Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
Cześć
Mam problem ze swoim golfem. Od paru tygodni notorycznie auto zostawia pod sobą plamy oleju. Notorycznie dolewam olej średnio litr na miesiąc. Cały silnik zarzygany olejem. Wiem że zostanę zaraz *#cenzura#* za to że nie postawiłem auta do mechanika ale brak czasu mnie do tego zmusił, jednak teraz chyba nie mam wyjscia. Od tygodnia zaczeły się też cyrki z płynem do chłodnicy. Dolałem już ponad litr bo czerwona kontrolka nie dawała mi spokoju. Czy to są dwie awarie niezależne od siebie? Dodam że sprawdzałem odmę, i nie wygląda na dziurawą czy też taką która by przepuszczała olej. Uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona. Pozostaje turbina albo uszczelka pod głowicą? Dodam jeszcze że wyciek oleju pojawił się dużo wcześniej niż dolewanie płynu do chłodnicy.
Ktoś ma jakieś propozycje?
Mam problem ze swoim golfem. Od paru tygodni notorycznie auto zostawia pod sobą plamy oleju. Notorycznie dolewam olej średnio litr na miesiąc. Cały silnik zarzygany olejem. Wiem że zostanę zaraz *#cenzura#* za to że nie postawiłem auta do mechanika ale brak czasu mnie do tego zmusił, jednak teraz chyba nie mam wyjscia. Od tygodnia zaczeły się też cyrki z płynem do chłodnicy. Dolałem już ponad litr bo czerwona kontrolka nie dawała mi spokoju. Czy to są dwie awarie niezależne od siebie? Dodam że sprawdzałem odmę, i nie wygląda na dziurawą czy też taką która by przepuszczała olej. Uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona. Pozostaje turbina albo uszczelka pod głowicą? Dodam jeszcze że wyciek oleju pojawił się dużo wcześniej niż dolewanie płynu do chłodnicy.
Ktoś ma jakieś propozycje?
Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)
Jest MK IV Highline AJM :)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
skoro plama oleju zostaje pod samochodem to trzeba zlokalizować wyciek- kapie na ziemie to zobaczysz skąd...
ubytki płynu chłodniczego też zacząłbym od zlokalizowania wycieku na zewnątrz silnika...
dziwi mnie to że ludzie lekceważą takie wycieki a potem dziwo że remont silnika taki drogi...
ubytki płynu chłodniczego też zacząłbym od zlokalizowania wycieku na zewnątrz silnika...
dziwi mnie to że ludzie lekceważą takie wycieki a potem dziwo że remont silnika taki drogi...
Re: Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
A kto się dziwi co do kosztów?robert14-83 pisze:skoro plama oleju zostaje pod samochodem to trzeba zlokalizować wyciek- kapie na ziemie to zobaczysz skąd...
ubytki płynu chłodniczego też zacząłbym od zlokalizowania wycieku na zewnątrz silnika...
dziwi mnie to że ludzie lekceważą takie wycieki a potem dziwo że remont silnika taki drogi...
Olej kapie z bloku silnika, nie kapie bezpośrednio z miejsca awarii.
Wycieku płynu chłodniczego na zewnątrz nie zauwazyłem.
Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)
Jest MK IV Highline AJM :)
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
paku69, masz silnik AJM, a on lubi dmuchnąć uszczelkę, także od tego bym zaczał szukanie
Rust is lighter than carbon fiber
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
najpierw to silnik dobrze bym umył,skoro jest cały zarzygany.
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
Re: Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
To może byc przyczyna wycieku oleju na zewnątrz?nitrox89 pisze:paku69, masz silnik AJM, a on lubi dmuchnąć uszczelkę, także od tego bym zaczał szukanie
Dodam że spadku mocy nie mam, nie kopci, zapala normalnie.
Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)
Jest MK IV Highline AJM :)
Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
jedź na myjnię samoobsługową, poczekaj aż motor ostygnie i umyj dokładnie blok z oleju. po kilku km, lub nawet po kilku minutach od odpalenia powinieneś widzieć miejsce wycieku. zdalnie raczej ciężko będzie wskazać miejsce problemu.
Re: Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.
Dobra, pojawił się dość poważny wyciek płynu. Gołym okiem widac jak płyn ucieka. Tylko trudno zlokalizować główną przyczynę. Opiszę to w ten sposób:
Pojawia się kapanie oleju z pod węża który idzie pod vacumem, na wysokości uszczelki pod głowicą. Ów wąż jest z przodu ejst przykręcony do bloku silnika. Pytanie. Czy czasem nie jest to jednak uszczelka i ten płyn ucieka w taki sposób że kapie na ten wąż i z tego węża kapie na skrzynie biegów? Dodam że ten wąż na odcinku gdzie kapie jest metalowy. Ktoś ma jakieś sugestie?
http://www.iv.pl/images/09953606003525754268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Chodzi o to zaznaczone na CZERWONO.
Pojawia się kapanie oleju z pod węża który idzie pod vacumem, na wysokości uszczelki pod głowicą. Ów wąż jest z przodu ejst przykręcony do bloku silnika. Pytanie. Czy czasem nie jest to jednak uszczelka i ten płyn ucieka w taki sposób że kapie na ten wąż i z tego węża kapie na skrzynie biegów? Dodam że ten wąż na odcinku gdzie kapie jest metalowy. Ktoś ma jakieś sugestie?
http://www.iv.pl/images/09953606003525754268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Chodzi o to zaznaczone na CZERWONO.
Ostatnio zmieniony ndz gru 29, 2013 16:38 przez paku69, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)
Jest MK IV Highline AJM :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 112 gości