napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
Witam, koledzy juz od jakiegos czasu tak sie zastanawiam , czemu w TDi bez klimy pasek wielorowkowy stroną rowkowaną napędza pompe wody która ma gładkie koło. Co stało na przeszkodzie aby to koło było wielorowkowe? Wydawało mi sie ze moze pasek powinien byc załozony gładką stroną na koło. ale wtedy pompa wody obracała by sie w strone przeciwna, bo fizycznie pasek ponoc da sie załozyc odwrotnie. W silnikach z klimą pompe napędza pasek klinowy i pompa tez obraca sie zgodnie z obr wały więc i w silnikach bez klimy pompa powinna obracac sie tak samo, bo wirników lewych i prawych nie było. Więc dlaczego pasek rowkami opasuje gładkie koło i w ten sposób jest niszczony? Powiedzcie jak to u was wygląda?
Pasek mozna załozyc i tak wtedy współpracuje gładką strona ale pompa obraca sie w drugą stronę;
Pasek mozna załozyc i tak wtedy współpracuje gładką strona ale pompa obraca sie w drugą stronę;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 00:07 przez szatanek, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
na tym zdieciu pasek jest źle załozony - teraz wirnik pompy pracuje do tyłu. słabiej tłoczy ciecz chłodzaca... kiedyś kupiłem golfa z załozonym pasiekm własnie w ten sposób i też zgłupiałem...okazało sie ze ktoś załozył krótszy pasek do tego auto i łapoło wiekszą temperature - nie wspomne ze auto było jeżdzącą żeźba która ładnie wygladała...po 3miesiacach go pożegnałem ozieble...ale nieważne...
gdyby była klima i ten sam pasek wielorowkowy miał by napedzac pompe wody to pasek szedł by dołem w linii prostej wiec by pasek ledwo dotykał koło pasowe pompy wody-chyba ze by zastosowali wieksze koło aby pasek na wiekszej powierzchni stykał sie z kołemszatanek pisze:Witam, koledzy juz od jakiegos czasu tak sie zastanawiam , czemu w TDi bez klimy pasek wielorowkowy stroną rowkowaną napędza pompe wody która ma gładkie koło. Co stało na przeszkodzie aby to koło było wielorowkowe? Wydawało mi sie ze moze pasek powinien byc załozony gładką stroną na koło. ale wtedy pompa wody obracała by sie w strone przeciwna, bo fizycznie pasek ponoc da sie załozyc odwrotnie. W silnikach z klimą pompe napędza pasek klinowy i pompa tez obraca sie zgodnie z obr wały więc i w silnikach bez klimy pompa powinna obracac sie tak samo, bo wirników lewych i prawych nie było. Więc dlaczego pasek rowkami opasuje gładkie koło i w ten sposób jest niszczony? Powiedzcie jak to u was wygląda?
Pasek mozna załozyc i tak wtedy współpracuje gładką strona ale pompa obraca sie w drugą stronę;
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Dokładnie tak jak napisano wyzej pasek jest źle założony i kręci pompe wody w złą strone
Tu masz ułożenie paska w trzech mozliwościach:
1. alternator i pompa wody ma pasku wielorowkowym
2. alternator, pompa wody na pasku wielorowkowym i wspomaganie na drugim pasku klinowym
3. alternator i klima na pasku wielorowkowym i pompa wody i wspomaganie na drugim pasku klinowym
[ Dodano: 16 Lut 2009 01:08 ]
W pierwszym przypadku pasek wieorowkowy napinany jest alternatorem, a w drugim i trzecim dodatkowym kółkiem z napinaczem na spręzynie.
Pasek klinowy napinany jest zawsze pompą wspomagania.
[ Dodano: 16 Lut 2009 01:22 ]
I jeszcze odpowiedź na twoje zasadnicze pytanie
koło pompy wody nie jest rowkowane jak przy alternatorze ponieważ pompa wody nie stawia takiego oporu toczenia jak alternator i powierzchnia styku grzbietów na pasku z płaską powierzchnią koła pompy wody z zupełności wystarczy na bezpoślizgowy napęd pompy
Rowki na klole pasowym alternatora i zazębiakące się z nimi rowki na pasku mają na celu zwiększenie powierzchni styku paska z napędzanym kołem i wyeliminowanie możliwości poślizgu paska na napędzanym kole
W przypadku koła pompy wody (zakładając że pompa wody jest sprawna i nie wytwarza żadnego dodatkowego oporu toczenia spowodowanego zuzyciem i ekspluatacią) teoretycznie i praktycznie nie ma możliwości poślizgu paska i dlatego zrezygnowano z rowków natym kole ze względów ekonomicznych (obniżenie kosztów produkcji)
A brak rowków na tym kole przy właściwym napięciu paska ( w twoim przypadku robi sie to ręcznie alternatorem) nie ma najmniejszego wpływu na szybsze zużycie paska.
Tylko zbyt mocne (tak zwane na hama) napięcie paska może w niewielkim stopniu przyspieszyć jego zużycie.
[ Dodano: 16 Lut 2009 01:40 ]
A tak na marginesie , ta twoja fotka to na bank nie jest silnik TDI
Każde TDI miało napinacz na sprężyne i altka mocowanego na dwie śróby do łapy bez możliwości regulacji naciągu paska altkiem.
Tu masz ułożenie paska w trzech mozliwościach:
1. alternator i pompa wody ma pasku wielorowkowym
2. alternator, pompa wody na pasku wielorowkowym i wspomaganie na drugim pasku klinowym
3. alternator i klima na pasku wielorowkowym i pompa wody i wspomaganie na drugim pasku klinowym
[ Dodano: 16 Lut 2009 01:08 ]
W pierwszym przypadku pasek wieorowkowy napinany jest alternatorem, a w drugim i trzecim dodatkowym kółkiem z napinaczem na spręzynie.
Pasek klinowy napinany jest zawsze pompą wspomagania.
[ Dodano: 16 Lut 2009 01:22 ]
I jeszcze odpowiedź na twoje zasadnicze pytanie
koło pompy wody nie jest rowkowane jak przy alternatorze ponieważ pompa wody nie stawia takiego oporu toczenia jak alternator i powierzchnia styku grzbietów na pasku z płaską powierzchnią koła pompy wody z zupełności wystarczy na bezpoślizgowy napęd pompy
Rowki na klole pasowym alternatora i zazębiakące się z nimi rowki na pasku mają na celu zwiększenie powierzchni styku paska z napędzanym kołem i wyeliminowanie możliwości poślizgu paska na napędzanym kole
W przypadku koła pompy wody (zakładając że pompa wody jest sprawna i nie wytwarza żadnego dodatkowego oporu toczenia spowodowanego zuzyciem i ekspluatacią) teoretycznie i praktycznie nie ma możliwości poślizgu paska i dlatego zrezygnowano z rowków natym kole ze względów ekonomicznych (obniżenie kosztów produkcji)
A brak rowków na tym kole przy właściwym napięciu paska ( w twoim przypadku robi sie to ręcznie alternatorem) nie ma najmniejszego wpływu na szybsze zużycie paska.
Tylko zbyt mocne (tak zwane na hama) napięcie paska może w niewielkim stopniu przyspieszyć jego zużycie.
[ Dodano: 16 Lut 2009 01:40 ]
A tak na marginesie , ta twoja fotka to na bank nie jest silnik TDI
Każde TDI miało napinacz na sprężyne i altka mocowanego na dwie śróby do łapy bez możliwości regulacji naciągu paska altkiem.
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 02:29 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdjecie które umieściłem nie jest z mojego silnika, chodziło mi tylko o ułozenie paska. Opór jaki stawia pompa to wiadomo ze nie jest duzy i nie ma mowy o poslizgu, tak czy inaczej nawet przy poprawnym naciągu paska rowki na płaskim kole będą sie odkształcać co nie miało by miejsca gdy by koło było rowkowane. Dziwmi mnie poprostu takie rowziazanie, jest to bez sensu.
napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
a ja mam pytanie mianowicie takie. Pasek wielorowkowy caly czas mi piszczy nie pomogly wymiana rolki kompletnego napinacza ani wymiana samego paska dodam tez ze kolo pasowe pracuja rowno. co tu robic?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
Jak z alternatorem i pompą wody masz wszystko ok to zmień pasek na Boscha, u siebie to przerabiałem parę razy i jak miałem wielorowkowy Conti, Dayco czy inne to piszczało od razu albo po jakimś czasie, a na Boschu zawsze cisza była.
- Hurricane48
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: śr sty 13, 2010 23:36
- Lokalizacja: PRG
- Kontakt:
napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
Koledzy powiedzcie mi czy przy wymianie pompy w 1z z 1994 r trzeba rozpinać rozrząd?? czy nie??
bo chce wymienić pompę wody i jeden mechanik mówi że 200 zł bo rozrząd a drugi 120 zł bo rozrząd tu do pompy nic nie ma.
Powiedzcie jeden chce mnie przekręcić ?? czy drugi potem powie jednak stary więcej bo rozrząd trzeba rozpinać
Pozdrawiam
ps. nie mam klimy
bo chce wymienić pompę wody i jeden mechanik mówi że 200 zł bo rozrząd a drugi 120 zł bo rozrząd tu do pompy nic nie ma.
Powiedzcie jeden chce mnie przekręcić ?? czy drugi potem powie jednak stary więcej bo rozrząd trzeba rozpinać
Pozdrawiam
ps. nie mam klimy
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
NieHurricane48 pisze:trzeba rozpinać rozrząd?? czy nie??
Rust is lighter than carbon fiber
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
Jesteś pewny na 100%? A jeśli nie dasz rady odkręcić śrubek z kołem wałka pośredniego,co często się zdarza,to co wtedy?nitrox89 pisze: Hurricane48 napisał(a):trzeba rozpinać rozrząd?? czy nie??
Nie
napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
Witam,
proszę o pomoc w diagnozie i doborze części. Auto to Golf 3 1,9 TD AAZ. Chodzi o to, że od kilku dni miałem chrobotanie z komory silnika. Okazało się, że kolebocze się koło pompy wody - jest ono z rowkami. Pompa chodzi na jednym pasku wielorowkowym z alternatorem, napinaczem i kołem pasowym. Moje pytanie brzmi: czy wymieniając pompę wystarczy wymienić jej część roboczą bez reszty korpusu oraz czy kołysanie się koła może oznaczać również jego zużycie i potrzebę wymiany? Chciałbym zamówić części i dojechać do mechanika już z zakupami, bo teraz auto stoi z obawy, że się przegrzeje.
Gdzie mogę dostać ewentualnie to koło lub jakie są jego oznaczenia wg ETKI?
Czy koło z TDI będzie pasować podobnie jak pompa pasuje do kilku typów silnika?
Czy zamieszczone zdjęcie SKF VKPC 81401 to wszystko co muszę zakupić?
Jako dygresję dodam, że mechanik dwa tysiące kilometrów temu (niecały miesiąc temu) zmienił pręt, tulejki, przesmarował rolki, sprawdził napinacz ponieważ coś cięło rowki na pasku. W ubiegłym roku zrobił kompletny remont silnika i pompy nie zmienił (15 tys. temu) dlatego już mechaników nie pytam o diagnozy tylko mówię im co mają reperować. Przynajmniej wiem, kto wtedy jest za auto odpowiedzialny.
proszę o pomoc w diagnozie i doborze części. Auto to Golf 3 1,9 TD AAZ. Chodzi o to, że od kilku dni miałem chrobotanie z komory silnika. Okazało się, że kolebocze się koło pompy wody - jest ono z rowkami. Pompa chodzi na jednym pasku wielorowkowym z alternatorem, napinaczem i kołem pasowym. Moje pytanie brzmi: czy wymieniając pompę wystarczy wymienić jej część roboczą bez reszty korpusu oraz czy kołysanie się koła może oznaczać również jego zużycie i potrzebę wymiany? Chciałbym zamówić części i dojechać do mechanika już z zakupami, bo teraz auto stoi z obawy, że się przegrzeje.
Gdzie mogę dostać ewentualnie to koło lub jakie są jego oznaczenia wg ETKI?
Czy koło z TDI będzie pasować podobnie jak pompa pasuje do kilku typów silnika?
Czy zamieszczone zdjęcie SKF VKPC 81401 to wszystko co muszę zakupić?
Jako dygresję dodam, że mechanik dwa tysiące kilometrów temu (niecały miesiąc temu) zmienił pręt, tulejki, przesmarował rolki, sprawdził napinacz ponieważ coś cięło rowki na pasku. W ubiegłym roku zrobił kompletny remont silnika i pompy nie zmienił (15 tys. temu) dlatego już mechaników nie pytam o diagnozy tylko mówię im co mają reperować. Przynajmniej wiem, kto wtedy jest za auto odpowiedzialny.
napęd pompy wody 1Z/AHU/AFN bez klimy.
Pompa wymieniona. Sama pompa jest uniwersalna natomiast może być problem ze spasowaniem koła pompy do samej pompy. U mnie był problem bo mam koło z rowkami i musiałem kupić drugą pompę. Mechanicy początkowo chcieli zdejmować pasek rozrządu ale ostatecznie wyjęli alternator i pompę wspomagania więc nie trzeba do tego ruszać rozrządu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 87 gości