Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

Post autor: ventil » ndz wrz 16, 2007 23:02

Witam.
Przy okazji modyfikacji pewnej pompy zrobiłem kilka zdjęć by posiadacze niektórych pomp mogli dodatkowo podnieść dawkę. Jest to pompa która z przodu (jak stoimy przed autem) ma dodatkową dźwignię którą ograniczona jest dawka przy pełnym obciążeniu (pedał wciśnięty w podłogę). Dźwignia ta ogranicza wewnętrzny skok mechanizmu regulującego dawkę paliwa.
Poniżej kolorem zielonym (na zdjęciu 4) zakreślona jest ta właśnie dźwignia a czerwonym miejsce gdzie jest śruba od regulacji pełnego obciążenia. W pompie tej LDA było typu ECO czyli bez podtoczenia a tylko z lekkim frezem. Nawet po zastosowaniu "tuningowanego" pina do LDA nie możan było osiągnąć zadawalających efektów.
Mozna z zewnątrz odkręcić śrubkę która reguluje dźwignię ale zakres tej regulacji jest znikomy. Poniżej na zdjęciu kolorem zielonym (na zdjęciu 5) zaznaczona jest dźwignia wewnątrz pompy a właściwie jej brak bo została obcięta. Można to zrobic rozkręcając dźwignie z zewnątrz i wyciągając ją z aluminiowej pokrywy.
Druga modyfikacja może być zrobiona przy okaczji robienia tzw. "gov moda" - na zdjęciach 1, 2 , 3 pokazane są dźwignie które w różnych pompach są różne (krótsze i dłuższe). Oczywiście dłuższa dźwignia zapewnia większy promień po którym obraca się dżwignia co daje nam większy zakres regulacji dawki czyli po prostu większą dawkę przy pełnym obciążeniu. Ktos, kto lubi majsterkować może jeszcze przedłużyć tą dźwignie o 2mm co oczywiście jeszcze zwiekszy dawke paliwa...
Mam jeszcze kilka modów do opisu ale brak czasu nie pozwala na opisanie ich... Może wkrótce...
Udanego dłubania...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2007 07:59 przez ventil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » ndz wrz 16, 2007 23:21

ventil pisze:Mam jeszcze kilka modów do opisu
bedziesz mial czas to wklejaj, duzo twoich porad siedzi w moim golfie :)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » ndz wrz 16, 2007 23:39

wklejaj wklejaj bo bardzo pomocne przy modzeniu :grin:


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » wt wrz 30, 2008 22:45

Cześć .
U mnie jest tak że jak wykręciłem tę śrubę od regulacji to duuużo wolniej wkręcał się na obroty, jakby ze cztery tony ważył. Ktoś podpowie dlaczego tak ? Dodam że dawkę mam dość mocno zwiększoną, może ma już paliwka za dużo ?
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2008 15:24 przez vwolfi, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw lis 27, 2008 22:13

vwolfi pisze:Cześć .
U mnie jest tak że jak wykręciłem tę śrubę od regulacji to duuużo wolniej wkręcał się na obroty, jakby ze cztery tony ważył. Ktoś podpowie dlaczego tak ? Dodam że dawkę mam dość mocno zwiększoną, może ma już paliwka za dużo ?
Z góry dzięki.
Którą śrubę tą z przodu czy może tą nad elektrozaworem?
Prawdopodobnie ukruciłeś go zobaczy z sandałem w podłodze przydymia na czarno jak nie to pokręciłeś w niewlaściwą stronę



Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » czw lis 27, 2008 22:17

zrobiłem tak jak na pierwszym zdjęciu, tzn, wykręciłem całkiem tę pionową śrubę regulacyjną na imbus zaznaczoną na czerwono, i samochód zbierał się gorzej a nie lepiej, nie chciał na obroty wchodzic
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 22:18 przez vwolfi, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

arwam

Post autor: arwam » pt lis 28, 2008 17:50

no to poluzowałeś mocowanie linki gazu sruba nie jest na imbus



Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » pt lis 28, 2008 22:28

nie nie nie. To AAZ, jest śruba regulująca to ramię na pierwszym zdjęciu zaznaczono gdzie była na czerwono, na drugim zdjęciu na niebiesko, ta śruba reguluje pochylenie tej dzwigni, jak się ją bardziej wkręci to silnik gaśnie. Na imbus ona jest na 100 %.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

Awatar użytkownika
ostryt4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lip 14, 2012 23:36
Lokalizacja: Grimsby, Anglia

Re: Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

Post autor: ostryt4 » śr sie 15, 2012 13:44

ventil pisze:Witam.
Przy okazji modyfikacji pewnej pompy zrobiłem kilka zdjęć by posiadacze niektórych pomp mogli dodatkowo podnieść dawkę. Jest to pompa która z przodu (jak stoimy przed autem) ma dodatkową dźwignię którą ograniczona jest dawka przy pełnym obciążeniu (pedał wciśnięty w podłogę). Dźwignia ta ogranicza wewnętrzny skok mechanizmu regulującego dawkę paliwa.
Poniżej kolorem zielonym (na zdjęciu 4) zakreślona jest ta właśnie dźwignia a czerwonym miejsce gdzie jest śruba od regulacji pełnego obciążenia. W pompie tej LDA było typu ECO czyli bez podtoczenia a tylko z lekkim frezem. Nawet po zastosowaniu "tuningowanego" pina do LDA nie możan było osiągnąć zadawalających efektów.
Mozna z zewnątrz odkręcić śrubkę która reguluje dźwignię ale zakres tej regulacji jest znikomy. Poniżej na zdjęciu kolorem zielonym (na zdjęciu 5) zaznaczona jest dźwignia wewnątrz pompy a właściwie jej brak bo została obcięta. Można to zrobic rozkręcając dźwignie z zewnątrz i wyciągając ją z aluminiowej pokrywy.
Druga modyfikacja może być zrobiona przy okaczji robienia tzw. "gov moda" - na zdjęciach 1, 2 , 3 pokazane są dźwignie które w różnych pompach są różne (krótsze i dłuższe). Oczywiście dłuższa dźwignia zapewnia większy promień po którym obraca się dżwignia co daje nam większy zakres regulacji dawki czyli po prostu większą dawkę przy pełnym obciążeniu. Ktos, kto lubi majsterkować może jeszcze przedłużyć tą dźwignie o 2mm co oczywiście jeszcze zwiekszy dawke paliwa...
Mam jeszcze kilka modów do opisu ale brak czasu nie pozwala na opisanie ich... Może wkrótce...
Udanego dłubania...
Kurcze, tak myślałem że to cholerstwo coś mi tu ogranicza. Czy bez ponownego rozbierania pompy (podszlifowując trochę ten młoteczek z tej strony co się opiera o tą śrubkę na imbus) dało by to jakiś pozytywny efekt ?



morghul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 28, 2006 19:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Re: Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

Post autor: morghul » czw gru 19, 2013 00:07

ostryt4 pisze: Kurcze, tak myślałem że to cholerstwo coś mi tu ogranicza. Czy bez ponownego rozbierania pompy (podszlifowując trochę ten młoteczek z tej strony co się opiera o tą śrubkę na imbus) dało by to jakiś pozytywny efekt ?
Kolego, czy próbowałeś podszlifować tą dźwignię żeby zwiększyć jej skok? Mam to samo ustrojstwo i koledzy pisali, że wykręcenie śruby niewiele daje a pomysł ze zwiększeniem skoku przez zeszlifowanie dźwigni może być trafny.



Awatar użytkownika
ostryt4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lip 14, 2012 23:36
Lokalizacja: Grimsby, Anglia

Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

Post autor: ostryt4 » czw gru 19, 2013 15:04

Witam.
Powycinałem te ustrojstwa tak jak zostało tu pokazane przez kolegę Ventila w pierwszej modyfikacji, dzięki temu z wielką łatwością można było założyć dekiel na pompę. Wcześniej trzeba było się nagimnastykować. Ogólnie pozytyw.
Pozdrawiam.



morghul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 28, 2006 19:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Re: Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

Post autor: morghul » czw gru 19, 2013 17:45

ostryt4 pisze:Witam.
Powycinałem te ustrojstwa tak jak zostało tu pokazane przez kolegę Ventila w pierwszej modyfikacji, dzięki temu z wielką łatwością można było założyć dekiel na pompę. Wcześniej trzeba było się nagimnastykować. Ogólnie pozytyw.
Pozdrawiam.

Czyli jak kolega ventil pisze " Poniżej na zdjęciu kolorem zielonym (na zdjęciu 5) zaznaczona jest dźwignia wewnątrz pompy a właściwie jej brak bo została obcięta. Można to zrobic rozkręcając dźwignie z zewnątrz i wyciągając ją z aluminiowej pokrywy. "

Czy mam rozumieć że oś z dźwignią można wyjąć bez rozbierania pompy? Nie jest dla mnie powyższe stwierdzenie jednoznaczne. Mógłbyś z łaski swojej uściślić czy trzeba pompę rozbierać żeby tą dźwignię usunąć czy można to zrobić z zewnątrz?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

Post autor: marcinas1983 » pt gru 20, 2013 10:58

morghul, chodzi o to, że można ją obciąć gdy jest w deklu górnym pompy, lub wyciągnąć z dekla i obciąć na zewnątrz. Nie da się jej obciąć nie rozbierając pompy... niestety.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

morghul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 28, 2006 19:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Jedna z modyfikacji pewnej grupy pomp VE

Post autor: morghul » pt gru 20, 2013 17:44

O, dzięki kolego. W takim razie lipa. A gdybym obciął lewe ramię, to które opiera się na śrubie na zewnątrz? Nie miałem w rękach otwartej pompy więc nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak mechanizm działa w praktyce stąd moje, może trochę niefachowe pytanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 251 gości