Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: paku69 » sob gru 28, 2013 19:01

Cześć :)
Mam problem ze swoim golfem. Od paru tygodni notorycznie auto zostawia pod sobą plamy oleju. Notorycznie dolewam olej średnio litr na miesiąc. Cały silnik zarzygany olejem. Wiem że zostanę zaraz *#cenzura#* za to że nie postawiłem auta do mechanika ale brak czasu mnie do tego zmusił, jednak teraz chyba nie mam wyjscia. Od tygodnia zaczeły się też cyrki z płynem do chłodnicy. Dolałem już ponad litr bo czerwona kontrolka nie dawała mi spokoju. Czy to są dwie awarie niezależne od siebie? Dodam że sprawdzałem odmę, i nie wygląda na dziurawą czy też taką która by przepuszczała olej. Uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona. Pozostaje turbina albo uszczelka pod głowicą? Dodam jeszcze że wyciek oleju pojawił się dużo wcześniej niż dolewanie płynu do chłodnicy.

Ktoś ma jakieś propozycje?


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: robert14-83 » sob gru 28, 2013 19:08

skoro plama oleju zostaje pod samochodem to trzeba zlokalizować wyciek- kapie na ziemie to zobaczysz skąd...
ubytki płynu chłodniczego też zacząłbym od zlokalizowania wycieku na zewnątrz silnika...
dziwi mnie to że ludzie lekceważą takie wycieki a potem dziwo że remont silnika taki drogi... :banghead:



Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Re: Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: paku69 » sob gru 28, 2013 19:36

robert14-83 pisze:skoro plama oleju zostaje pod samochodem to trzeba zlokalizować wyciek- kapie na ziemie to zobaczysz skąd...
ubytki płynu chłodniczego też zacząłbym od zlokalizowania wycieku na zewnątrz silnika...
dziwi mnie to że ludzie lekceważą takie wycieki a potem dziwo że remont silnika taki drogi... :banghead:
A kto się dziwi co do kosztów? :)
Olej kapie z bloku silnika, nie kapie bezpośrednio z miejsca awarii.
Wycieku płynu chłodniczego na zewnątrz nie zauwazyłem.


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: nitrox89 » sob gru 28, 2013 19:40

paku69, masz silnik AJM, a on lubi dmuchnąć uszczelkę, także od tego bym zaczał szukanie


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: areczek0000000 » sob gru 28, 2013 20:11

najpierw to silnik dobrze bym umył,skoro jest cały zarzygany. :bajer:


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Re: Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: paku69 » sob gru 28, 2013 21:09

nitrox89 pisze:paku69, masz silnik AJM, a on lubi dmuchnąć uszczelkę, także od tego bym zaczał szukanie
To może byc przyczyna wycieku oleju na zewnątrz?
Dodam że spadku mocy nie mam, nie kopci, zapala normalnie.


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

kasztanek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lis 09, 2012 02:00

Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: kasztanek » sob gru 28, 2013 23:31

jedź na myjnię samoobsługową, poczekaj aż motor ostygnie i umyj dokładnie blok z oleju. po kilku km, lub nawet po kilku minutach od odpalenia powinieneś widzieć miejsce wycieku. zdalnie raczej ciężko będzie wskazać miejsce problemu.



Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Re: Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: paku69 » ndz gru 29, 2013 16:27

Dobra, pojawił się dość poważny wyciek płynu. Gołym okiem widac jak płyn ucieka. Tylko trudno zlokalizować główną przyczynę. Opiszę to w ten sposób:
Pojawia się kapanie oleju z pod węża który idzie pod vacumem, na wysokości uszczelki pod głowicą. Ów wąż jest z przodu ejst przykręcony do bloku silnika. Pytanie. Czy czasem nie jest to jednak uszczelka i ten płyn ucieka w taki sposób że kapie na ten wąż i z tego węża kapie na skrzynie biegów? Dodam że ten wąż na odcinku gdzie kapie jest metalowy. Ktoś ma jakieś sugestie?

http://www.iv.pl/images/09953606003525754268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek


Chodzi o to zaznaczone na CZERWONO.
Ostatnio zmieniony ndz gru 29, 2013 16:38 przez paku69, łącznie zmieniany 2 razy.


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: xlsss » ndz gru 29, 2013 16:36

Fotka nie działa..



Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Olej+płyn chłodniczy - Wielka dolewka.

Post autor: paku69 » ndz gru 29, 2013 16:41

Już działa.

[youtube]www.youtube.com/watch?v=42jx9QJo3bE&[/youtube]

Tutaj dołączony film!


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 112 gości