Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: munior » ndz gru 23, 2012 10:26

Lukaszxxx pisze:Da sie zapisac ale nic sie nie zmienia, tzn w adaptacjach max moge wpisac 33268
Hmm...skoro zapamiętuje powyższą watrość ,to raczej ok...a że nie widać zmiany dawki :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: wesol » ndz gru 23, 2012 11:13

nie ma co za duzo oczekiwac po tej smiesznej zmianie vagiem. to daje naprawde niewiele- prawie niezauwazanie i to jeszcz enie w kazdym aucie. Lepiej dygnij nieco nastawnikiem. Tylko tak z wyczuciem to poprawe wyczujesz tyle ze bys nie mial potem jalowych obrotow na 2000 lub spadanie obrotow przez 5 sekund po puszczeniu pedalu gazu. Nożykiem sobie zaznacz pozycje startowa na obudowie pompy i nastawniku( tak akreske) lekko luzujesz 4 sruby nastawnika i delikatnie w niego pukasz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: munior » ndz gru 23, 2012 17:28

wesol pisze: Lepiej dygnij nieco nastawnikiem. Tylko tak z wyczuciem to poprawe wyczujesz tyle ze bys nie mial potem jalowych obrotow na 2000 lub spadanie obrotow przez 5 sekund po puszczeniu pedalu gazu. Nożykiem sobie zaznacz pozycje startowa na obudowie pompy i nastawniku( tak akreske) lekko luzujesz 4 sruby nastawnika i delikatnie w niego pukasz.
wesol, Ale po co mu takie zaznaczanie ,jak ma vaga i może sobie ustawić dokładnie tyle ile chce :jezor: Co innego jak nie ma się czym podpiąć i sprawdzić :-( tak jak ostatnio ja :hmm: wymieniałem uszczelki nastawnika i dekielka w BMW TDS ...musiałem sobie znaczków narobić :grin: A tam to nie tak hip hop ,bo dostęp masakra :panna: A jako ciekawostkę powiem wam ,że taki 90 konny silnik bmw 1,7 TDS 90 HP :chytry: ma słabiutką ,zabawkową rzekłbym ,pompę z tłoczkiem 9mm i cienkim wałkiem koła pasowego ,przy której to pompie ,nasze solidne 10 mm pompy w tdi wygladają jak pompy z auta o mocy co najmniej 120 HP :hmm: ...do tego to silnik TDS z posrednim wtryskiem :jezor: Sterownik tak czuły na dawkę, ze przy delikatnie ,ale to naprawdę niezauważalnie mniejszej dawce ( przynajmniej wzrokowo ) ustawionej nastawnikiem ,silnik odpala ,ale nie reaguje na gaz ...co mnie wprawiło w lekkie osłupienie ,bo na początku nie wiedziałem o co kaman :kac: W naszych pompach i sterownikach ,takie cuda na szczęscie się nie dzieją :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: wesol » ndz gru 23, 2012 19:01

ja zaznaczalem bo pozniej latwiej w razie co wrocic tak jak bylo poczatkowo. Poza tym to jak zacznie mieszac w jadna i druga strone to wolał bym by sie nie pogubił i bedzie wiedzial ile tam dygnął i ze tam dygniecie 1 mm to bardzo duzo.

Osobisci emysle z epo paru ładnych latach i sporej ilosci km to ten trzpien nastawnika troszke zawsze sie tam wytrze wiec takie delikatne przesunieci enastawnikiem przywroci tak jak bylo kiedys jak auto wyszlo z fabryki mimo ze tam jest smarowanie od ropy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: odzim » ndz gru 23, 2012 19:23

tez uwazam ze lepiej zaznaczyć zeby potem latwiej było wrócic do tego co było jak by za mocno sie ruszyl ,chociaz ja jestem za zmianą mapy niz bawienie sie nastawnikiem ,nie jest to droga usługa -a dla troche wtajemniczonych to dla silników na edc15 z pompa vp37 do przeprowadzenia samemu jak posiadamy kabelek do wgrania zmienionego softu z mapą stratową


Obrazek

Lukaszxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lis 05, 2012 17:24

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: Lukaszxxx » ndz gru 23, 2012 19:44

Ale ja chce zmienic dawke startowa, dawke biegu jałowego mam dobra, wiec nastawnikiem ustawie tylko dawke biegu jalowego zgadza sie??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: wesol » ndz gru 23, 2012 20:54

tak ale przestawiajac nastawnik to tez inna bedzi edawka rozruchowa bo zapoda wiecej paliwa i przy kreceniu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Lukaszxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lis 05, 2012 17:24

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: Lukaszxxx » ndz gru 23, 2012 21:10

no ale automatycznie wzrosnie mi dawka biegu jałowego a mam ja teraz dobrze ustawiona..czy ruszyc nastawnikiem a vagiem skorygowac dawke wolnych obrotów?? jaka wogóle powinna byc dawka rozruchowa ile mg/R??



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: munior » ndz gru 23, 2012 22:13

wesol pisze:ja zaznaczalem bo pozniej latwiej w razie co wrocic tak jak bylo poczatkowo. Poza tym to jak zacznie mieszac w jadna i druga strone to wolał bym by sie nie pogubił i bedzie wiedzial ile tam dygnął i ze tam dygniecie 1 mm to bardzo duzo
Wszytsko to prawda :grin:
Ja też zawsze zaznaczam ,mimo że i tak pużniej trzeba dokładnie "dopukać "


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

harmon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 08, 2013 18:56

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: harmon » pt lis 01, 2013 18:24

Witam
U mnie w Golfie IV 1.9 TDI 110KM 1999r. AHF mam następujące dawki rozruchowe:
-na zimnym silniku wynosi ona 28 mg
-na ciepłym silniku wynosi 21 mg
Mogli byście mi Powiedzieć czy to są dobre dawki paliwa startowego czy nie należy ich trochę zmniejszyć ? silnik strasznie twardo mi zapala, głównie na ciepłym.

Proszę o nie kasowanie postu przez Administratora Forum. Dziękuję !



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: italiano_83 » pn lis 04, 2013 20:17

harmon pisze:Proszę o nie kasowanie postu przez Administratora Forum. Dziękuję !
To znaczy, że moderator może :jezor:
harmon pisze: czy to są dobre dawki paliwa startowego czy nie należy ich trochę zmniejszyć
Nie ma czegoś takiego jak dobra wartość dawki startowej .. :bajer:
To nie wina dawki startowej .. jednemu będzie palić przy standardowej, drugi musi zwiększać, trzeci edytować wsad sterownika
harmon pisze:silnik strasznie twardo mi zapala, głównie na ciepłym.
Wielokrotnie omawiany temat na forum..

Temat zostawiłem i co nikt nie odpisał ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: Przemula » śr lis 20, 2013 07:50

panowie czy przy ARL-u zmiana dawki startowej będzie przebiegała tak samo jak w tym temacie tj. kanał 05 i ectera ?



Awatar użytkownika
marquentes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 19, 2013 17:44

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: marquentes » śr lis 20, 2013 11:23

U mnie w 1Z ustawiłem dawkę na 34 mg a kąt na 60. pali na dotyk gdy zimny.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: robert14-83 » śr lis 20, 2013 14:14

podłączę się do pytania kolegi wyżej -czy w silnikach na pompowtryskach też mozna zmienić wartość dawki startowej zimnego silnika?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 159 gości