jaka dawka na pompie (silnik alh)?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: jarekzgora » wt gru 03, 2013 14:06

witam,mam pytanie jaką dawkę ustawić nastawnikiem na pompie dla mojego silnika? Bo niedawno miałem wymienianą uszczelkę pod nastawnikiem i od tej chwili zaczął mi więcej palić - o około 1litr na 100km. W zeszłym tygodniu pojechałem na diagnostykę i wyszło że dawka była ustawiona na 2,2. Wczoraj pojechałem by ją przestawić i mechanik przestawił na 4,0 i dalej spalanie się nie zmieniło. Auto cały czas zbiera się dobrze od samego dołu, proszę o wartość jaka fabrycznie tu powinna być. Pozdrawiam.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: Adamm » wt gru 03, 2013 14:46

jarekzgora, 4,4 mg na rozgarzanym silniku (min 80st)

rozumiem ze masz MFA, bo wtedy zeby pokazywal normalne spalanie to musi byc na fabryke utawione ,


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Re: jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: jarekzgora » wt gru 03, 2013 19:31

Podjechałem jeszcze raz na podpięcie Vaga i mechanik vagiem wszedł w adaptacje i zmienił tak, że mam teraz 5,4mg. Auto osłabło trochę, lecz mi to nie przeszkadza ale zobaczę ile będzie palić.
Adamm pisze:jarekzgora, 4,4 mg na rozgarzanym silniku (min 80st)

rozumiem ze masz MFA, bo wtedy zeby pokazywal normalne spalanie to musi byc na fabryke utawione ,
Mam MFA. A to, że wzrosło mi spalanie zczaiłem z tego, że MFA pokazuje większe spalanie o litr jak wyżej pisałem oraz to, że na pełnym baku przejechałem (jadąc rozsądnie) tylko 720km i prawie rezerwa się zapaliła.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: Adamm » wt gru 03, 2013 21:20

to ze MFA pokazuje wieksze spalanie nie oznacza ze fizycznie auto pali wiecej

lepiej zmienic dawke nastawnikiem niz vagiem

jak zmienil na 5,4 mg to teraz bedzie Ci przeklamywac w druga strone


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Re: jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: jarekzgora » wt gru 03, 2013 21:33

...Więc pozostaje pojeździć i zobaczyć? Rozumiem, że jak dalej będzie za dużo palił to trzeba będzie zmniejszyć wartość dawki vagiem a zwiększyć wartość nastawnikiem? I jak pisałeś dawka 4,4 mg to fabryczna wartość?
Dawki za każdym razem były ustawiane u mnie na rozgrzanym silniku powyżej 85st i z wyłączonymi odbiornikami.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: Adamm » wt gru 03, 2013 22:20

lepiej ustawiac nastawnikiem niz vagiem takie moje zdanie :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Re: jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: jarekzgora » śr gru 04, 2013 14:30

Przed chwilą podpiąłem vaga. Wszedłem w adaptację i było tam 32768 a dawka była 3,8-4,0 mg.
Czyli to, co wczoraj gość podniósł mi vagiem się nie zapisało. Sam przed chwilą próbowałem zmieniać w adaptacji i wpisałem 32500 co odpowiadało to dawce 5,6 mg ale nie idzie tego mu zapisać bo po zgaszeniu i odpaleniu silnika dawka wynosiła 3,8 mg a w adaptacji znów 32768.
Muszę podjechać to mechanika i pokombinować z nastawnikiem bo nie mam tego klucza do nastawnika; tylko piszecie że dawka ma być 4,4 mg - czy może podnieść wartość jeszcze więcej?


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: wronek1 » śr gru 04, 2013 15:46

jak masz taka dawke to zostaw . po co kombinowac skoro jest ok ?
myslisz ze jak z 3.8 zrobisz 4.4 to auto bedzie Ci mniej palić ? raczej watpie by były to odczuwalne roznice.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Re: jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: jarekzgora » śr gru 04, 2013 15:52

wronek1 pisze:jak masz taka dawke to zostaw . po co kombinowac skoro jest ok ?
myslisz ze jak z 3.8 zrobisz 4.4 to auto bedzie Ci mniej palić ? raczej watpie by były to odczuwalne roznice.
Właśnie nie jest OK, bo jak marudziłem wcześniej,teraz pali mi za dużo bo wychodzi z 6,5l w trasie przy spokojnej jeździe a żadnych błędów nie ma a czujnik temp OK, termostat OK, przepływka OK ale miałem wymieniane 2 uszczelki na pompie bez jej ściągania i dlatego tak się czepiam tej pompy.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: wronek1 » śr gru 04, 2013 16:08

rozumiem Twoj problem , ale wydaje mi sie ze jak przestawisz tak nieznacznie dawke to nie uzyskasz tym mniejszego spalania .


co innego gdybys mial teraz jakas srogą dawke typu 2.2 mg a chcial zmienic np na 4.4 mg .


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: Adamm » śr gru 04, 2013 17:11

jarekzgora, wroc ustawieniami na fabryke a na nastawniku ustaw 4,4 i nie sugeruj sie az tak mfa


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Re: jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: jarekzgora » śr gru 04, 2013 19:59

Byłem właśnie u mechanika i to samo mi powiedział co piszecie Wronek1 i Adamm i nic nie kombinował i powiedział by zatankować go do pełna, przejechać 100km i dotankować i wtedy zobaczymy.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: ciachotdi » śr gru 04, 2013 22:28

a ja zaproponuje ci takie rozwiązanie;

- jeżeli zapali ci się dystrybutor (czyli rezerwa) i usłyszysz dźwięk rezerwy zgaś autko, wlej 5 litrów ON (wcześniej zatankowaną bańkę np. po płynie do spryskiwaczy), wlej ją - tutaj pomocny byłby lejek skasuj licznik od kilometrów a że robisz dłuższe odcinki wyjdzie ci poprawny wynik w trasie do momentu zeświecnia się ponownie kontrolki.
ps. ja tak robiłem ponieważ mfa mi zaniżał :bigok:


uważam to za lepszy sposób niż tankowanie do pełna ponieważ pistolet nie zawsze odbije na tym samym poziomie a skrajną głupotą jest tankowanie żeby zobaczyć lustro :bajer: i później swoją minę jak 3 litry wyleje się pod autem odpowietrzeniem :rotfl:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

jaka dawka na pompie (silnik alh)?

Post autor: Adamm » czw gru 05, 2013 00:03

ciacho840, zawsze lalem pod korek + odpowietrznik i nigdy mi sie nic nie wylalo pod auto :) wiec proponowalbym Ci sprawdzic uklad zbiornika ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 73 gości