest to przy dzisiejszej temperaturze (ok 20 st C) powinien odpalic bez swiec?

i jeszcze jedno: czy przy padnietym przekazniku lub bezpieczniku swiec kontrolka bedzie sie palic?


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

Toshifune
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt sie 25, 2006 18:59
Lokalizacja: Wrocław/C-Z (Niemcy)

Post autor: Toshifune » wt wrz 05, 2006 11:01

Witam,

Nie jestem specjalnie doswiadczony, ale tez mam klopot o odpalaniem [mk III] TD.
U mnie problem zwiazany jest z zaworem odcinajacym paliwo, a mianowicie jest jakis problem z elekrtyka i czasem zawor nie dostaje zasilania, wtedy silnik nie odpala.
Przyczna moga byc uszkodzone przewody, bezpieczniki, moze alarm, jest tez mozliwosc, ze stacyjka gdzies nie styka.

Mozna to sprawdzic zasilajac zawor bezposrednio z aku, jak wtedy odpali bez problemow to moze byc to.
Mozna tez odlaczyc przewod, wlaczyc zasilanie (stacyjka) i przytknac przewod do styku, jesli zawor jest OK to powinno byc slychac jak sie otwiera.

Potdrawiam

Toshi



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » wt wrz 05, 2006 11:31

Przy spalonym bezpieczniku, lub wyjętym u mnie kontrolka się świeci tylko, ze dużo dłużej.



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » wt wrz 05, 2006 13:33

rutek pisze:w ktoryms poscie bylo napisane ze swiece grzeja tylko ponizej 9 st C. jesli tak jest to przy dzisiejszej temperaturze (ok 20 st C) powinien odpalic bez swiec?
To ktoś chyba zle napisał. U mnie w upały nie chciał zapalić było chyba 30 st C. Kompresja u mnie wporządku, układ paliwowy też i nie zapalił. Wymieniłem świece (od razu wszystkie nowe firmy NGK 38 zł za szt.) i odpala do strzału.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt wrz 05, 2006 13:52

Swiece grzeja ponizej 9'C w TDI (bezposredni wtrysk), w TD prawdopodobnie beda grzac przy kazdym rozruchu zimnego silnika (ponizej moze 60'C albo cos kolo tego).



rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » wt wrz 05, 2006 14:06

za wszystkie rady serdzecznie dziekuje!!
niestety autko zostalo pod domem a dzisiaj baluje w pracy do pozna. jutro biore sie od rana do roboty. ponize lista zeczy ktore mi wpadly do glowy w kolejnosci czynnosci jakie zamierzam przeprowadzic:
- bezpiecznik pompy paliwa
- bezpiecznik i przekaznik swiec zarowych
- napiecie na swiecach podczas grzania
- rezystancja samych swiec
oczywiscie przechodze do punktu nastepnego jesli poprzedni jst ok.

prawde mozwiac to nie mam pomysly jak sprawdzic uklad paliwowy. czy pompa wtryskowa dostaje i podaje paliwo. jesli ktos moglby podpowiedziec to bede wdzieczny.
jest jakis sposob na sprawdzenie czy paliwo trafia do koncowek wtryskiwacza?


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt wrz 05, 2006 14:59

W TDI jest przezroczysty przewod paliwa miedzy filtrem i pompa, wiec widac czy paliwo dochodzi do pompy. Nie wiem jak w TD. Sprawdz tez elektrozawor odcinajacy paliwo (wylaczajacy silnik) przy pompie.



rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » śr wrz 06, 2006 11:53

bylem u elektryka w warsztacie i znalazl prawie przepalona plecionke masowa idaca na rozrusznik. to chyba przyczyna niewybijania bendiksa. rozlazla sie w dloni. czy moze to byc przyczyna moich problemow z zapalaniem (kreci ale nie zapala)? rano krecil a po poludniu przestal nawet wybijac bendiks.

ponadto jest cos dziwnego: w moim silniku AAZ pomiedzy przewodami cisnieniowymi do wtrysku na samym srodku jest wkrecony jakis dziwne "cos" podlaczone do kabelkow zolto-czarnych. w silniku AAZ powinna tam byc sruba od wtrysku pocaatkowego czy jakos tak a u mnie jest ten czujnik? ktos ma pomysla?

[ Dodano: 06 Wrz 2006 14:26 ]
szukalem i wyszukalem. mam taka pompe wtryskowa:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... yskowa+aaz

i teraz clou sprawy: czy przy ulamanych kablekach w czujniku immo (? to ja taki mam?) auto ruszy? to jest dokladnie to co koles opisywal w punkcie "5. czujnik ,lub elektrozawór w głowicy w.ciśnienienia (w miejscu gdzie normalnie mierzy się kąt wtrysku w samym środku pomiędzy rurkami w.ciśnienia) "

prosba o szybka odpowiedz jesli laska.

[ Dodano: 06 Wrz 2006 15:06 ]
udalo mi sie znalezc zdjecie mojej pompy. i ponawiam pytanie czy przetarcie kabla zielono bialego (nie zolto czarnyegok pisalem wyzej) moze skutkowac nie zapalaniem silnika?
http://img49.imageshack.us/img49/4472/wtryskei5.jpg

[ Dodano: 11 Wrz 2006 14:56 ]
chyba czas na podsumowanie awarii dla potomnosci:
samochod dziala. podroz wroclaw-krakow i z powortem zaliczona (600 km), wiec autko chyba sprawne.
powod awarii: przepalona linka masowa na korpusie rozrusznika. krecil ale mial za "malo" masy zeby zapalic. wg elektryka moglo przy okazji dojsc do sytuacji ze nadpalony kabel mogl zadzialac jak dzielnik napiecia i reszta silnikia dostawala zle napiecie.skutkiem tego nie dalo sie go zapalic na pych. czujnik immo nie mial znaczenia aczkolwiek stan kabelka wskazuje na rychla wymiane ew. polutowanie.
pozdrawiam i dzieki za pomoc. na szczescie to nie byly swiece zarowe.


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości