problem z kołem wałka pośredniego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Esiok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 24, 2013 15:51

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Esiok » czw lut 06, 2014 18:52

Witam w moim mk2 1.6td wyszczerbiło się prowadzenie wałka pośredniego , przejechałem się na szrot i znalazłem takie koło tylko bez tego prowadzenia. Można normalnie z takim jeździć, czy pasek może się z niego ześlizgnąć ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Michał_1977 » czw lut 06, 2014 21:17

W większości 1,6TD były poła bez prowadzenia,więc śmiało zakładaj.
Proponuję wyregulować wspornik pompy wtryskowej lu luz na jej wałku.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Esiok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 24, 2013 15:51

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Esiok » czw lut 06, 2014 23:15

Właśnie szukałem na forum jak to zrobić, ale u mnie nie ma mocowania (pionowej śruby) przy dopływie paliwa do pompy, jest tylko pozioma przy rozdzielaczu. Możliwe że jest tylko jedno mocowanie, czy to drugie (na śrubę pionową) jest w innym miejscu ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Michał_1977 » pt lut 07, 2014 08:38

Esiok pisze: mnie nie ma mocowania (pionowej śruby) przy dopływie paliwa do pompy
:shock: a gdzie sie podziała.To jest ori 1,6TD,czy jakaś hybryda?
Wspornik pompy i altka ori,czy z 1,9D/TD.
Jakby co,to najpierw przykręcaj śrubę pod głowicą pompy jednocześnie dociskając tył pompy do silnika,a później pozostałe przy kole.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Esiok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 24, 2013 15:51

Re: problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Esiok » pt lut 07, 2014 10:43

Michał_1977 pisze: pozostałe przy kole.
Czyli które, te co można je odkręcić wkładając klucz przez koło pompy ?

Mam 1.6td mocowanie altka jest i jest w nim miejsce na śrubę, ale pompa nie ma mocowania w to miejsce i wydaję mi się że trzyma się głównie na tej śrubie pod rozdzielaczem (jak ją odkręciłem to mogłem ruszać końcem pompy o 2 3 milimetry. wystarczy żeby pasek prowadził się bardziej po środku rolki ? (wcześniej schodził w lewo (patrząc się tak jak na zdjęciu))
Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Michał_1977 » pt lut 07, 2014 12:08

Esiok pisze: te co można je odkręcić wkładając klucz przez koło pompy ?
Tak i ta,którą widać na zdjeciu pod wężykiem.
Esiok pisze: 2 3 milimetry. wystarczy żeby pasek prowadził się bardziej po środku rolki ?
Wystarczy.
Esiok pisze: mocowanie altka jest i jest w nim miejsce na śrubę, ale pompa nie ma mocowania w to miejsce
Coś tam jest pomodzone...
Lepiej napraw to.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Esiok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 24, 2013 15:51

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Esiok » pt lut 07, 2014 16:39

Złożyłem wszystko do kupy itp i ruszyłem pompą ile się dało (te 2mm) ale to za mało. Teraz jest trochę lepiej ale pasek ciągle schodzi na bok

na wałku rozrządu pasek jest idealnie na środku ale już na wałku od pompy schodzi na bok
Obrazek
Obrazek

a przez to że już na kole pompy jest krzywo to już dalej też jest krzywo

Luzowałem tylko śrubę pod rozdzielaczem oraz tą jedną śrubę którą widać na poprzednim zdjęciu pod wężykiem, nie luzowałem więcej bo nie chcę przestawić konta wtrysku

Może wyjąć to mocowanie (to pod rozdzielaczem) i powiększyć ten otwór w który wchodzi śruba, żeby dalej móc pchnąć pompę?



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: jozeph32 » pt lut 07, 2014 18:17

ja bym sprawdził na twoim miejscu czy pompa wtryskowa nie ma luzów na wałku bo to też może powodować zjeżdżanie paska z kółka. Masz tutaj filmik jak było u Michał_1977 " onclick="window.open(this.href);return false;


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

Esiok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 24, 2013 15:51

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Esiok » pt lut 07, 2014 19:39

Żadne koło nie ma luzów poprzecznych

wałek pośredni i wałek od pompy mają minimalne luzy wzdłużne ale to chyba normalne ?



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: jozeph32 » pt lut 07, 2014 20:06

Tak się popatrzyłem że brakuje Ci tam gdzie zaznaczyłeś mocowania między łapą alternatora a pompy wtryskowej pojedź gdzieś na szrot i ją dokup bo to może byś winowajca całego zamieszania
Obrazek


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

Esiok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 24, 2013 15:51

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: Esiok » pt lut 07, 2014 21:05

To mocowanie jest duże, w sensie czy jest pod całą pompą czy to tylko mały kawałek trzymający pompę ?
Żeby zamontować ten element trzeba wyjmować pompę ?



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

problem z kołem wałka pośredniego

Post autor: jozeph32 » pt lut 07, 2014 21:20

Zaznaczyłem Ci na czerwono nic nie trzeba demontować


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości