Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamel19899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
Lokalizacja: WPY
Kontakt:

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: kamel19899 » ndz lis 10, 2013 17:03

Witam wszystkich forumowiczów
Problem polega na tym, że na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym oraz przy jeździe na wszystkich biegach do 2 tys. obrotów silnik szarpie. Jak przyspieszam gwałtownie i jak zdejmę nogę z gazu wszystko jest ok. Szarpanie występuje jak chce utrzymać stała prędkość samochodu przy obrotach do 2 tys. Na vagu wywaliło mi błąd czujnika temperatury paliwa, wymieniłem, błąd skasowałem, silnik szarpie nadal. Znajomy mechanik sprawdzał ciśnienie na cylindrach, stwierdził że ciśnienie jest ok. Zdjąłem wtyczkę ze skrzyni - nadal szarpie. Nie mam już pomysłów. Proszę o pomoc. Załączam logi grupy 1.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale w błędach silnika odkąd posiadam samochód występuje błąd :
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
P1626 - 35-00 - -

EGR i dolot czyszczony, EGR zablokowany, turbina czyszczona parę dni temu i działa tak jak powinna.

Dodam tylko, że przy rozbieraniu dolotu zauważyłem ze wlot w głowicy do cylindra drugiego od lewej stojąc przed maska jest mokry osad(pozostałem 3 wloty suche)
Jakie jeszcze zrobić logi ??(mam vaga versja demo, na moim win 7 nie udało mi się wgrać pirata)

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kamel19899_148851.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdrawiam kamel19899



Piotrek1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 28, 2011 21:20
Lokalizacja: Wałbrzych

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: Piotrek1990 » ndz lis 10, 2013 18:33

Na pewno ktoś przekodował ecu na automat, żeby auto lepiej paliło na ciepło, ale wtedy występuje szarpanie i wywala błąd sterownika skrzyni, którego z oczywistych względów nie posiadasz sprawdzałem to w kilku autach i zawsze szarpało. Jak masz vaga to możesz sam przekodować.
Funkcja 01 - elektronika silnika
Funkcja 07 - kodowanie
Tu są kodowania, u Ciebie pewnie będzie 00001 a ma być 00002
00001 - automat
00002 - manual
00003 - 4x4 (4wd)
I musisz mieć świadomość, że zacznie gorzej palić rozgrzany.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: munior » ndz lis 10, 2013 19:23

Piotrek1990 pisze:Na pewno ktoś przekodował ecu na automat
Nie sądzę :hmm: kodowanie sterownika na automat ,miało by jakiś wpływ na to w czasie jazdy ...ale tu w logach widać, że mu jałowym dawka ,i co oczywiste ,również obroty skaczą ...a to z kodowaniem softu ,nie może i nie ma , nic wspólnego ...Wtryskiwacze ,pompa ,nastawnik ...tylko te rzeczy mogą powodować takie cuda na jałowym biegu ...no jeszcze zmienne wskazania z fiksującego czujnika temperatury ,dla kompa :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kamel19899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
Lokalizacja: WPY
Kontakt:

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: kamel19899 » ndz lis 10, 2013 20:13

no ok samochód może jest przekodowany(sprawdzę to), ale jest już tak odkąd mam vw(4lata) a przerywa od 2 miesięcy, więc to chyba nie wina kodowania.

Kolego munior jak sprawdzić co szwankuje?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: munior » ndz lis 10, 2013 22:54

kamel19899 pisze:no ok samochód może jest przekodowany(sprawdzę to), ale jest już tak odkąd mam vw(4lata) a przerywa od 2 miesięcy, więc to chyba nie wina kodowania.
Oczywiście że nie ,mnie nie musisz przekonywać :chytry:
kamel19899 pisze:Kolego munior jak sprawdzić co szwankuje?
Podmienić nastawnik ,to pierwsze co bym zrobił :hmm: ale zanim bym to zrobił ,to bym sprawdził temperatury dla kompa ...nie mylić ze wskazaniem na liczniku . Jak zatankowałeś przed tym "falowaniem " jakiegoś ''tańszego" paliwa ,tym bardziej przyjrzał bym się nastawnikowi :hmm: Jakbym wkleił tu fotki ,wnętrza pomp ,czy nastawników ,po takim "paliwie " to byście nigdy nie dali się namówić na takie "oszczędnosci " :chytry: Jedyne pewne i tańsze paliwo ,to ori oranżada ....reszta ropopodobnego paliwa ,zabija pompę po jednym tankowaniu ,szybciej lub wolniej ,ale zabija ,w zależnosci od stężenia tej mixtury.Na szczęscie pompy do tdi ,nie są jakieś kosmicznie drogie :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kamel19899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
Lokalizacja: WPY
Kontakt:

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: kamel19899 » ndz lis 10, 2013 23:13

Bardzo możliwe, że to nastąpiło po zatankowaniu jednego z "lepszych" paliw, jednakże zawsze to było na cpn. Niestety nie mam od kogo podmienić nastawnik. Czytałem gdzieś tu na forum że w moim modelu jest bardzo małe prawdopodobieństwo winy nastawnika(ktoś pisał, że są lepiej dopracowane od poprzedników), choć ktoś już go ściągał wcześniej(widać znaczenia na pompie).

Munior sprawdzałem RSW na zapłonie (0.640v) czy to dobre wskazanie odnośnie mojego modelu?
Co w takim nastawniku dzieje się po zatankowaniu felernego paliwa?
I czy jest sens nalać jakiegoś dodatku do paliwa(przed rozbieraniem nastawnika) ??

odnośnie temperatur to wskazania na vagu są realistyczne, choć od jakiegoś czasu nie mogę osiągnąć 90 stopni(maksymalnie 70) wody, może jednak czujnik temp. płynu chłodzącego jest nie w pełni sprawny. Na vagu wyskoczył mi tylko wcześniej czujnik temp. paliwa, ale wymieniłem go i już nie wrócił



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: munior » pn lis 11, 2013 23:06

kamel19899 pisze:Bardzo możliwe, że to nastąpiło po zatankowaniu jednego z "lepszych" paliw, jednakże zawsze to było na cpn.
Nie miałem na mysli paliwa z "markowej " stacji..mimo wszystko jednak, zatankowanie jakiegoś schitu ,na takiej stacji ,jest mało prawdopodobne .Chodziło mi o paliwo ''z drugiej ręki '' :chytry: takie o którym nic nie wiemy :hmm:
kamel19899 pisze:Czytałem gdzieś tu na forum że w moim modelu jest bardzo małe prawdopodobieństwo winy nastawnika(ktoś pisał, że są lepiej dopracowane od poprzedników),
Tu chodzi o pompę ,a raczej jej nawęglane elementy ,a nie o sam nastawnik ,w którym nie bardzo ma się co zużyć ,czy zepsuć .Ale nawet najlepiej utwardzone elementy w pompie ,poddadzą sie ,jak nie bedą odpowiednio smarowane ...skutek ,opiłki w nastawniku ...
kamel19899 pisze:Co w takim nastawniku dzieje się po zatankowaniu felernego paliwa?
Własnie
To, co opisałem powyżej
kamel19899 pisze:I czy jest sens nalać jakiegoś dodatku do paliwa
Jak masz opiłki w nastawniku ,to żadne dodatki ich nie usuną :chytry: Jak ci faluje na jałowym biegu ,z winy nastawnika ,to opiłki bedą już widoczne na spodniej stronie nastawnika ,"poprzyklejane "do gwintów śrubek mocujących rdzeń ...wystarczy rzut oka .Może być też jeszcze jedna przyczyna ,gdzie objawy są bardzo podobne do nastawnikowych ,pęknięta jedna ,lub obie spręzyny tłoczka ...Miałem dwa takie przypadki ,gdzie byłem przekonany że to wina nastawnika ,ale po zrzuceniu go ,okazało sie że to nie on jest przyczyną , przyczyna była od razu widoczna ,po zerknięciu na spręzyny,jedna z nich pękła w dwóch miejscach :hmm: Wszystko ładnie widać ,po zrzuceniu nastawnika


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kamel19899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
Lokalizacja: WPY
Kontakt:

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: kamel19899 » wt lis 12, 2013 15:45

ok w takim wypadku widzę, że nie ominą mnie nowe doświadczenia :grin: Niestety będę mógł zabrać się za to dopiero w weekend.

Jakie ustawienia RSW odpowiadają mojemu modelowi(aktualnie mam na zapłonie 0.620v-dobre?)?
I jaką dawkę ustawić(aktualnie 3.0 mg/R )?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: ciachotdi » wt lis 12, 2013 20:48

podsunę pomysł dwumasy - miałem kiedyś podobnego loga (wiem że trudno w to uwierzyć a jednak)



kamel19899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
Lokalizacja: WPY
Kontakt:

Bora 99r 110km ahf szarpie na wolnych obrotach

Post autor: kamel19899 » ndz gru 01, 2013 22:16

Witam
Problem rozwiązany, jak się okazało po dokładnym przeczyszczeniu wkładki ze zbiornika paliwa(rozebrałem wszystko na części pierwsze) problem ustał. Przewierciłem kanalik zasysający we wkładce (tam jest coś w rodzaju zaworka zwrotnego?(nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem)) tam właśnie zbierał się szlam który zakłócał swobodny przebieg paliwa:)
Przejechałem od czyszczenia ok 130km i szarpanie nie wystąpiło ani razu i mam nadzieję, że nie powróci:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości