os regulatora odśrodkowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
os regulatora odśrodkowego
Witam, cieknie mi paliwo własnie z tej osi z pod takiej nakrętki która kontruje śrubę imbusową. Chcę to naprawić sam gdyż pewnie jest oring do wymiany. Z tym że nie wiem dokładnie jak to rozebrać, ew. wyjąć żeby nic nie uszkodzić. W Google szukałem jakiś informacji ale jak sa do żeby oddać do pompiarza albo link nie działa. A jakiś rok temu wymieniałem oring który jest na tym rozdzielaczu pompy korzystając z opisu napisanego przez Michał_1977 i wszystko smiga super. Chce pobawić sie sam bo w poprzednim przypadku pompiarz za wymiane oringu na rozdzielaczu krzyknął 600 zł bo trzeba pompe wyjąć, rozebrać ustawić itd itp a do tego powiedział że sposobem napisanym przez Michał_1977 sie nie da bo rozwale pompe a i tak wrócę do Niego.
Byłbym wdzięczny za jakieś informacje na ten temat.
Byłbym wdzięczny za jakieś informacje na ten temat.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
os regulatora odśrodkowego
Musisz wyjąc i rozkręcić pompę. Przy okazji wymienisz całą resztę uszczelek i będziesz miał okazję zostać pompiarzem
Re: os regulatora odśrodkowego
Pompiarzem nie chce zostać.:p Pompa juz jest wyjęta i czeka aż cos sie ruszy. Ale jak teraz wymienić ten oring ? Nic sienie stanie jak po prostu wykrece imbusem tą śrubę wymienię oring i wkręcę z powrotem ? Bo ja wpadłem na pomysł żeby odkrecić nakretkę pod podkładke dobrać oring żeby pasował miedzy srubą a obudową pompy, na to nowa podkładke miedzianą i dokręcić to nakretką ?? Czy taka pseudo naprawa sie sprawdzi ??
os regulatora odśrodkowego
Popatrz na zdjęcia na stronce:http://www.greenbaypartsworld.com/vw/vw ... r_pump.htm
Zobaczysz co jest na tej ośce. Jak ją ruszysz bez rozebrania pompy to rozsypie się regulator odśrodkowy.
Zobaczysz co jest na tej ośce. Jak ją ruszysz bez rozebrania pompy to rozsypie się regulator odśrodkowy.
- bartek18150
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
- Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
- Kontakt:
os regulatora odśrodkowego
Zdejmujesz dekiel, wykrecasz oś i przytrzyujesz odsrodkowy.
wymieniasz oring, wkładasz os i zwracasz uwage by trafil w odsrodkowy.
PS
Zaznacz sobie dokladnie polozenie osi regulatora.
Zakladasz dekiel i smigasz.
wymieniasz oring, wkładasz os i zwracasz uwage by trafil w odsrodkowy.
PS
Zaznacz sobie dokladnie polozenie osi regulatora.
Zakladasz dekiel i smigasz.
Re: os regulatora odśrodkowego
Wymieniałem już nie raz oring na odi regulatora bez rozbieania pompy( a raczej przy uszczelnianiu całej). Robię sobie przecinakiem punkt na osi reguatora gdzie wystaje , odkręcam nakrętke i wykręcajać do momentu gdzie jst oring liczę ilość obrotów( przeważnie jest ich 8 ). Zakładam nowy oring i ta sama ilośc obrotów spowrotem. Nic mi się nie rozleciało na pompach 1.9d/TD.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: os regulatora odśrodkowego
No ja zrobiłem troszke inaczej, dobrałem oring pomiedzy os a obudowe pompy i wcisnąłem go na to podkładka miedziana i nakretka i narazie po złozeniu nic nie cieknie. Ale problem jest teraz taki że samochód ma wysokie obroty na jałowym. Ok 1100-1200 a po wyciągnięciu tkz. ssania ma 1400 regulacja jest do końca ale to nic nie pomogło. Czy wkrecenie osi regulatora odsrodkowego mogło mieć wpływ na zwiększenie sie obrotów, bo tak się stało że przy dokrecaniu nakretki troche mi sie wkreciło. Wykreciłem troche ale teraz nie wiem czy dobrze.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
os regulatora odśrodkowego
Ośką reg. odśrodk. nie można sobie kręcić w lewo-prawo bez opamiętania.Vincent27 pisze:problem jest teraz taki że samochód ma wysokie obroty na jałowym. Ok 1100-1200
Trzeba zrobić to tak jak w książkach pisane,bo efekt....z resztą sam widzisz jaki jest efekt.
Powiem tak-opcja dla leniwych lub szybciorów- można pompę wyjąć,zamontować stabilnie w imadle osią regulatora idealnie w pionie,ale nakrętką w dół i po wykręceniu osi powolutku wyjąć ja (w pompie nic się nie rozsypie,bo koszyk z ciężarkami stoi sobie grzecznie ),zmienić o-ring i powolutku wsunąć oś oraz dokręcić przeciwnakrętkę,najlepiej w położeniu jak było ori.
Opcja dla rozsądnych-
bo w przeciwnym razie,za pół roku napiszesz, że puszcza LDA,albo uszczelniacz wałka....twromek pisze:wyjąc i rozkręcić pompę. Przy okazji wymienisz całą resztę uszczelek
Którą opcję wybierzesz,to już jest Twoja sprawa
Re: os regulatora odśrodkowego
Nie chciałem za bardzo ingerować w rozbieranie pompy i poszedłem po najmniejszej lini oporu Dopiero jak pompe zamontowałem to dostałem 2 odpowiedzi że można bez rozbierania To co teraz zrobic z faktem że mam wysokie obroty na jałowym ?? Wymontować pompe, wykrecic oś wymienić oring wg. porady Michał_1977 i wkrecić oś o jeden obrót mniej ?
os regulatora odśrodkowego
Ja kręciłem odśrodkowym bez demontowania, popuściłem śrubkę kontrującą i dwoma śrubokrętami płasiki kręciłem albo miałem imbus krótszy nie pamiętam...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: os regulatora odśrodkowego
JABcok20 pisze:Ja kręciłem odśrodkowym bez demontowania, popuściłem śrubkę kontrującą i dwoma śrubokrętami płasiki kręciłem albo miałem imbus krótszy nie pamiętam...
No możliwe, ale pewnie zaznaczyłeć sobie połozenie osi. A ja nie zauważyłem jak dokrecałem że oś też sie wkreca. Nie wiem ile obrotów zrobiła. wykreciłem ja o jakieś 1,5 obrotów.
os regulatora odśrodkowego
Przeważnie oś regulatora kończy się prawie równo z nakrętką kontrującą wystaje troszeczkę poza nią...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: os regulatora odśrodkowego
No to u mnie jest schowana i to nawet bardzo.JABcok20 pisze:Przeważnie oś regulatora kończy się prawie równo z nakrętką kontrującą wystaje troszeczkę poza nią...
Mógłby ktos podac ile ma wystawać ta os od obudowy pompy ??
os regulatora odśrodkowego
Tak tylko nie zapominaj że masz podłożoną podkładke miedzianą o ile dobrze pamietam... Na ori podkładce i nakrętce jest prawie rowno...
Nikt nie poda. ustaw tak aby była równo albo wystawała 1mm. Można to zrobić bez zdejmowania pompy i od razu możesz spróbować wymienić oring , wykręcić oś aż ukaże się oring i igłą go wydłubać założyć nowy i wkręcić...
JABcok20, nie piszemy posta pod postem,tylko edytujemy.
Michał_1977
Nikt nie poda. ustaw tak aby była równo albo wystawała 1mm. Można to zrobić bez zdejmowania pompy i od razu możesz spróbować wymienić oring , wykręcić oś aż ukaże się oring i igłą go wydłubać założyć nowy i wkręcić...
JABcok20, nie piszemy posta pod postem,tylko edytujemy.
Michał_1977
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości