Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: Matiuas » sob gru 07, 2013 00:45

Witam, mam problem z moim 1,9TD(AAZ) i niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Dziś wieczorem wracają do domu wyprzedzałem na 2 biegu ciągnąc do około 4 tys, silnik był rozgrzany, równe 90C.
Odrazu po tym silnik zaczął głośniej pracować, i spadły wolne obroty z 900 do około 600, mam wrażenie że silnik jest trochę zmulony.
Pytanie z mojej strony co mogło się stać bo chodzi mi kilka rzeczy po głowie:
- czy jest możliwe aby podczas jazdy przestawił się rozrząd na wale lub przeskoczył ząbek na pasku?
- a może to zmienił się kąt wtrysku?
- jeden z wtrysków się podwiesił? czytałem, że daje to metaliczną pracę. Kila tygodni temu miałem parę razy sytuację, że po dojechaniu do skrzyżowania wolne obroty utrzymywały się na poziomie 1500 przez jakieś 10 sekund i dopiero spadały do 900.

Proszę o pomoc



misieksnk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 16, 2009 21:10
Lokalizacja: Baligórd/Sanok
Kontakt:

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: misieksnk » sob gru 07, 2013 19:03

Sprawdź rozrząd w pierwszej kolejności. Naciąg paska oraz czy wszystkie znaki się zgadzają.


Obrazek

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: Matiuas » sob gru 07, 2013 22:32

Właśnie dzisiaj się za to wziąłem, rozrząd był przestawiony o około 1-2 ząbki. Pasek wydawał mi się za luźny, ale dla pewności chce sprawdzić stan klina na wale. Tutaj natknąłem się na problem, po odkręceniu 4 śrub trzymających koło pasowe (wielorowkowe) nie mogę zdjąć tego koła, czy ktoś ma jakiś patent aby zdjąć koło nie uszkadzając go?



Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Re: Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: rotkeh » ndz gru 08, 2013 01:45

Matiuas pisze:Właśnie dzisiaj się za to wziąłem, rozrząd był przestawiony o około 1-2 ząbki. Pasek wydawał mi się za luźny, ale dla pewności chce sprawdzić stan klina na wale. Tutaj natknąłem się na problem, po odkręceniu 4 śrub trzymających koło pasowe (wielorowkowe) nie mogę zdjąć tego koła, czy ktoś ma jakiś patent aby zdjąć koło nie uszkadzając go?
Kolego gruby płaskownik w nim dwa otwory fi ok 9mm w rozstawie tak, aby idealnie pasowały po przekątnej w otwory z gwintami M8 w kole rozrządu.W otwór środkowy M12 (nie pamiętam dokładnie, tu uważaj na skok gwintu żeby dobrze dobrać ) Bierzesz śrubę ,szpilkę wkręcasz w wał tak żeby wystawała na szerokość koła . Przykładasz płaskownik z otworami i przykręcasz śrubami M8 z pełnym gwintem na które wcześniej nakręcasz nakrętki( muszą być dość długie i ważne chociaż klasy 8,8 żeby nie ukręcić ) , Teraz na przemian dokręcasz nakrętki i powinno bezboleśnie koło zejść.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: Matiuas » pn gru 09, 2013 00:54

rotkeh, dzięki za wskazówki, ale ten opis raczej jest do koła rozrządu a ja pytam o koło napędzające alternator i pompę wody na pasek wielorowkowy.



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: jozeph32 » pn gru 09, 2013 11:13

Jak odkręciłeś 4 śruby to obstukaj te koło młotkiem tylko tak żeby nie uszkodzić i powinno zejść


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: Matiuas » ndz sty 05, 2014 16:21

Auto już poskładane, muszę jeszcze ustawić kąt wtrysku bo jest trochę za późny.

Problem z klinem na wale ktoś już wcześniej rozwiązał zakładając ten od TDI i frezując czoło wału.

Powodem przeskoczenia paska było duże koło pasowe (jego bicie), spowodowało to postrzępienie rowów paska wieloklinowego i wciągnięcie jego fragmentu w rozrząd.

Czy pomiędzy koło pasowe napędzające alternator a koło pasowe rozrządu można dać podkładkę ? ponieważ pasek rozrządu obciera o to koło, możliwe że czoło wału zostało tak zfrezowane, że pasek delikatnie wystaje za koło. w starym kole pasek porobił rowki, zdjęcie poglądowe z internetu
Obrazek

a nowe koło nie ma tych rowków (również zdjęcie z internetu), podczas kręcenia kluczem za śrubę wału słychać jak pasek rozrządu obciera o to koło
Obrazek



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: arka10 » pn sty 06, 2014 01:19

Masz uszkodzony napinacz , wyrobione tulejki w pompie albo tulejki wałka pośredniego.
tel.797384613



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: Matiuas » pn sty 06, 2014 14:55

wydaje mi się, że chyba to ostatnie (wyrobiona tulejka wałka pośredniego), podczas kręcenia kluczem za śrubę wału pasek przesuwa się dopiero na kole wałka pośredniego, na kole pompy i wała rozrządu pasek idzie równo. Czy wymiana tulejki jest kłopotliwa? Jak można sprawdzić czy ta tulejka jest uszkodzona? będzie wyczuwalny luz na tym kole?



szymon2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sty 10, 2014 10:59

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: szymon2 » pt sty 10, 2014 11:24

panowie mam podobny problem . (golf 2 1.6td) chciałem wyprzedzić , zredukowałem z 3 na 2 przy ok. 40km/h i zaczeło sie. nie reagował na gaz , próbowałem ratować sie sprzegłem ale nic z tego. zgasł. pare razy zakręciłem nim ale nie odpalił. wylałem wszystko z filtra , okazało się że sam opał ( golf kupiony 3 dni temu). zalałem ropą i założyłem. ale okazało sie że spadł kabel (chyba prądowy) z elektrozaworu. podpiąłem go. auto odpaliło ale po wyłączeniu ssania gaśnie. powód zbyt niskie obroty. czasami ma opóźnioną reakcje na gaz tnz. reaguje po paru sekundach od wciśnięcia gazu. spróbowałem się przejechać ale da sie tylko na ssaniu. bez niego nawet przy zmianie biegu potrafi zgasnąć. wydaje mi się też że za ostro chodzi. ( głośniej, bardziej niż wcześniej słychać klekotanie ) co może być powodem ? przeskoczony rozrząd ?



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

Głośna praca silnika, za niskie wolne obroty

Post autor: jozeph32 » pt sty 10, 2014 22:18

Trzeba zmienić filtr a nie zalewać go z powrotem :banghead:


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości