Dymi po wymianie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Dymi po wymianie oleju

Post autor: Michał_1977 » pt lis 01, 2013 08:54

bart1337 pisze:Chciałbym jeszcze dodać, że jak tylko zobaczyłem że dymi sprawdziłem poziom oleju - było około 2mm wyżej niż kratka na bagnecie
Podpiąć VAG i zrobić korekcję wtryskiwaczy lub wymontować i sprawdzić na próbniku.Prawdopodobnie któryś (a może wszystkie) leje.Stąd wyższy poziom oleju,niebieskie zadymienie,a w efekcie spadek poziomu oleju,ponieważ rozrzedzony będzie szybciej zużywany.
Detektor pisze:" Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić do 1,0l/1000km"
Tylko,trzeba wyraźnie podkreślić to,że 1l oleju na 1000km,to już jest skrajność i do remontu jest już tylko 1 krok.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Re: Dymi po wymianie oleju

Post autor: bzdzioch1 » pt lis 01, 2013 10:00

"Detektor"

Kolego bzdzioch1
nie wprowadzaj zamętu bo gdyby kąt wtrysku był żle ustawiony to by dymił
na czarno co najwyżej. Niebieski kolor dymu oznacza ,że auto pali olej.


tu pisałeś co innego :chytry: i kto robi zamęt i nie twierdze że kolega ma silnik szrot, silniki tdi to fajne wynalazki i żywotne trzeba tylko o nie dbać i wmawianie sobie że pobieranie litra oleju na 1000km jest ok to lekka przesada.



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Dymi po wymianie oleju

Post autor: black raven » pt lis 01, 2013 10:23

Pozwole sobie napisać kilka słow w temacie. Mianowicie - książki piszą, że ubytki oleju w ilości 1 L na 1 tys km to wartość dopuszczalna. Nie neguję niczyjej wiedzy w temacie , ale wytłumaczcie mi w takim razie dlaczego jak ktoś napiszę że ubywa mu 2, 3 lub 4 setki oleju na 1 tys km to już otrzymuje informacje od ludzi aby zbierać kasę albo na 2 silnik albo na kapitalny remont tego co ma bo to już katastrofa?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dymi po wymianie oleju

Post autor: munior » pt lis 01, 2013 11:28

Detektor pisze: Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić do 1,0l/1000km"
No z tym stwierdzeniem ,to już gruba przesada :hmm: czyli zeżarcie 10 litrów oleju ,na 10 tys km.co odpowiada prawie trzem stanom oleju w silniku ,jest według nich normalne ? :panna: Oj.... coś panowie autorzy tych danych ,nazbyt pobłażliwi się zrobili :grin: według mnie i zapewne nie tylko :chytry: silnik który zżera nawet 0,5 l oleju ,na tysiac kilometrów ,na pewno nie jest w dobrej kondycji .Normalne zużycie oleju to 1 do 1,5 litra na 10 tys.A zasadniczo ,po 10 tys ,nie powinien zeżreć więcej ,niż od stanu max ,do stanu min ...wtedy można powiedzieć że oleju "nie bierze " :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Dymi po wymianie oleju

Post autor: Detektor » pt lis 01, 2013 11:49

Kolego bzdzioch1, masz prawo mieć swoje zdanie na ten temat i zarazem podobne do moderatora lecz to nie znaczy ,że moderator to nie człowiek i nie jest nie omylny. Być może to ja nie mam racji ,lecz puki co będę się trzymał swojej opinii na
ten temat bo nie pasują mi tu dwie rzeczy. Lejące wtryski = czarny dym a niebieski to już bardzo zaawansowana choroba zakładając
oczywiście ,że olej nie był zmieniany od dłuższego czasu i robione były tylko dolewki. Drugą sprawą jest to ,że na początku takiej choroby poziom oleju zaczyna wzrastać na bagnecie lecz zanim dobrze się rozrzedzi to musi minąć trochę czasu a ten temat narodził się dopiero 10 października tego roku.
bzdzioch1 pisze:Kolego bzdzioch1
nie wprowadzaj zamętu bo gdyby kąt wtrysku był żle ustawiony to by dymił
na czarno co najwyżej. Niebieski kolor dymu oznacza ,że auto pali olej.


tu pisałeś co innego
Coś innego niż Wy ale nie ja, ja cały czas trzymam się swojej wersji
bzdzioch1 pisze:i wmawianie sobie że pobieranie litra oleju na 1000km jest ok to lekka przesada
Nigdzie nie napisałem ,że to jest ok tylko dałem do zrozumienia że takie zużycie mieści się w normach.
black raven pisze:wytłumaczcie mi w takim razie dlaczego jak ktoś napiszę że ubywa mu 2, 3 lub 4 setki oleju na 1 tys km to już otrzymuje informacje od ludzi aby zbierać kasę albo na 2 silnik albo na kapitalny remont tego co ma bo to już katastrofa?
Nie bierz sobie wszystkiego do serca, to że silnik Ci bierze tyle oleju to nie znaczy od razu że się nadaje na śmietnik.
Chciałbym przy okazji zwrócić uwagę na to ,że konsumpcja oleju jest uwarunkowana również tym czy auto jeżdzi w trasie czy po mieście a także od techniki jazdy kierowcy. Porób sobie doświadczenia a zobaczysz ,że w różnych warunkach silnik inaczej pobiera olej.

Wracając do tematu to auto miało być podpięte pod Vaga 3 tygodnie temu i gdyby kolega od razu to zrobił to być może dzisiaj nie było by tej niepotrzebnej dyskusji. Od siebie dodam jeszcze tyle, że gdybym dostał to auto w swoje ręce to na pewno wiedział bym co z nim zrobić a tak na odległość to ja tylko mogę komuś sugerować.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Dymi po wymianie oleju

Post autor: Detektor » pt lis 01, 2013 18:54

Panowie temat poboru oleju przez silnik to temat rzeka ,można by dyskutować o tym długo i mógłbym Wam w opisach przedstawić argumenty na to, że "duży" pobór oleju przez silnik wcale nie musi oznaczać jego słabej kondycji. Celowo wcześniej napisałem słowo duży w cudzysłowiu gdyby ktoś nie zauważył mając oczywiście na myśli ilości które mieszczą się w ustalonych normach przez fabrykę.
Chciałbym jednak zwrócić uwagę na to, że temat ten tyczy się przede wszystkim tego ,że auto dymi w dodatku na niebiesko co nie jest normalne. Puki co proponowałbym się trzymać tego problemu. Jeśli chodzi o mnie to dawno już bym zdiagnozował auto Vagiem i zrobił podstawowe oględziny silnika.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Dymi po wymianie oleju

Post autor: bart1337 » pt lis 01, 2013 19:15

Auto sprawdzałem VAGIEM, nic specjalnego nie dostrzegłem. Korekcje na wtryskach: pierwsze dwa cylindry po 0.0X a trzeci i czwarty cylinder w okolicach 0,8. Jeśli chodzi o turbo - było regenerowane rok temu i pracowało idealnie(robiłem logi pare miesięcy temu ale może już coś się zmieniło). Zrobię dokładnie jeszcze raz logi i wstawię je tu na forum. Dokładnie tak jak Detektor mówi: temat nie dotyczy zużycia danej ilości oleju a dymienia powstałego w skutek tego zużycia.

Detektor,
Co masz na myśli przez podstawowe oględziny silnika? Bo mechanikiem to ja nie jestem i nie bardzo widzi mi się rozbieranie go. Chyba, że jakieś proste operacje?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Dymi po wymianie oleju

Post autor: Detektor » pt lis 01, 2013 19:57

bart1337 pisze:Co masz na myśli przez podstawowe oględziny silnika? Bo mechanikiem to ja nie jestem i nie bardzo widzi mi się rozbieranie go. Chyba, że jakieś proste operacje?
Oczywiście ,na początek bardzo proste. Auto na kanał lub podnośnik i sprawdzić silnik oraz turbinę pod kontem szczelności.
Jeżeli silnik zarzygany jest olejem to posprawdzać dokładnie miejsca i uszczelnić. Trzeba po kolei wyeliminować wszystkie możliwe przyczyny ubytku oleju zaczynając od najprostszych. Przy okazji albo nawet w pierwszej kolejności możesz sprawdzić czy olej silnikowy nie śmierdzi paliwem ,tak na wszelki wypadek skoro już dostałeś sugestie lejących wtrysków. No a jak już będziesz robił ogólny przegląd silnika to rzuć okiem na turbinę a w szczególności na jej zimną stronę. Jeżeli turbina z zimnej strony będzie zarzygana
olejem to już dalej chyba szukać nie będziesz musiał.
Dodam jeszcze żeby nie było niedomówień póżniej. Jak będziesz sprawdzał turbinę to zrzuć z niej rurę doprowadzającą powietrze od filtra. Wtedy będziesz "dobrze" widział w jakim stanie jest turbina i przy okazji sprawdź luz na ośce.
Ostatnio zmieniony pt lis 01, 2013 20:37 przez Detektor, łącznie zmieniany 1 raz.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Dymi po wymianie oleju

Post autor: bzdzioch1 » pt lis 01, 2013 20:37

olej po zimnej stronie turbo w większości przypadków pochodzi z odmy :chytry:



bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Dymi po wymianie oleju

Post autor: bart1337 » sob sty 18, 2014 01:05

Dobra problem rozwiązany. Wybaczcie brak odpowiedzi z mojej strony ale gdy już miałem zabrać się za zrobienie logów przyczyna kopcenia ujawniła się sama - turbo (co z góry wykluczałem bo było regenerowane niecałe 5000km wczesniej... :grrr: ). Podczas jazdy ukręcił się wirnik. Na szczęście nic się nie stało. Trochę mi zajęło szukanie nowej suszary ale w końcu się znalazła i auto śmiga jak powinno.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Dymi po wymianie oleju

Post autor: Detektor » sob sty 18, 2014 14:54

Powiem tylko na koniec, dziękuję bart1337, że zechciałeś tu powrócić i napisać co było przyczyną.
Życzę bezawaryjności.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości