Brak wysokich obrotów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szyszunio110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 16, 2013 10:47

Brak wysokich obrotów

Post autor: szyszunio110 » pn gru 16, 2013 11:00

Witam i z góry przepraszam jeśli już był taki temat. Mam problem z moim silnikiem 1.6td 44kw gdyż od kilku dni nie chce wkręcać się na wyższe obroty a dokładnie powyżej 2.5tyś obrotów. A dokładnie to wygląda tak dodaje gazu (obojętnie czy podczas jazdy czy jak stoję) silnik łapie 2.5tyś obrotów po czym łapie tak jakby "odcięcie" i z tłumika leci chmura czarnego dymu. Z odpaleniem nigdy nie miałem problemów czy zimny czy ciepły oleju nie bierze oraz sprawdzałem i rozrząd jest na swoim miejscu wszystkie się znaki zgadzają. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam zrobić.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak wysokich obrotów

Post autor: Michał_1977 » pn gru 16, 2013 11:30

Filtr paliwa kiedy zmieniałeś?
W przewodach widać pęcherzyki powietrza?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

szyszunio110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 16, 2013 10:47

Brak wysokich obrotów

Post autor: szyszunio110 » pn gru 16, 2013 11:33

Filtr paliwa zmieniłem pol roku temu a w przewodach nie ma pęcherzyków



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak wysokich obrotów

Post autor: Michał_1977 » pn gru 16, 2013 13:45

Rusz ręcznie dźwignią gazu przy pompie.Przy 3/4 skoku dźwigni powinieneś wyczuć lekki opór,ale dźwignia ma iść dalej.Sprawdź,czy jest wyczuwalny ten opór.
Oczywiście sprawdź też linkę przy pompie,czy nie poluzowała się.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

szyszunio110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 16, 2013 10:47

Brak wysokich obrotów

Post autor: szyszunio110 » pn gru 16, 2013 15:02

nie czuje oporu i linka jest naciągnięta


To co może być z tym silnikiem bo to się jeździć nie da a szczególnie wyprzedzać:/



szyszunio110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 16, 2013 10:47

Brak wysokich obrotów

Post autor: szyszunio110 » pn gru 16, 2013 21:43

Ma ktoś pomysł co to może być?



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

Brak wysokich obrotów

Post autor: jozeph32 » pn gru 16, 2013 22:11

To jest delikatny opór ledwo wyczuwalny ale nie wydaje mi się żeby to była wina ośki gazu bo w ogóle by się nie chciał na obroty wkręcać. Filtr powietrza kiedy był zmieniany ja kiedyś tak miałem że był mocno zapchany wchodził właśnie tylko do tylu obrotów. Rozepnij obudowę wyjmij filtr odpal i wtedy zobaczysz czy się będzie wkręcał


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak wysokich obrotów

Post autor: Michał_1977 » pn gru 16, 2013 22:12

szyszunio110 pisze:nie czuje oporu
To nie jest jakiś strasznie mocny opór,trzeba parę razy spróbować,żeby wyczuć.
Jeśli faktycznie nie czujesz minimalnego oporu,to przypuszczalnie posypały się sprężynki w pompie... :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

szyszunio110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 16, 2013 10:47

Brak wysokich obrotów

Post autor: szyszunio110 » pn gru 16, 2013 22:18

starałem ale nie czuje a wszystkie filtry razem z rozrządem i olejem wymieniłem pol roku temu rurki od przelewu tez wszystkie wymieniłem



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

Brak wysokich obrotów

Post autor: jozeph32 » pn gru 16, 2013 22:35

Czyli wychodzi na to co napisał Michał_1977


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

szyszunio110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 16, 2013 10:47

Brak wysokich obrotów

Post autor: szyszunio110 » pn gru 16, 2013 22:44

da się to naprawić? czy zostaje tylko wymiana pompy? aha i przy odpiętym filtrze tez nie wkręca się



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak wysokich obrotów

Post autor: Michał_1977 » wt gru 17, 2013 07:50

szyszunio110 pisze:da się to naprawić?
Aby to zdiagnozować,musisz zdjąć górę pompy,ale nawet jeśli się okaże,że sprężynki poleciały w pompę i zostały zmielone,to pompa-kaput...
Trzeba szukać drugiej,bo z tej na 99% nic nie będzie.
Gdybyś zdejmował górę pompy,to mierz wszystkie śruby regulacyjne suwmiarką i zapisuj.Zapamiętaj położenie ośki gazu względem dźwigni :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

szyszunio110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 16, 2013 10:47

Brak wysokich obrotów

Post autor: szyszunio110 » wt gru 17, 2013 13:02

rozebrałem pompę i według mnie wszystko jest na swoim miejscu sprężynki są całe i nic nie widziałem aby było uszkodzone:/ a po skladaniu pompy w całość faktycznie coś tam jest wyczuwalne jakiś opór ale prawie wogóle



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak wysokich obrotów

Post autor: Michał_1977 » wt gru 17, 2013 17:19

szyszunio110 pisze:1.6td 44kw
Czyli 60KM silnik 1V z katalizatorem.Można by przypuszczać,że kat zapchany.
Można odkręcić kolanko od suszarki i wtedy odpalić i spróbować.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości