1.6 TD rozrząd

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

osgood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 17:40

1.6 TD rozrząd

Post autor: osgood » czw lis 21, 2013 22:36

Witam
mam takie pytanie do Was, mam silnik 1,6 TD SB na sprężarce T2 (pochodzi z passata) w suzuki samurai-u autko chodzi pierwszorzędnie silnik sprawuje się znakomicie ale...
powinienem zmienić już rozrząd jednak nie mam znaków na kole zamachowym, czy ktoś mógłby mnie nakierować jak mogę ustawić rozrząd, bądź nanieść nowe znaki na obecne koło zamachowe.

Pozdrawiam Tomek



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

1.6 TD rozrząd

Post autor: jozeph32 » czw lis 21, 2013 23:07

Powinno być zero lub strzałka na kole zamachowym. U kupla jak nie mogłem znaleźć to zablokowałem kółko na popie i namalowałem farbą na kole zamachowym znak


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD rozrząd

Post autor: Michał_1977 » pt lis 22, 2013 08:08

osgood, zdejmij pokrywę zaworów i kręć wałem.Jak nacięcie w wałku ustawi się na równo z krawędzią głowicy,otwór w kole pasowym pompy z otworem we wsporniku,wtedy UŻYJ blokady wałka.
Tylko przy jej użyciu,będziesz miał rozrząd dobrze ustawiony!

Tutaj masz ściągawkę :bajer:
Obrazek

Tutaj czerwonym kółkiem zaznaczyłem brakujący otwór w kole pasowym.Gdy ustawisz wałek i pompę,to 2 otwory koła pasowego mają być w osi bloku silnika,tak jak zaznaczyłem zieloną linią i otwór górny ma być pod otworem w bloku w który wkładasz blokadę,tak jak widać na rysunku.
Obrazek

Pamiętaj,że do ustawienia nowego rozrządu,koło wałka musi być zbite ze stożka i ma sobie "pływać",wałek zablokowany z tyłu płaskownikiem o grub. chyba 6mm(im ciaśniej,tym lepiej),koło pompy trzpieniem 15,5mm,wał w/w blokadą.
Napinasz pasek,dokręcasz koło wałka,wyjmujesz blokady,robisz 2 obroty wałem,sprawdzasz ustawienia :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

osgood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 17:40

Re: 1.6 TD rozrząd

Post autor: osgood » pt lis 22, 2013 10:49

Michał_1977 pisze:Tutaj masz ściągawkę :bajer:
Obrazek

Tutaj czerwonym kółkiem zaznaczyłem brakujący otwór w kole pasowym.Gdy ustawisz wałek i pompę,to 2 otwory koła pasowego mają być w osi bloku silnika,tak jak zaznaczyłem zieloną linią i otwór górny ma być pod otworem w bloku w który wkładasz blokadę,tak jak widać na rysunku.
Obrazek

Pamiętaj,że do ustawienia nowego rozrządu,koło wałka musi być zbite ze stożka i ma sobie "pływać",wałek zablokowany z tyłu płaskownikiem o grub. chyba 6mm(im ciaśniej,tym lepiej),koło pompy trzpieniem 15,5mm,wał w/w blokadą.
Napinasz pasek,dokręcasz koło wałka,wyjmujesz blokady,robisz 2 obroty wałem,sprawdzasz ustawienia :bajer:

Dzięki wielkie

a mam jeszcze takie pytanie, w jakim celu należy luzować koło paskowe ? teoretycznie jak się założy nowy pasek na koła pasowe ustawione identycznie jak na starym to powinno być dobrze, ale czytałem już kilka razy o tym zbijaniu koła, ale czy ktoś może mi to wytłumaczyć, co to ma na celu ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD rozrząd

Post autor: Michał_1977 » pt lis 22, 2013 11:51

Odpowiedź na to pytanie,po części masz w moim poprzednim poscie.
Jeżeli założysz nowy pasek mając zablokowany wał,wałek i pompę,a na wałku koło będzie dokręcone,to napinając pasek,napniesz go tylko między wałkiem,a wałem.Natomiast gdybyś powyjmował blokady i wtedy napinał z przykręconym kołem wałka,to w jakimś stopniu fazy rozrządu pomieszają się.Do kolizji nie dojdzie,ale nie będzie tak,jak być powinno.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

osgood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 17:40

Re: 1.6 TD rozrząd

Post autor: osgood » pt lis 22, 2013 15:33

Michał_1977 pisze:Odpowiedź na to pytanie,po części masz w moim poprzednim poscie.
Jeżeli założysz nowy pasek mając zablokowany wał,wałek i pompę,a na wałku koło będzie dokręcone,to napinając pasek,napniesz go tylko między wałkiem,a wałem.Natomiast gdybyś powyjmował blokady i wtedy napinał z przykręconym kołem wałka,to w jakimś stopniu fazy rozrządu pomieszają się.Do kolizji nie dojdzie,ale nie będzie tak,jak być powinno.

nie przekonuje mnie to, możliwe, że jak będę miał to rozebrane, to zrozumiem, bo według tego co piszesz, wynikałoby iż pasek jest albo napinany z dwóch stron, albo naciąga się pomiędzy kołami pasowymi, co oczywiście nie ma miejsca, tak więc jakbym założył pasek nie luzując kół pasowych to nie wyobrażam sobie skąd miała by się wziąć różnica między położeniem kół, ale pewnie jak to rozbiorę to się przekonam, bądź ktoś jeszcze mi to jakoś inaczej może wyjaśnić :) chyba, że luzuje się je tylko i wyłącznie w celu ułatwienia montażu
Pozdrawiam Tomek :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD rozrząd

Post autor: Michał_1977 » pt lis 22, 2013 15:40

osgood pisze:nie przekonuje mnie to
Więc rób jak uważasz za stosowne.Tak robią serwisy,tak robię ja.Jeśli uważasz,że ja źle robię i robiąc inaczej zrobisz lepiej,to życzę powodzenia :chytry:

Tutaj mam rysunek,tylko bez blokady wału korbowego,który przerobiłem kiedyś dla takiego samego usera jak Ty.
Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: 1.6 TD rozrząd

Post autor: karol8114 » pt lis 22, 2013 15:44

Jeśli chodzi o mnie, raz zbijałem kółko a raz nie, ale przy pierwszym i drugim zabiegu ściągałem pokrywę zaworów, prawda jest taka, że wystarczy troszkę inaczej naciągnąć pasek i wałek ucieka, dlatego starałem się naciągać tak samo. Jednym słowem musisz zbić kółko, no i kąt wtrysku do ustawienia.



osgood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 17:40

Re: 1.6 TD rozrząd

Post autor: osgood » pt lis 22, 2013 17:15

Michał_1977 pisze:
osgood pisze:nie przekonuje mnie to
Więc rób jak uważasz za stosowne.Tak robią serwisy,tak robię ja.Jeśli uważasz,że ja źle robię i robiąc inaczej zrobisz lepiej,to życzę powodzenia :chytry:

Tutaj mam rysunek,tylko bez blokady wału korbowego,który przerobiłem kiedyś dla takiego samego usera jak Ty.
Obrazek

Juz wiem wszystko :)

Chodzi tylko i wylacznie o napinanie paska, po zluzowaniu kola pozwala on swobodnie przesuwac sie paskowi podczas naciagania nie krecac walem, przy nie zluzowanym zazwyczaj pasek przesuwa sie o zeba ale jest kilka sposobow by temu zaradzic
Pozdrawiam Tomek



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

1.6 TD rozrząd

Post autor: arka10 » sob lis 23, 2013 00:09

Michał 1977 - jak ktoś tego nie pojmuje to i tak nie zrozumie.
Ale coś innego. Czy blokada wału od TDI naprawdę pasuje do 1,6 - 1,9 D/TD ?
Pytam bo nigdy tego stosowałem.
Ja zawsze mierzyłem 50mm przed i po GZP, liczyłem zęby na kole zamachowym i wyliczałem środek.



osgood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 17:40

Re: 1.6 TD rozrząd

Post autor: osgood » sob lis 23, 2013 01:12

arka10 pisze:...jak ktoś tego nie pojmuje to i tak nie zrozumie...
Kolego nie obrażaj jak nie masz do tego kompetencji...
Chciałem się dowiedzieć dlaczego należy luzować koło, miałem nadzieje, że chociaż na tym forum ktoś tę wiedzę posiada, niestety się myliłem i tyle.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1.6 TD rozrząd

Post autor: Adamm » sob lis 23, 2013 01:55

osgood, przeciez napisali Ci dlaczego luzuje sie kolo na walku

po to by przy napianiu paska naciagnac przestrzen pomiedzy walkiem a pompa nie powodujac ruszenia sie walka ani walu korbowego

jak nie zluzujesz kola walka to albo ruszy Ci caly walek ( o ile nie bedzie zablokowany) albo ruszy Ci walem korbowym

jesli i walek i wal beda zablokowane a napniesz pasek bedzie on luzny po stronie pompy i po zdjeciu blokad i przekreceniu silnikiem porozjezdzaja sie nieznacznie ustawienia


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

osgood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 17:40

Re: 1.6 TD rozrząd

Post autor: osgood » sob lis 23, 2013 09:32

Adamm pisze:osgood, przeciez napisali Ci dlaczego luzuje sie kolo na walku

po to by przy napianiu paska naciagnac przestrzen pomiedzy walkiem a pompa nie powodujac ruszenia sie walka ani walu korbowego

jak nie zluzujesz kola walka to albo ruszy Ci caly walek ( o ile nie bedzie zablokowany) albo ruszy Ci walem korbowym

jesli i walek i wal beda zablokowane a napniesz pasek bedzie on luzny po stronie pompy i po zdjeciu blokad i przekreceniu silnikiem porozjezdzaja sie nieznacznie ustawienia
Wiem i też to sam potwierdziłem dwa posty wyżej, więc po co mi ktoś pisze, że ja tego nie pojmuje?

Swoją drogą pytałem czy to luzowanie ma coś więcej na celu niż tylko ułatwienie naciągnięcia paska...



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1.6 TD rozrząd

Post autor: Adamm » sob lis 23, 2013 10:42

osgood, nie , tylko to :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości