VW Bora zawór N75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

VW Bora zawór N75

Post autor: italiano_83 » sob lis 23, 2013 16:37

Maszan pisze:Niestety ma jedno miejsce gdzie sie przycina : wiec turbo na stol i do czyszczenia .
Więc jak będziesz czyścił to zlokalizuj to miejsce, bo to musi być jakiś wżer lub rysa na bieżni i to trzeba wyszlifować, bo samo czyszczenie nic tu nie pomoże, za chwilę po czyszczeniu problem powróci.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

VW Bora zawór N75

Post autor: Maszan » sob lis 23, 2013 18:13

No zobaczymy.Ja sam wyjme tylko dmuchawke i potem idzie do kolegi mechanika niech walczy (powiem mu o Twojej sugestii) .Pytanie jest jakie przebiegi ludzie robia po czyszczeniu bez problemu?


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

VW Bora zawór N75

Post autor: Detektor » ndz lis 24, 2013 15:38

Maszan pisze:.Pytanie jest jakie przebiegi ludzie robia po czyszczeniu bez problemu?
Jeżeli porządnie wyszlifujesz a później wypolerujesz gładz przy której poruszają się łopatki od zmiennej geometrii
to nie powinieneś mieć już nigdy więcej tego problemu.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

VW Bora zawór N75

Post autor: Maszan » pn gru 02, 2013 15:50

Na razie zeby dojezdzic do wiosny zrobilem taki myk wynalezniony na forum passata: strzykawka z nafta, wezyk zaslepiony i porobione otworki na boki.Odrecilem sztange i dzwignia zblokowana tzn nie dalo sie ja dociagnac do pelnego otwarcia kierownic (czyli tak jak bylo gdy sprawdzalem 1 raz).Wydech odkrecilem od turba i wezyk po wirniku turbiny wprowadzilem do srodka i wtsryzknalem 6ml nafty .Potem zaczalem ruszac ramieniem : po kilku minutach puscilo wiec jeszcze kilka strzykawek nafty zapodalem i rozruszalem tak, ze ramie chodzilo bez zadnych oporow : samo spadalo gdy sie je puscilo.Od razu sprawdzilem pod palcami wirnik turbiny: jest luz promieniowy mysle, ze nie wiecej niz 0.5mm , osiowego nie wyczulem.Poskladalem wsio i narazie smiga - zobaczymy na ile wystraczy.Zastanawiam sie czy nie zalozyc spowrotem N75 na swoje miejsce?


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

VW Bora zawór N75

Post autor: Gerard1920 » pn lut 10, 2014 01:32

Witam
Podepne się pod temat poniważ mam problem z tym samym błędem (silnik AJM), tyle tylko, że auto tylko czasami wpada w ten błąd. Jeśli byłyby to zapieczone kierownice turbiny to auto wpadało by w tryb awaryjny za kazdym razem, dlatego myślę, że jest to szwankujący powoli n75. Proszę poprawcie mnie jesli się myję...



Awatar użytkownika
Tomos15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn sie 19, 2013 17:47
Lokalizacja: Oleśnica

VW Bora zawór N75

Post autor: Tomos15 » pn lut 10, 2014 10:26

Opisz konkretnie sytuacje w których nie masz mocy. Zapieczone na zimnym silniku i później puszcza? Powyżej 120 km/h i 3,5 tys obrotów łapie muła? Powiem Ci tak, wymieniłem N75 bo w starym się główka rozleciała i raz sterował raz nie. Po wymianie i przepaleniu fury wszystko wróciło do normy - śmigał aż miło. Ale po jakimś czasie znowu zaczął mulić na zimnym, a później go puszczało. Wyciąłem katalizator a do turbinki mechanik coś wstrzyknął i od tej pory sztanga chodzi elegancko, nic się nie zapieka i dodatkowo zrobił się delikatnie elastyczniejszy. Jedyny minus to że trochę bardziej czuć spaliny.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6275086" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Mój Borat

Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

VW Bora zawór N75

Post autor: Gerard1920 » pn lut 10, 2014 12:47

Obojętnie czy silnik rozgrzany czy zimny. Poprostu czasami łapie notlaufa a czasami nie. Np. tydzień temu startowałem z pod świateł, żeby przegonić kręciłem na wszystkich biegach powyżej 4000 obr/min i wszystko było w porządku. 3 dni temu już przy tej samiej próbie notlauf i błąd. Wczoraj znowu wszystko w porządku.



Awatar użytkownika
arkadiusz87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr mar 09, 2011 20:42
Lokalizacja: Gorzow Wlkp

Re: Odp: VW Bora zawór N75

Post autor: arkadiusz87 » pn lut 10, 2014 13:41

Tez radze posprawdzac wezyki podcisnieniowe jezeli sa od samego poczatku to raczej do wymiany,niby wygladaja na cale ale nie trzymaja podcisnienia tak bylo u mnie ,lapal notlaufa po wymianie na nowe problem znikl od tamtej pory ..

Wysyłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk 2



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

VW Bora zawór N75

Post autor: Detektor » pn lut 10, 2014 20:35

Gerard1920 pisze:Proszę poprawcie mnie jesli się myję...
Jeśli się myjesz to musisz sam sobie poprawić bo my tego nie widzimy przez internet.
Gerard1920 pisze:Jeśli byłyby to zapieczone kierownice turbiny to auto wpadało by w tryb awaryjny za kazdym razem, dlatego myślę, że jest to szwankujący powoli n75
Mylisz się kolego ,ponieważ zakładając ,że początek problemu i masz tylko delikatnie zasyfioną turbinę to auto
może łapać tryb awaryjny tylko czasami i wystarczy porządnie wtedy przegonić auto żeby problem zniknął na dobre.
arkadiusz87 pisze:Tez radze posprawdzac wezyki podcisnieniowe jezeli sa od samego poczatku to raczej do wymiany,niby wygladaja na cale ale nie trzymaja podcisnienia tak bylo u mnie ,lapal notlaufa po wymianie na nowe problem znikl od tamtej pory
tylko, że jeżeli kolega Gerard1920, miał poprzycierane wężyki to wtedy łapał by notlaufa za każdym razem.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

VW Bora zawór N75

Post autor: Gerard1920 » wt lut 11, 2014 01:51

Dzisiaj podczas jazdy od 2100 obr do 2400 obr auto troszkę osłabło a po tych 2400 obr jechało aż do odcięcia...



Awatar użytkownika
Tomos15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn sie 19, 2013 17:47
Lokalizacja: Oleśnica

VW Bora zawór N75

Post autor: Tomos15 » sob mar 22, 2014 23:53

Witam panowie, jest pewien problemik, opiszę swoją sytuację. Otóż do wymiany miałem uszczelkę pod głowicę więc odstawiłem furkę do mechanika i tak się niefortunnie złożyło że poszedł na 3 tygodnie do szpitala i auto tak stało u niego. Odebrałem dzisiaj furkę, wszystko elegancko poza tym że turbina działa jakby była zapieczona cały czas. Słychać że pracuje od 2k rpm ale auto się w ogóle nie zbiera, jego max to 140 km/h. Na postoju w ogóle nie słychać gwizdu turbiny, wcześniej jak jeździłem codziennie, to owszem z rana przez kilka km też auto miało muła, nie jechało, nie było słychać turba na postoju tak jakby było zapieczone, ale jak się rozgrzał to wszystko wracało do normy i na postoju normalnie słychać było gwizd, a i czasami zdarzało mu się łapać notlaufa - po ponownym odpaleniu wszystko ok . Czy jest możliwe że po takim postoju całkiem się zapiekło? Logów nie robiłem bo nie mam czym, dopiero w poniedziałek mogę zrobić. Dopiero wydałem 2k na głowicę i nie chce wymieniać turba. Dodam że zaworek N75 jest nowy ori.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6275086" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Mój Borat

Awatar użytkownika
Tomos15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn sie 19, 2013 17:47
Lokalizacja: Oleśnica

VW Bora zawór N75

Post autor: Tomos15 » pn mar 24, 2014 13:50

Problem rozwiązany: przyczyną był uwalony zbiornik podciśnienia (ta czarna gruszka) - wyłamany był bolec i ciśnienie wyrzucało.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6275086" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Mój Borat

Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

VW Bora zawór N75

Post autor: Omek » ndz mar 30, 2014 01:06

Temat do zamknięcia to już było ? trzeba szukać ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 199 gości