MK7 wypalanie filtra DPF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bmbl80
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob sty 30, 2010 17:57
Lokalizacja: Wawa

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: bmbl80 » sob lis 09, 2013 08:04

Witajcie.
Pisze bo wczoraj bylem pierwszy raz w serwisie i nie wiem czy mnie nie zbyli przed dlugim weekendem.
Otoz po jezdzie w miescie zatrzymalem sie przed sklepem i wylaczylem silnik. Zauważyłem ze chodzi wiatrak co wydaje sie dziwne przy obecnej pogodzie. Wszedłem jednak do sklepu i jak wrocilrm po ok 15 minutach to dalej pracował. Wylaczyl sie dopiero po odpaleniu silnika. Sytacja powtorzyla sie jeszcze 2 razy wiec pojechalem do serwisu. Tam po godzinnej diagnostyce stwierdzono ze to nowy sposob wypalania DPF i ze wiatrak musi chodzic by chlodzic. Mial ktos cos takiego?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: grg474 » pn lis 11, 2013 20:09

hmm - tylko że DPF nie ma kontaktu z układem chłodzenia a na zgaszonym silniku nie wypala się dpf. Możesz przedzwonić jutro do innego serwisu i zapytać o procedurę tj w jakich warunkach trwa dopalanie dpf i czy może być na wyłączonym silniku? Ciekawe co ci odpowiedzą


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: doggie » pn lis 11, 2013 20:23

grg474 pisze: dopalanie dpf i czy może być na wyłączonym silniku? Ciekawe co ci odpowiedzą

hehe, ciekawe :helm:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: grg474 » pn lis 11, 2013 20:37

doggie pisze:hehe, ciekawe
no skoro wg procedury w BLS w A3 8P powinno się jechać minimum ponad 2tys obrotów przez 30 minut to jestem ciekaw procedury w mk7 :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: marmi m » pn lis 11, 2013 22:11

tak jak w mk6 są dwie procedury wypalania w jeździe i na postoju...

co do wiatraków u mnie jest tak samo jak włączy się wypalanie filtra i stanę i zgaszę auto to wentylatory chodzą cały czas, ok 20 minut po wyłaczeniu gasną dopiero, ale starczy po zgaszeniu poczekać z 2 minutki znowu odpalić i się wyłączają.

natomiast wentylatory włączaja się po to żeby bardziej obciążyć silnk bo jest trochę ciągną prądu, ale czemu nie gasną przy procedurze wypalania po wyłaczeniu silnika to nie wiem ale się nie przejmuje tym.
Ostatnio zmieniony pn lis 11, 2013 22:13 przez marmi m, łącznie zmieniany 1 raz.


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: doggie » pn lis 11, 2013 22:13

marmi m pisze:tak jak w mk6 są dwie procedury wypalania w jeździe i na postoju...
na postoju owszem, ale na wyłączonym silniku jeszcze nie słyszałem :D



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: marmi m » pn lis 11, 2013 22:14

doggie pisze:na postoju owszem, ale na wyłączonym silniku jeszcze nie słyszałem :D
nie no to wiadomo, wiem tylko że u mnie tez nie gasną odkąd kupiłem auto, błędów żadnych, wszystko chodzi idealnie więc nie szukam na siłę.


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: grg474 » pn lis 11, 2013 22:34

doggie, a czy czasem nie chodzi u nich pompka wody do schłodzenia silnika? jak np w audi tt silnik BAM. Bo jeśli tak to może dlatego wentylatory też chodzą. bo na 100% 1,6 TDI mają pompkę obiegową wody do schładzania silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
bmbl80
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob sty 30, 2010 17:57
Lokalizacja: Wawa

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: bmbl80 » wt lis 12, 2013 08:49

Poszukałem w instrukcji obsługi i faktycznie jest napisane, że może wiatrak chodzić nawet po wyłączeniu silnika, ale wg mnie 15 czy 20 minut to zdecydowanie za długo, szczególnie, że w MK6 z tym silnikiem nie zdarzyło sie to nigdy



vitia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sty 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: vitia » ndz lis 24, 2013 17:05

... u mnie też wiatrak czasem chodzi po zgaszeniu silnika.

Na pewno nie jest to usterka. To jakaś samoprocedura.

Wypalanie DPF objawia się wzrostem obrotów na biegu jałowym do z ok. 850 do ok. 950 obr/min.

Czy wentylatory mają z tym coś wspólnego to nie wiem



Awatar użytkownika
spwod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Pomorze albo niepomoże ;D

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: spwod » czw gru 26, 2013 17:35

U mnie w Jetcie 2010r. przebieg 174 tyś km. silnik CAYB 1,6 TDi, DPF-a wypalałem już 4 razy podczas jazy, średnio co 1 - 1,5 tyś km zapala mi się kontrolka i zgodnie z instrukcją przejeżdżam na 4-tym biegu jakieś +/- 15 minut z prędkością powyżej 70 km/h i kontrolka gaśnie i nie załączają mi się wiatraki po wyłączeniu stacyjki.
Niestety moje przejazdy to zazwyczaj 15 km do i 15 km z pracy, więc w zasadzie silnik nie jest rozgrzany :wink:


Nigdy nie dyskutuj z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Awatar użytkownika
bmbl80
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob sty 30, 2010 17:57
Lokalizacja: Wawa

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: bmbl80 » pt gru 27, 2013 17:02

A jest od tego jakaś lampka? U mnie nie ma



Awatar użytkownika
spwod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Pomorze albo niepomoże ;D

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: spwod » pt gru 27, 2013 18:07

Lampka od czego? od DPF-a? Jest.
Zapala się każdorazowo przed uruchomieniem silnika (jak inne kontrolki), a w momencie "zapchania" DPF-a włącza się na stałe (dodatkowo FIS wskazuje że trzeba przeprowadzić procedurę wypalania DPF-a zgodnie z instrukcją - czy coś w ten deseń, bo w barbarzyńskim języku jest napisane :smile2: , oczywiście ja mam FIS czarno-biały) kontrolka DPF gaśnie dopiero po przeprowadzeniu procedury wypalania w czasie jazdy.


Nigdy nie dyskutuj z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Awatar użytkownika
bmbl80
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob sty 30, 2010 17:57
Lokalizacja: Wawa

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: bmbl80 » sob gru 28, 2013 20:56

No to u mnie takowej brak.

Dodatkowo ten co wymyślił ten system jest idiotą. Zrobiłem dzisiaj 600 km autostradami i ekspresówkami, a wypalanie filtra włączyło się dopiero pod domem :/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 146 gości