nieszczelność w dolocie (foto)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob paź 06, 2012 09:54
Lokalizacja: Cieszyn

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: lukasc_n » pn lis 11, 2013 16:45

Witam, ostatnio zauważyłem,że coś mi kapie z pod auta. Po zdjęciu maskownicy zauważyłem ze przewód wychodzący z turbiny jest mokry
Obrazek
miejsce zaznaczone na zdjęciu (widać silikon, gdy chwycę za niego to rusza się), tak samo mokry jest na następnym połączeniu
Obrazek
tam również widać silikon. Teraz mam pytanie jak to jest oryginalnie uszczelnione?? bo ktoś kto to robił przede mną nie postarał się za bardzo i poszedł na łatwiznę.
Mam jeszcze jedno pytanie co zrobić z tym fantem?
Obrazek
Obrazek
jak widać żeby nie wypadło to najlepiej przykręcić... tam również widać dużo silikony. Co z tym zrobić żeby to miało ręce i nogi.



Awatar użytkownika
IksDe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: sob cze 19, 2010 01:09
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: IksDe » pn lis 11, 2013 18:16

Oryginalnie gumowy przewód jest zakończony metalowymi kołnierzami z simeringami na końcach, kołnierze wchodzę w większe rurki i są ściskane szybkozłączkami, niestety po kilkunastu latach szybkozłączki nie trzymają już tak mocno i zaczynają się nieszczelności.
Co do nieszczelności przy EGR to tak sobie z tym radzą w CTR: " onclick="window.open(this.href);return false;


Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci :shock: :bylo:

Awatar użytkownika
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob paź 06, 2012 09:54
Lokalizacja: Cieszyn

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: lukasc_n » pn lis 11, 2013 18:21

Czyli coś podobnego co jest u mnie. Mam rozumieć, że żeby usunąć te nieszczelności to najlepiej kupić nową rurę i nowe szybkozłączki.



Awatar użytkownika
IksDe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: sob cze 19, 2010 01:09
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: IksDe » pn lis 11, 2013 19:10

Tak będzie najłatwiej


Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci :shock: :bylo:

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5959
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: grg474 » pn lis 11, 2013 19:28

lukasc_n, zacznijmy od przyczyny takiej naprawy - otóż ponieważ kiedyś w zimę zdarzyło mi się że wyrwało mi taki wąż z zaczepów ( połączenie na spinkach ma 1 zaletę i resztę wad tj nieszczelności bo uszczelnia tylko oring, w przypadku zbyt dużego ciśnienia wyrywa zęby za które jest zapieta zapinka, a np w przypadku silnika ATD masz tam wąż z opaską sprężystą). Otóż obcięło wystające zęby i zapinka nie trzymała węża. Powód był prozaiczny - turbina dała poprzednikowi olej , następnie wymieniono turbinę bez czyszczenia rur i intercoolera, a potem do tego doszedł olej z odpowietrzenia silnika (dlatego teraz mam separator oleju). Ponieważ wyrwało tutaj te zęby - gość zamiast zapinki zastosował właśnie wkręty (bo wąż kosztuje a auto i tak do handlu - to jest Polska właśnie). Dlaczego o tym pisze - ano - zanim zaczniesz naprawę to zrzuć te węże, wyczyść je i potem np po 300km sprawdź czy w środku jest olej i czy ten olej już jest przed turbo czy też pojawia się za. Dopiero jak usuniesz przyczynę jeśli jest pojawiania się tam oleju - wymień rury na nowe
Aha - separator oleju odzyskuje mi tj wyłapuje z odpowietrzenia silnika ok 50ml na 1tys km


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob paź 06, 2012 09:54
Lokalizacja: Cieszyn

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: lukasc_n » pn lis 11, 2013 19:42

Tak tylko te połączenia są u mnie już na silikonie bo oringi pewnie już nie trzymały szczelności i teraz jak je rozłączę to pewnie będę musiał znowu je połączyć na silikonie o nie oto mi chodzi żeby bawić się w takie półśrodki... Ale wiem co masz na myśli, najpierw znaleźć przyczynę tego pocenia a potem bawić się w wymianę węży.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5959
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: grg474 » pn lis 11, 2013 20:23

lukasc_n pisze:Ale wiem co masz na myśli, najpierw znaleźć przyczynę tego pocenia a potem bawić się w wymianę węży.
dokładnie :pub:
oringi na węże np
43,95mm nr 3C0 145 117
57,85mm nr 3C0 145 117F
z tym ze pewnie lepiej kupić całe węże


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob paź 06, 2012 09:54
Lokalizacja: Cieszyn

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: lukasc_n » pn lis 11, 2013 20:37

ale same oringi nie załatwia sprawy trzeba jeszcze te szybkozłączki... te wymiary które podałeś to są na jeden i na drugi koniec tego węża?? Czy po obu stronach są takie same?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5959
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: grg474 » pn lis 11, 2013 21:46

lukasc_n, korzystasz z gg?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob paź 06, 2012 09:54
Lokalizacja: Cieszyn

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: lukasc_n » pn lis 11, 2013 21:48

aktualnie nie. Praktycznie w ogóle z niego nie korzystam ( nr już usunąłem ). Przepraszam jeśli zrobiłem Ci z tego powodu jakiś problem.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5959
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: grg474 » pn lis 11, 2013 22:30

no problem - chodziło tylko że mam uszkodzony wąż ten co wchodzi do turbo od dołu - tj z wyrwanym zaczepem i jak coś to ci go mogę użyczyć (dać) - gdyby po wymontowaniu tamtego obecnego nie było czego wsadzić - on u mnie i tak lezy gdzie w garażu więc żaden problem żeby leżał u Ciebie a jak coś to chociaż oringi może sobie z niego wydłubiesz
do awaryjnego połączenia się nadaje


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob paź 06, 2012 09:54
Lokalizacja: Cieszyn

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: lukasc_n » wt lis 12, 2013 19:22

Który ten oring będzie dobry?? Ten 3C0 145 117 czy ten 3C0 145 117F? kto mi odpowie??



Awatar użytkownika
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob paź 06, 2012 09:54
Lokalizacja: Cieszyn

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: lukasc_n » pn lis 18, 2013 19:40

nikt nie chce pomóc??



Awatar użytkownika
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob paź 06, 2012 09:54
Lokalizacja: Cieszyn

nieszczelność w dolocie (foto)

Post autor: lukasc_n » sob gru 07, 2013 12:43

wszystkie oringi wymienione na nowe oryginalne i już nie cieknie :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości