Próbował ktoś zaaplikować turbo VNT do zwykłego TD?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

diodas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 19:17
Lokalizacja: szczecin

Post autor: diodas » sob wrz 02, 2006 15:17

Napiecie sterujace N75 to albo 0V albo 12V
W momencie podania napiecia 12V zawor sie otwiera.
Regulacaja wypelnienia polega na tym ze przykladowo co 10ms zawor otwiera sie na 5ms
(teraz zaleznie od dokladnosci jaka chce sie uzyskac) nalezy badac cisnienie np co 20ms i jezeli jest wieksze od zadanego nalezy otworzyc zaworek na 5+1ms natomiast jezeli jest mniejsze od zadanego to nalezy skrocic czas otwarcia zaworu na 5-1ms.
Te proceury sa zamkniete w petli ;)
Oczywiscie zaleznie co jest Tobie potrzebne - mozna gdy za duze cisnienie to otwierac podcisnienie na dluzej a gdy za male to na krocej.

Czujnik najtaniej z zepsutego sterownika, na allegro, nowe sa drogie: polecam link http://chiptuning.elektroda.net/viewtopic.php?t=177
czujniki cisnienia - przewaznie im wieksze cisnienie na jego wezyku tym wyzsze napiecie na jego wyjsciu do 5V max
Pozdrawiam...



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » sob wrz 02, 2006 18:05

aW takim razie najprostszym a zarazem sprawdzonym rozwiązaniem jest zawór nadciśnieniowy - otworzy kierownice przy wzroście ciśnienia powyżej ustawionego na zaworze. Pozostaje mi przerobić zaworek podcisnieniowy na nadciśnieniowy w/g projektu z linku który podał zaprzal.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob wrz 02, 2006 22:26

ventil, koles od 170 konnego audi 1.6 td tez ma to wlasnie w ten sposob rozwiazane


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » ndz wrz 03, 2006 14:51

ventil pisze: Jeszcze jedno pytanie - może znasz wartość i częstotliwość napięcia które steruje zaworem przyśpieszającym wtrysk zamontowanym w dolnej części pompy w TDI (AFN)?
# współczynnik wypełnienia przebiegu prostokątnego dla elektromagnesu dawki: 0 ÷ 100 % (częstotliwość ok 200 Hz),
# współczynnik wypełnienia przebiegu prostokątnego dla elektromagnesu kąta: 0 ÷ 100 % (częstotliwość ok 40 Hz)
ventil pisze: Mam pytanie czy może wiesz jaka jest wartość napięcia sterującego sterująca N75 no i gdzie ewentualnie zdobyć czujnik ciśnienia?
http://mse.beep.pl/listtest.php?grupa=CZU01
Jeden z najtańszych sklepów internetowych.
Tobie potrzebny jest czujnik o zakresie przynajmniej 250kPa(1.5bara doładowania). Najlepszy byłby MPX4250DP,AP,GP. Napisz czy wystarczy ci taki do 1.5 bara czy trzeba większy. MPX4250 mógłbym ci załatwić taniej, chociaż nie wiem czy jego zakres pomiarowy nie bedzie za mały.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 03, 2006 16:38

Dzięki dziomal, dane te są mi pomocne. Znając ogólne parametry mozna zbudowac proste przetworniki typu rezystancja-współczynnik wypełnienia. Mam jeszcze troche czasu do decyzji jakie sterowanie zastosować. Mechaniczne sterowanie turbiny jest dość proste w wykonaniu ale elektorniczne jest duzo bardziej precyzyjne i ma łatwiejszą możliwośc regulacji parametrów. Jeszcze raz z góry dzięki. Przy okazji zapytam czy może masz adresy ze schematami elektronicznymi tego typu przetworników. Miałem kiedyś kupe książek z tego typu rzeczami ale jak człowiek zajął się pracą to nie ma zbytnio czasu na odszukanie tych wszystkich papierów.

[ Dodano: 03 Wrz 2006 16:42 ]
Po zapoznaniu sie z typami czujników okazuje się że potrzebny jest przetwornik napięcie-współczynnik wypełnienia.



diodas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 19:17
Lokalizacja: szczecin

Post autor: diodas » ndz wrz 03, 2006 19:52

Do regulacji wypelnienia to moja propozycja zastosowac gotowe zestawy do lutowania od regulacji predkosci obrotowej silnikow pradu stalego lub krokowych wtedy bylo by to gotowe tylko trzeba zlozyc i odrobine przerobic ;)
Np:
http://www.nikomp.com.pl/opisy/ZEDJ0/ZEDJ2200.htm
http://www.nikomp.com.pl/zestawyK/K-3670.htm
zamiast potencjometra obrotow wstawic czujnik i dzielnik napiecia jak cos ;)
I wyjscie z trazystorem mocy na 12V, ewentualnie przekaznik do sterowania zaworka.

Jak bys umial pisac progray na PC'ta np w C albo basic to na mikroprocek najlatwiej, nawet w bascomie bo to najmniej elementow zewnetrznych i najszybciej juz nie mowiac o jakims LCD z cisnieniem aktualnym :grin:

Pozdawiam...



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 03, 2006 21:55

Trochę dłubałem w necie i znalazłem coś takiego:
Przetwornik napięcia na szerokość impulsu
Gotowy produkt i parametry ma nawet odpowiadające - obciążalność do 6A jest aż z zapasem i i zakres napięcia zasilania w sam raz do auta. Co o tym myslicie? Myślę że w połączeniu z czujnikami ciśnienia o których pisze dziomal mozna zbudować w sterowanie turbo VNT dodając oczywiście zaworek N75.

[ Dodano: 03 Wrz 2006 21:58 ]
diodas - ten drugi schemacik też by jak najbardziej sie nadawał bo pierwszy jest pod 220V



dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » ndz wrz 03, 2006 22:09

http://www.robotstore.com/store/product ... catid=1565
Ten gotowy układ prawie by mógł być tylko minimalna częstotliwość pracy jest w granicach 100Hz. To może być troche za dużo dla n75.

http://torsen.coconia.net/elektronika/dc_to_pwm.jpg
http://www.apogeekits.com/PDF_Files/Manual_K8004.pdf
Schemat tego układu.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 03, 2006 22:21 przez dziomal, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 03, 2006 22:15

To ten sam jak z mojego linku - VELLEMAN K8004 - myśle że częstotliwość można jeszcze troche obniżyc zmieniajż wartość elementów. Całkiem obiecująco to wygląda. Jeśli uda mi sie gdzieś dotać w miare tanio N75 to zaryzykuje i zamówię ten sterownik i sprawdzę czy to zadziała.



dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » ndz wrz 03, 2006 22:26

Zaworki podobne do n75 stosuje się chyba w instalacjach gazowych i można je kupic taniej.
http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 8d0b20bf76

http://www.allegro.pl/item122901899_tan ... anio_.html
ventil pisze:myśle że częstotliwość można jeszcze troche obniżyc zmieniajż wartość elementów.
Zastosowany układ sg3525 ma minimalną częstotliwość pracy 100Hz(tak pisze w nocie katalogowej). Nie wiem czy będzie chciał pracować z mniejszą częstotliowością. Aby zmienić częstotlowość zmieniamy elementy przy nóżkach 5 i 6.

Przetwornik napiecie-pwm.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=182073
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 251689c857



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn wrz 04, 2006 07:31

dziomal - czujnik o którym pisałeś jest do 250kPa co = 2,5bar (1 Bar = 10do5 Paskali) co w zupełności wystarczy. Jeśli masz mozliwośc załatwienia takiego czujnika to daj znać, ewentualnie moge go kupić w tym sklepie którego link podałeś.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn wrz 04, 2006 07:55

jeżeli to jest czujnik ciśnienia względnego, bo jak jest czujnikiem bezwzględnym to jest do ok 1,5 Bar


Nissan Patrol K160

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » pn wrz 04, 2006 10:53

http://torsen.coconia.net/elektronika/mpx4250.jpg


MPX4250 jest do 250kPa bezwzględnego. Czyli do 1,5bara doładowania(ciśnienia względnego). Czujnik wytrzyma 9 barów doładowania bez zepsucia się, ale tego nie zmierzy. Taki moge od razu załatwić.



Schemat układu przetwornika napięcie-PWM. To na razie schemat bez dobranej czestotliwosci
i napięcia(ciśnienia doładowania).
http://torsen.coconia.net/elektronika/PWM_n75.JPG (prawy przycisk myszy, kopiuj adres odnosnika)
Musze jeszcze obliczyć kilka rzeczy.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn wrz 04, 2006 13:19

W takim razie jeśli to jest czujnik ciśnienia bezwzględnego to potrzebował bym taki który zapewni regulacje do 2bar - te 1,5 bar przy tamtym to była by praca na granicy zakresu. Teraz jeżdżę swoim klekotem na 1.7 więc przu tym nowym pewnie też różnie to bedzie bywało. Dzieki za schemat, sciągnąlem go sobie. N75 byc może dostarczy mi dzis kolega. dziomal, jeśli masz mozliwość załatwienia tego czujnika do 2 bar to mozesz śmiało go organizować - daj znać jak bedzie a dogadamy rganizacje przesyłki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości